Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, απάντησε στην επιστολή που του είχε αποστείλει ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης, στις 21 Σεπτεμβρίου, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Έβρου με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου.
Σε αυτήν ο Βουλευτής περιέγραφε τα οφέλη αυτής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για την τοπική οικονομία κι όχι μόνο, καθώς και τις κοινοβουλευτικές ενέργειες που είχε προβεί γι’ αυτό το θέμα.
Από την μεριά του ο Υπουργός στην απάντησή του ενημερώνει τον Βουλευτή για τις ενέργειες του Υπουργείου προς αυτήν την κατεύθυνση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 29 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε σχετική Ημερίδα στην Αλεξανδρούπολη, που διοργάνωσαν ο Δήμος Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, την Περιφέρεια Β. Αιγαίου, το Δήμο Σαμοθράκης, το Δήμο Λήμνου και το Δήμο Λέσβου για το συγκεκριμένο θέμα.
Σε αυτήν έγινε λόγος για τη σπουδαιότητα αυτού του εγχειρήματος, αλλά και για το νέο οικονομικό περιβάλλον που θα δημιουργήσει αυτή η νέα «θαλάσσια Εγνατία». Επίσης, επισημάνθηκε ότι μπορούν να συμπεριληφθούν στη διαδρομή και τα πονεμένα νησιά μας Ίμβρος και Τένεδος
Ο στόχος αυτής της Ημερίδας ήταν διττός. Από τη μία να ευαισθητοποιηθεί το Υπουργείο και να προκηρύξει το διαγωνισμό του δρομολογίου, από την άλλη η Ένωση Ακτοοπλόων να επιδείξει το ανάλογο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία.
Είχε σχεδιαστεί και δεύτερη Ημερίδα, στο Βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα στη Λήμνο για τις 22 Οκτωβρίου, αναβλήθηκε όμως για το μέλλον λόγω της τότε κακής κατάστασης της υγείας του εκλιπόντος, πριν από λίγες ημέρες, Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργου Παυλίδη.
Η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Η επιστολή του Βουλευτή
«Κύριε υπουργέ,
Η κοινοβουλευτική μάχη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας αλλά και των δυναμικών προοπτικών του Έβρου, σε επίπεδο οικονομίας και παραγωγικών δραστηριοτήτων, δεν επιτρέπει ολιγωρίες ή καθυστερήσεις.
Στο πνεύμα αυτό, και μετά από σχετική ενημέρωση προς τους θεσμικούς φορείς πρωτοστάτησα στην πρωτοβουλία για κατάθεση κοινοβουλευτικής ερώτησης προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς υπευθύνους, αναφορικά με το μείζονας σημασίας θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Έβρου με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Η σταδιακή δημιουργία μιας «θαλάσσιας Εγνατίας», που θα ενώνει την Ευρώπη με την Ασία και την Αφρική, μέσα από τα νησιά του Αιγαίου και τη Θράκη, καθιστώντας την Αλεξανδρούπολη βασικό διαμετακομιστικό κόμβο, συνιστά συνειδητή και συνεπή στρατηγική επιλογή, για την υλοποίηση της οποίας δεν θα δεχθώ εκπτώσεις.
Αποτελεί βαθιά πεποίθησή μου ότι μια γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης-Λήμνου-Λέσβου, θα δρομολογήσει συνέργειες που θα ενισχύσουν πολυεπίπεδα τον Έβρο, τη Θράκη αλλά και συνολικά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, και συνολικά τα νησιά μας, επομένως την ίδια την ελληνική οικονομία σε βάθος και ουσία.
Εμείς οι Έλληνες, είμαστε ευλογημένοι από τη φύση, τον πολιτισμό και την Ιστορία, με συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία μπορούμε να καλλιεργήσουμε με σύγχρονη οπτική προσέγγιση, στην περίοδο κρίσης την οποία διανύουμε. Ο τουρισμός και οι μεταφορές είναι δυο τέτοια ηχηρά πλεονεκτήματα για τη χώρα μας, ενώ η ναυσιπλοϊα έχει προικίσει τον Ελληνισμό, από αρχαιοτάτων χρόνων, με παραγωγή πλούτου, αύξηση επιρροής και πολυεπίπεδη ανάπτυξη.
Η «θαλάσσια Εγνατία» την οποία οραματίζομαι και με θέρμη υποστηρίζω, περιλαμβάνει μια γραμμή που θα συνδέει τον Έβρο με τον φυσικό χώρο του, στο Βορειοανατολικό Αιγαίο, και από εκεί με την κεντρική ηπειρωτική χώρα και τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου.
Τα κέρδη για την κοινωνία του τόπου μας, προβάλλουν προφανή. Μια μοναδική ανάσα ζωής για την τοπική οικονομία, με παράλληλες συνέργειες ανάμεσα στις ακριτικές περιοχές και την υπόλοιπη Ελλάδα, θα προσέφεραν διέξοδο για τα τουριστικά προϊόντα των περιοχών αυτών, καθώς και για τον ανεξάντλητο πλούτο της τοπικής παραγωγής, σε επίπεδο πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα. Αναφέρομαι σε σιτηρά, άλευα και λοιπά αγροτικά προϊόντα, γαλακτομικά προϊόντα, προϊόντα κρέατος, ζωοτροφές, βιολογικά προϊόντα, οινοποιία και πολλά ακόμη.
Για να πετύχουμε ωστόσο βέλτιστα, άμεσα, και ανθεκτικά στον χρόνο αποτελέσματα, θα πρέπει να ξεφύγουμε από νοοτροπίες του παρελθόντος, όπως για παράδειγμα το κλασικό μοντέλο χρηματοδότησης δρομολογίων, χωρίς οραματικό περιεχόμενο.
Η πρότασή μου, περιλαμβάνει εναλλακτικά τη συνολική επαναχάραξη των δρομολογίων, με ένα δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Λέσβος και αντιστρόφως, με ταυτόχρονες ανταποκρίσεις από Λήμνο προς Λαύριο και Καβάλα, και από τη Λέσβο προς τα νησιά του Αιγαίου (Χίος, Κως, Σάμος, Ρόδος, Κρήτη, ακόμη και στην Κύπρο).
Σε επόμενο στάδιο, θα μπορούμε να μιλήσουμε ρεαλιστικά για επιπλέον δρομολόγια, με πανελλαδικό αλλά και διεθνή χαρακτήρα, ακόμη και την έναρξη της διαδικασίας νομοθέτησης νέου θαλάσσιου σημείου εισόδου-εξόδου με την Ίμβρο και την Τένεδο, δυο νησιά όπου ο Ελληνισμός δακρύζει, καθώς και με το λιμάνι Τσανάκαλε, ένα όνειρο ζωής των Ελλήνων των συγκεκριμένων περιοχών.
Η πρόταση την οποία κατέθεσα, προέκυψε μετά από μακρές και εις βάθος συζητήσεις με θεσμικούς παράγοντες και φορείς της περιοχής μας, ακούγοντας την ίδια στιγμή τις αγωνίες των συμπολιτών μας, και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της δύσκολης συγκυρίας την οποία βιώνει η πατρίδα μας.
Σας καλώ να δώσουμε αυτή τη μάχη μαζί. Εμείς άλλωστε, είμαστε μαθημένοι στα δύσκολα. Να δίνουμε μάχες και να τις κερδίσουμε.
Και δεν θα σταματήσουμε ποτέ, μέχρι να κερδίσουμε τη μάχη για την ανακούφιση των συμπολιτών μας, την ανάπτυξη της περιοχής μας και τη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για την πατρίδα μας.
Χαιρετίζουμε την απόφαση του δημάρχου Αλεξανδρούπολης, κου Ευάγγελου Λαμπάκη, να «αγκαλιάσει» αυτή την κοινοβουλευτική μας πρωτοβουλία και αναμένουμε την πραγματοποίηση της σχετικής ημερίδας για το συγκεκριμένο ζήτημα».
ΦΑΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Σε αυτήν ο Βουλευτής περιέγραφε τα οφέλη αυτής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για την τοπική οικονομία κι όχι μόνο, καθώς και τις κοινοβουλευτικές ενέργειες που είχε προβεί γι’ αυτό το θέμα.
Από την μεριά του ο Υπουργός στην απάντησή του ενημερώνει τον Βουλευτή για τις ενέργειες του Υπουργείου προς αυτήν την κατεύθυνση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 29 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε σχετική Ημερίδα στην Αλεξανδρούπολη, που διοργάνωσαν ο Δήμος Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, την Περιφέρεια Β. Αιγαίου, το Δήμο Σαμοθράκης, το Δήμο Λήμνου και το Δήμο Λέσβου για το συγκεκριμένο θέμα.
Σε αυτήν έγινε λόγος για τη σπουδαιότητα αυτού του εγχειρήματος, αλλά και για το νέο οικονομικό περιβάλλον που θα δημιουργήσει αυτή η νέα «θαλάσσια Εγνατία». Επίσης, επισημάνθηκε ότι μπορούν να συμπεριληφθούν στη διαδρομή και τα πονεμένα νησιά μας Ίμβρος και Τένεδος
Ο στόχος αυτής της Ημερίδας ήταν διττός. Από τη μία να ευαισθητοποιηθεί το Υπουργείο και να προκηρύξει το διαγωνισμό του δρομολογίου, από την άλλη η Ένωση Ακτοοπλόων να επιδείξει το ανάλογο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία.
Είχε σχεδιαστεί και δεύτερη Ημερίδα, στο Βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα στη Λήμνο για τις 22 Οκτωβρίου, αναβλήθηκε όμως για το μέλλον λόγω της τότε κακής κατάστασης της υγείας του εκλιπόντος, πριν από λίγες ημέρες, Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργου Παυλίδη.
Η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Η επιστολή του Βουλευτή
«Κύριε υπουργέ,
Η κοινοβουλευτική μάχη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας αλλά και των δυναμικών προοπτικών του Έβρου, σε επίπεδο οικονομίας και παραγωγικών δραστηριοτήτων, δεν επιτρέπει ολιγωρίες ή καθυστερήσεις.
Στο πνεύμα αυτό, και μετά από σχετική ενημέρωση προς τους θεσμικούς φορείς πρωτοστάτησα στην πρωτοβουλία για κατάθεση κοινοβουλευτικής ερώτησης προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς υπευθύνους, αναφορικά με το μείζονας σημασίας θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Έβρου με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Η σταδιακή δημιουργία μιας «θαλάσσιας Εγνατίας», που θα ενώνει την Ευρώπη με την Ασία και την Αφρική, μέσα από τα νησιά του Αιγαίου και τη Θράκη, καθιστώντας την Αλεξανδρούπολη βασικό διαμετακομιστικό κόμβο, συνιστά συνειδητή και συνεπή στρατηγική επιλογή, για την υλοποίηση της οποίας δεν θα δεχθώ εκπτώσεις.
Αποτελεί βαθιά πεποίθησή μου ότι μια γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης-Λήμνου-Λέσβου, θα δρομολογήσει συνέργειες που θα ενισχύσουν πολυεπίπεδα τον Έβρο, τη Θράκη αλλά και συνολικά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, και συνολικά τα νησιά μας, επομένως την ίδια την ελληνική οικονομία σε βάθος και ουσία.
Εμείς οι Έλληνες, είμαστε ευλογημένοι από τη φύση, τον πολιτισμό και την Ιστορία, με συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία μπορούμε να καλλιεργήσουμε με σύγχρονη οπτική προσέγγιση, στην περίοδο κρίσης την οποία διανύουμε. Ο τουρισμός και οι μεταφορές είναι δυο τέτοια ηχηρά πλεονεκτήματα για τη χώρα μας, ενώ η ναυσιπλοϊα έχει προικίσει τον Ελληνισμό, από αρχαιοτάτων χρόνων, με παραγωγή πλούτου, αύξηση επιρροής και πολυεπίπεδη ανάπτυξη.
Η «θαλάσσια Εγνατία» την οποία οραματίζομαι και με θέρμη υποστηρίζω, περιλαμβάνει μια γραμμή που θα συνδέει τον Έβρο με τον φυσικό χώρο του, στο Βορειοανατολικό Αιγαίο, και από εκεί με την κεντρική ηπειρωτική χώρα και τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου.
Τα κέρδη για την κοινωνία του τόπου μας, προβάλλουν προφανή. Μια μοναδική ανάσα ζωής για την τοπική οικονομία, με παράλληλες συνέργειες ανάμεσα στις ακριτικές περιοχές και την υπόλοιπη Ελλάδα, θα προσέφεραν διέξοδο για τα τουριστικά προϊόντα των περιοχών αυτών, καθώς και για τον ανεξάντλητο πλούτο της τοπικής παραγωγής, σε επίπεδο πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα. Αναφέρομαι σε σιτηρά, άλευα και λοιπά αγροτικά προϊόντα, γαλακτομικά προϊόντα, προϊόντα κρέατος, ζωοτροφές, βιολογικά προϊόντα, οινοποιία και πολλά ακόμη.
Για να πετύχουμε ωστόσο βέλτιστα, άμεσα, και ανθεκτικά στον χρόνο αποτελέσματα, θα πρέπει να ξεφύγουμε από νοοτροπίες του παρελθόντος, όπως για παράδειγμα το κλασικό μοντέλο χρηματοδότησης δρομολογίων, χωρίς οραματικό περιεχόμενο.
Η πρότασή μου, περιλαμβάνει εναλλακτικά τη συνολική επαναχάραξη των δρομολογίων, με ένα δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Λέσβος και αντιστρόφως, με ταυτόχρονες ανταποκρίσεις από Λήμνο προς Λαύριο και Καβάλα, και από τη Λέσβο προς τα νησιά του Αιγαίου (Χίος, Κως, Σάμος, Ρόδος, Κρήτη, ακόμη και στην Κύπρο).
Σε επόμενο στάδιο, θα μπορούμε να μιλήσουμε ρεαλιστικά για επιπλέον δρομολόγια, με πανελλαδικό αλλά και διεθνή χαρακτήρα, ακόμη και την έναρξη της διαδικασίας νομοθέτησης νέου θαλάσσιου σημείου εισόδου-εξόδου με την Ίμβρο και την Τένεδο, δυο νησιά όπου ο Ελληνισμός δακρύζει, καθώς και με το λιμάνι Τσανάκαλε, ένα όνειρο ζωής των Ελλήνων των συγκεκριμένων περιοχών.
Η πρόταση την οποία κατέθεσα, προέκυψε μετά από μακρές και εις βάθος συζητήσεις με θεσμικούς παράγοντες και φορείς της περιοχής μας, ακούγοντας την ίδια στιγμή τις αγωνίες των συμπολιτών μας, και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της δύσκολης συγκυρίας την οποία βιώνει η πατρίδα μας.
Σας καλώ να δώσουμε αυτή τη μάχη μαζί. Εμείς άλλωστε, είμαστε μαθημένοι στα δύσκολα. Να δίνουμε μάχες και να τις κερδίσουμε.
Και δεν θα σταματήσουμε ποτέ, μέχρι να κερδίσουμε τη μάχη για την ανακούφιση των συμπολιτών μας, την ανάπτυξη της περιοχής μας και τη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για την πατρίδα μας.
Χαιρετίζουμε την απόφαση του δημάρχου Αλεξανδρούπολης, κου Ευάγγελου Λαμπάκη, να «αγκαλιάσει» αυτή την κοινοβουλευτική μας πρωτοβουλία και αναμένουμε την πραγματοποίηση της σχετικής ημερίδας για το συγκεκριμένο ζήτημα».
ΦΑΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