Με συνοπτικές διαδικασίες και πριν συμπληρωθεί εβδομάδα από την κατάθεση, το βράδυ του Σαββάτου 13 Μαΐου 2017, του σχεδίου νόμου με τίτλο «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση του Ν. 4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις», δηλαδή του 4ου Μνημονίου, ήδη έγινε νόμος του κράτους και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Είναι ο Νόμος 4472/2017 (ΦΕΚ 74 Α/19-5-2017).
Τελικά, και με το γράμμα του νόμου, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε, δηλαδή, εκεί που είχε ενταχτεί από το Νοέμβριο του 2011, με Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ 2501 Β/4-11-2011), μαζί με άλλα έντεκα λιμάνια που λειτουργούν ως Οργανισμοί Λιμένα Α.Ε. (Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας).
Το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, στα πλαίσια και των τριών προηγουμένων μνημονίων προχώρησε στην πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ. Τώρα, έμειναν στο χαρτοφυλάκιό του, τα υπόλοιπα δέκα λιμάνια, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.
Στο νέο μνημόνιο (Νόμος 4472/2017), και συγκεκριμένα στο άρθρο 81, δεν γίνεται καμία αναφορά για τα δέκα αυτά λιμάνια, παρά μόνο για τα αεροδρόμια.
Πριν από μερικούς μήνες, στην Αλεξανδρούπολη, θεσμικοί φορείς και μη, παρουσίαζαν ως επιτυχία το γεγονός ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φεύγει από το ΤΑΙΠΕΔ και εντάσσεται στο νέο Υπερ-ταμείο (σ.σ. η επίσημη ονομασία του είναι Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.).
Όμως, σύμφωνα με το νέο μνημόνιο, αυτό δεν συμβαίνει.
Ποιος θα μας πει, αν η παραμονή του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε, είναι τελικά κέρδος ή ζημιά;
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α)
Είναι ο Νόμος 4472/2017 (ΦΕΚ 74 Α/19-5-2017).
Τελικά, και με το γράμμα του νόμου, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε, δηλαδή, εκεί που είχε ενταχτεί από το Νοέμβριο του 2011, με Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ 2501 Β/4-11-2011), μαζί με άλλα έντεκα λιμάνια που λειτουργούν ως Οργανισμοί Λιμένα Α.Ε. (Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας).
Το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, στα πλαίσια και των τριών προηγουμένων μνημονίων προχώρησε στην πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ. Τώρα, έμειναν στο χαρτοφυλάκιό του, τα υπόλοιπα δέκα λιμάνια, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.
Στο νέο μνημόνιο (Νόμος 4472/2017), και συγκεκριμένα στο άρθρο 81, δεν γίνεται καμία αναφορά για τα δέκα αυτά λιμάνια, παρά μόνο για τα αεροδρόμια.
Πριν από μερικούς μήνες, στην Αλεξανδρούπολη, θεσμικοί φορείς και μη, παρουσίαζαν ως επιτυχία το γεγονός ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φεύγει από το ΤΑΙΠΕΔ και εντάσσεται στο νέο Υπερ-ταμείο (σ.σ. η επίσημη ονομασία του είναι Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.).
Όμως, σύμφωνα με το νέο μνημόνιο, αυτό δεν συμβαίνει.
Ποιος θα μας πει, αν η παραμονή του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε, είναι τελικά κέρδος ή ζημιά;
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α)