Συνεχίζοντας με το δεύτερο απόσπασμα από την συνέντευξη τύπου του Δημάρχου Σαμοθράκης κυρίου Αθ. Βίτσα θα αναλύσουμε τα θέματα
Βιολογικός της Καμαριώτισσας:
Βιολογικός της Καμαριώτισσας:
Ο Δήμος έχει καταφέρει στο διάστημα της θητείας του κυρίου Βίτσα να μην χρεωθεί ο Δήμος Σαμοθράκης το κόστος της αποχέτευσης που ήταν υποέργο ύψους 1.150.000,00 ευρω του προηγούμενου έργου του βιολογικού, πράγμα το οποίο θα σήμαινε την οικονομική καταστροφή του Δήμου.
Πλέον η επαναπροκήρυξη του έργου για τον Βιολογικό της Καμαριώτισσας είναι θέμα χρόνου, όπως δήλωσε ο δήμαρχος. Πιθανόν να προκηρυχθεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου μιας και τα 9/10 των προαπαιτούμενων έχουν λυθεί. Το 1/10 δεν αφορά την εγκατάσταση της μονάδας επεξεργασίας λυμάτων αλλά την λειτουργική αποκατάσταση του παραλιακού μέρους της αποχέτευσης, έργο που ενώ έχει γίνει πριν αρκετά χρόνια αποτελεί μνημείο κακοτεχνίας που υποβάθμισε τον οικισμό.
Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι το τέλος του 2019 παραμένει.
Λιμάνια - Ακτοπλοϊκές συνδέσεις:
Από τους πρώτους μήνες θητείας της παρούσας δημοτικής αρχής έχει ξεκινήσει η σύνταξη Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του '17 ή το αργότερο στις αρχές του '18. Με το τέλος της θα καθοριστούν πολλά.
Όπως νομιμότητα, τις ελλείψεις του υπάρχοντος λιμανιού, την επέκταση, τον επανακαθορισμό της νέας χερσαίας ζώνης του λιμένα. Από εκεί και πέρα θα καθοριστούν πολλά για την λειτουργική κατάσταση της Καμαριώτισσας. Μία παράμετρος της εξέλιξης αυτής μπορεί να είναι και η ολοκλήρωση του περιφερειακού της Καμαριώτισσας, ο οποίος αυτή τη στιγμή δεν προχωράει πλέον και δεν προβλέπεται να προχωρήσει από μόνος του ως έργο λόγω της μη πρόβλεψης στο ΕΣΠΑ οδικών έργων.
Τα υπόλοιπα δεσμευμένα χρήματα θα χρηματοδοτήσουν τη μελέτη του λιμανιού των Θέρμων.
Όταν ο δήμαρχος ερωτήθηκε για το αλιευτικό καταφύγιο Λακκώματος, η απάντηση του ήταν μονολεκτική, « προς το παρόν αδιέξοδο»
Από τα θέματα των λιμανιών η συζήτηση επεκτάθηκε και στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Όπου ο κύριος Βίτσας είπε πως θα γίνουν προσπάθειες για την σύνδεση Σαμοθράκης - Λήμνου - Λέσβου. Ερωτηθείς για το θέμα της Καβάλας είπε ότι χρειάζεται και η προσπάθεια της από εκεί θεσμικής πλευράς με βασική προϋπόθεση να εξασφαλιστεί επιδότηση. Τέλος ξεκαθάρισε σε σχετική ερώτηση για την πρόθεση της SAOS FERRIES να μην διεκδικήσει εκ νέου την γραμμή του Λαυρίου, πως το δύσκολο είναι να ξεκινήσει κάποια γραμμή, το να σταματήσει είναι πολύ εύκολο.
Το αεροδρόμιο είναι ένα σημαντικό έργο αλλά η «ετοιμότητά του» αποτελεί ένα όνειρο θερινής νυκτός, παρότι όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος, ο κύριος Χρυσοχοΐδης έδειξε ενδιαφέρον και το ανακοίνωσε το φθινόπωρο του 2014 στα πλαίσια ενός συνολικού στρατηγικού σχεδίου της τότε κυβέρνησης για τη νομό Έβρου.
