Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

21 Δεκεμβρίου, 2016

Νικ. Παπανικολόπουλος: Πωλείται ο λιμένας Αλεξανδρούπολης;

Από το Σεπτέμβριο του 2008, αθηναϊκά και τοπικά ΜΜΕ αναφέρονται, κατά καιρούς, στην είδηση για πώληση του λιμένα Αλεξανδρούπολης.         
  Τι ακριβώς ίσχυε, τι ισχύει και τι πράγματι μπορεί να συμβεί ;

  Τα λιμάνια, τόσο από την εθνική (άρθρο 967 Αστικού Κώδικα ) όσο και από τη διεθνή νομοθεσία (Διεθνής Σύμβασης της Γενεύης του 1923 για το Καθεστώς των Θαλάσσιων Λιμένων, ΝΔ 3904/1929 ), θεωρούνται  και  είναι  πράγματα  κοινής  χρήσης. Ο σκοπός και ο ρόλος τους είναι  να διαθέτουν τις αναγκαίες υποδομές για τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.
  Για τα λιμάνια ίσχυε και ισχύει ό,τι και για τα άλλα κοινόχρηστα πράγματα, όπως είναι ο αιγιαλός, η παράλια, οι πλατειές και τα πεζοδρομία.
Δηλαδή, είναι δυνατή η παραχώρησή τους, εφόσον από αυτή δεν παραβιάζεται ο προορισμός τους ως κοινόχρηστων πραγμάτων και φυσικά για συγκεκριμένο χρόνο και έναντι ανταλλάγματος.      
  Αυτό ακριβώς συνέβη και στο λιμάνι του Πειραιά με την παραχώρηση, στη Κινέζικη Cosco, ενός Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), στην προβλήτα ΙΙ του Ικονίου.
  Μετά από πολλές περιπέτειες, πολιτικές αντεγκλήσεις, σφοδρές αντιπαραθέσεις στη Βουλή, απεργίες διαρκείας, ξυλοδαρμούς, δακρυγόνα, θεατρινισμούς και τόσα άλλα που έπληξαν την οικονομία και το κύρος της πατρίδας μας, η παραχώρηση ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2008 και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2010, οπότε και η Cosco ανέλαβε πλήρως τη διαχείρισή της.
  Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και με το containers terminal, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έκτασης 14.000 τ.μ, που κατασκευάστηκε την περίοδο 1999-2001 και παραμένει ανενεργό.

  Δυστυχώς, κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι «συμβάσεις παραχώρησης» στα ελληνικά λιμάνια δεν προχώρησαν. Ήταν η εποχή που τα δυο κόμματα εξουσίας (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ), ενώ πίστευαν το ίδιο για την ’’παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών’’ σε ιδιώτες, άλλα πρότειναν όταν ήσαν στην κυβέρνηση και άλλα όταν ήσαν στην αντιπολίτευση.
  Έτσι, μας πρόλαβε η «κρίση» και τα «μνημόνια» και μαζί με όλα τα άλλα, στη  δίνη των μνημονίων μπήκαν και τα  ελληνικά λιμάνια.

    Το «πρώτο μνημόνιο», που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση, το Μάιο του 2010, και αποτυπώθηκε στο Νόμο 3845/2010 περιέχει δυο δυσβάστακτους και  πρωτοφανείς όρους, (α)Την   ολοκληρωτική  δέσμευση  του συνόλου της περιουσίας του ελληνικού κράτους  και (β)Την παραίτηση απ’ όλες τις ασυλίες κι απ’ όλα τα δικαιώματα της εθνικής κυριαρχίας.
     Το «δεύτερο μνημόνιο» αποτυπώθηκε στο Νόμο 3986/2011 και μεταξύ άλλων περιέχει και την ίδρυση του «Ταμείου Αξιοποίησης  Ιδιωτικής Περιουσίας του  Δημοσίου – Hellenic  Republic  Asset  Development Fund » (ΤΑΙΠΕΔ), με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, μέσα από το οποίο  η περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου – βλέπε και τα λιμάνια - θα περνά σε εταιρείες-επενδυτές, με αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των δανειστών μας και την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους. Σε εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3986/2011, η Διυπουργική Επιτροπή αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων, με την 195/27-10-2011 Απόφασή της (ΦΕΚ 2501 Β /4-11-2011) μετέφερε στο  Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ  Α.Ε,  και τις μετοχές των 12 Οργανισμών Λιμένα Α.Ε – και της Αλεξανδρούπολης -. καθώς και τα πλήρη  δικαιώματα  ψήφου.
  Έτσι, από τον Οκτώβριο του 2011, ξεφύγαμε από τις συμβάσεις παραχώρησης για τις οποίες το νομικό πλαίσιο υπήρχε και πριν από τα μνημόνια και άνοιξε πλέον, ελέω ΤΑΙΠΕΔ, ο δρόμος για την πώληση και των δώδεκα μεγαλυτέρων ελληνικών λιμανιών, τα οποία από το 2001 λειτουργούν ως ΑΕ.  
  Η αρχή έγινε με το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ).
  Η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου (67%) των μετοχών της ΑΕ ΟΛΠ ξεκίνησε το Μάρτιο του 2014, με τη δημοσίευση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος από το ΤΑΙΠΕΔ,  και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2016, από τη Βουλή των Ελλήνων, με την επικύρωση της συμφωνίας με την COSCO.
  Ακολούθησε, τον Απρίλιο του 2014, η δημοσίευση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος από το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (67%) των μετοχών της ΑΕ ΟΛΘ. Όμως, η διαγωνιστική διαδικασία φαίνεται να έχει βαλτώσει.   
  Σύμφωνα με δημοσιεύματα (19-12-2016), επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, να είναι το επόμενο προς πώληση λιμάνι.
  Τώρα, με την ολοκλήρωση της εκβάθυνσης και τη σιδηροδρομική του σύνδεση, σίγουρα είναι πιο ελκυστικό.

                                                        ***
   Η προτροπή του ΔΝΤ, στις αρχές του 2011, μέσω του εκπροσώπου του στην Ελλάδα, για  την επαναγορά του Ελληνικού χρέους με πώληση δημόσιας περιουσίας, ίσως φαινόταν εξωπραγματική. Στις μέρες μας, δυστυχώς φαίνεται να υλοποιείται και μάλιστα με προτεραιότητα στη Θράκη.

                                     Αλεξανδρούπολη  21 Δεκεμβρίου  2016

                                      ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ

                                             Υποναύαρχος Λ.Σ(ε.α)

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr