Κατατέθηκε το βράδυ του Σαββάτου 13 Μαΐου 2017, το σχέδιο νόμου με τίτλο «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση του Ν. 4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις» για την επικύρωση της νέας συμφωνίας με τους δανειστές, δηλαδή το 4ο Μνημόνιο (το δεύτερο με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ).
Το νομοσχέδιο (περίπου χίλιες σελίδες συμπεριλαμβανομένων των ειδικών, εισηγητικών, κλπ εκθέσεων) θα εισαχτεί, με τη διαδικασία του επείγοντος, προς συζήτηση στις αρμόδιες Επιτροπές, στις 15 και 16 Μαΐου 2017. Αφού ολοκληρωθεί η συζήτησή του, θα εισαχτεί στην Ολομέλεια της Βουλής, ώστε να καταστεί νόμος του Κράτους μέχρι την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017.
Διαβάζοντας το νομοσχέδιο αυτό, και έχοντας υπόψη όσα μας είχαν πει, στο πρόσφατο παρελθόν (http://www.ert.gr/alexandroupoli-apo-teped-sto-yper-tamio-limani/ ) ότι το λιμάνι μας, προς όφελός του θα ενταχτεί από το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ στο Υπερ-ταμείο αποκρατικοποιήσεων, διαπιστώνεις το αντίθετο.
Όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, στο Υπερ-ταμείο θα μεταφερθούν, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ, ΕΛΤΑ, «Ελ. Βενιζέλος» (το 25% των μετοχών - το 30% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ), «Ελληνικές Αλυκές», ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ, Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου, Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΗ (το ποσοστό που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ), HELEXPO, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ (τα ποσοστά που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στις δύο εταιρείες), Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και ΔΕΗ.
Επίσης, μεταβιβάζονται αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα από το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερ-ταμείο, τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που δεν έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport.
Αντίθετα, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία διάταξη για τα δέκα (10) λιμάνια που λειτουργούν ως Οργανισμοί Λιμένα ΑΕ και φυσικά και του ΟΛΑ Α.Ε.
Το λιμάνι μας, ένα από τα λιγοστά πια υπάρχοντα αναπτυξιακά έργα, που δυστυχώς «χρόνιζε» για δυο δεκαετίες (1992 - 2012), το πρόλαβε η «κρίση» το 2009, αμέσως μετά τα «μνημόνια» (2010-2017), και όπως φαίνεται θα συνεχίζει να χρονίζει και μετά το τέταρτο μνημόνιο…
Είδαμε την κρίση σαν ευκαιρία ανάπτυξης, μέσα από το ΤΑΙΠΕΔ, το 2011…
Νοιώσαμε κάποια βεβαιότητα, με την σχεδόν ολοκλήρωση των έργων, το 2015…
Μας την υποσχέθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός με την επιτόπια επίσκεψή του στο τέλος του 2016 και στις αρχές του 2017…
Έτσι, άρχισαν και πάλι, συζητήσεις, δημοσιεύματα, αναρτήσεις, συνεντεύξεις, για την αξιοποίηση, την ιδιωτικοποίηση, την πώληση, τις συμβάσεις παραχώρησης, τη μεταφορά του από το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ στο Υπερ-Ταμείο κ.ο.κ .
Ποιος θα μας πει ξεκάθαρα, τι ακριβώς συμβαίνει με το λιμάνι μας ;
Αλεξανδρούπολη Μάιος 2017
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)
Το νομοσχέδιο (περίπου χίλιες σελίδες συμπεριλαμβανομένων των ειδικών, εισηγητικών, κλπ εκθέσεων) θα εισαχτεί, με τη διαδικασία του επείγοντος, προς συζήτηση στις αρμόδιες Επιτροπές, στις 15 και 16 Μαΐου 2017. Αφού ολοκληρωθεί η συζήτησή του, θα εισαχτεί στην Ολομέλεια της Βουλής, ώστε να καταστεί νόμος του Κράτους μέχρι την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017.
Διαβάζοντας το νομοσχέδιο αυτό, και έχοντας υπόψη όσα μας είχαν πει, στο πρόσφατο παρελθόν (http://www.ert.gr/alexandroupoli-apo-teped-sto-yper-tamio-limani/ ) ότι το λιμάνι μας, προς όφελός του θα ενταχτεί από το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ στο Υπερ-ταμείο αποκρατικοποιήσεων, διαπιστώνεις το αντίθετο.
Όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, στο Υπερ-ταμείο θα μεταφερθούν, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ, ΕΛΤΑ, «Ελ. Βενιζέλος» (το 25% των μετοχών - το 30% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ), «Ελληνικές Αλυκές», ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ, Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου, Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΗ (το ποσοστό που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ), HELEXPO, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ (τα ποσοστά που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στις δύο εταιρείες), Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και ΔΕΗ.
Επίσης, μεταβιβάζονται αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα από το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερ-ταμείο, τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που δεν έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport.
Αντίθετα, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία διάταξη για τα δέκα (10) λιμάνια που λειτουργούν ως Οργανισμοί Λιμένα ΑΕ και φυσικά και του ΟΛΑ Α.Ε.
Το λιμάνι μας, ένα από τα λιγοστά πια υπάρχοντα αναπτυξιακά έργα, που δυστυχώς «χρόνιζε» για δυο δεκαετίες (1992 - 2012), το πρόλαβε η «κρίση» το 2009, αμέσως μετά τα «μνημόνια» (2010-2017), και όπως φαίνεται θα συνεχίζει να χρονίζει και μετά το τέταρτο μνημόνιο…
Είδαμε την κρίση σαν ευκαιρία ανάπτυξης, μέσα από το ΤΑΙΠΕΔ, το 2011…
Νοιώσαμε κάποια βεβαιότητα, με την σχεδόν ολοκλήρωση των έργων, το 2015…
Μας την υποσχέθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός με την επιτόπια επίσκεψή του στο τέλος του 2016 και στις αρχές του 2017…
Έτσι, άρχισαν και πάλι, συζητήσεις, δημοσιεύματα, αναρτήσεις, συνεντεύξεις, για την αξιοποίηση, την ιδιωτικοποίηση, την πώληση, τις συμβάσεις παραχώρησης, τη μεταφορά του από το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ στο Υπερ-Ταμείο κ.ο.κ .
Ποιος θα μας πει ξεκάθαρα, τι ακριβώς συμβαίνει με το λιμάνι μας ;
Αλεξανδρούπολη Μάιος 2017
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)