Μένει ένα τελευταίο κομμάτι της συνέντευξης στο οποίο θα αναλυθούν τα θέματα των ανεξέλεγκτων - παράνομων κατασκηνωτών και των κάμπινγκ.
Πλέον η επαναπροκήρυξη του έργου για τον Βιολογικό της Καμαριώτισσας είναι θέμα χρόνου, όπως δήλωσε ο δήμαρχος. Πιθανόν να προκηρυχθεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου μιας και τα 9/10 των προαπαιτούμενων έχουν λυθεί. Το 1/10 δεν αφορά την εγκατάσταση της μονάδας επεξεργασίας λυμάτων αλλά την λειτουργική αποκατάσταση του παραλιακού μέρους της αποχέτευσης, έργο που ενώ έχει γίνει πριν αρκετά χρόνια αποτελεί μνημείο κακοτεχνίας που υποβάθμισε τον οικισμό.
Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι το τέλος του 2019 παραμένει.
Λιμάνια - Ακτοπλοϊκές συνδέσεις:
Από τους πρώτους μήνες θητείας της παρούσας δημοτικής αρχής έχει ξεκινήσει η σύνταξη Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του '17 ή το αργότερο στις αρχές του '18. Με το τέλος της θα καθοριστούν πολλά.
Όπως νομιμότητα, τις ελλείψεις του υπάρχοντος λιμανιού, την επέκταση, τον επανακαθορισμό της νέας χερσαίας ζώνης του λιμένα. Από εκεί και πέρα θα καθοριστούν πολλά για την λειτουργική κατάσταση της Καμαριώτισσας. Μία παράμετρος της εξέλιξης αυτής μπορεί να είναι και η ολοκλήρωση του περιφερειακού της Καμαριώτισσας, ο οποίος αυτή τη στιγμή δεν προχωράει πλέον και δεν προβλέπεται να προχωρήσει από μόνος του ως έργο λόγω της μη πρόβλεψης στο ΕΣΠΑ οδικών έργων.
Τα υπόλοιπα δεσμευμένα χρήματα θα χρηματοδοτήσουν τη μελέτη του λιμανιού των Θέρμων.
Όταν ο δήμαρχος ερωτήθηκε για το αλιευτικό καταφύγιο Λακκώματος, η απάντηση του ήταν μονολεκτική, « προς το παρόν αδιέξοδο»
Από τα θέματα των λιμανιών η συζήτηση επεκτάθηκε και στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Όπου ο κύριος Βίτσας είπε πως θα γίνουν προσπάθειες για την σύνδεση Σαμοθράκης - Λήμνου - Λέσβου. Ερωτηθείς για το θέμα της Καβάλας είπε ότι χρειάζεται και η προσπάθεια της από εκεί θεσμικής πλευράς με βασική προϋπόθεση να εξασφαλιστεί επιδότηση. Τέλος ξεκαθάρισε σε σχετική ερώτηση για την πρόθεση της SAOS FERRIES να μην διεκδικήσει εκ νέου την γραμμή του Λαυρίου, πως το δύσκολο είναι να ξεκινήσει κάποια γραμμή, το να σταματήσει είναι πολύ εύκολο.
Το αεροδρόμιο είναι ένα σημαντικό έργο αλλά η «ετοιμότητά του» αποτελεί ένα όνειρο θερινής νυκτός, παρότι όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος, ο κύριος Χρυσοχοΐδης έδειξε ενδιαφέρον και το ανακοίνωσε το φθινόπωρο του 2014 στα πλαίσια ενός συνολικού στρατηγικού σχεδίου της τότε κυβέρνησης για τη νομό Έβρου.
Μένει ένα τελευταίο κομμάτι της συνέντευξης στο οποίο θα αναλυθούν τα θέματα των ανεξέλεγκτων - παράνομων κατασκηνωτών και των κάμπινγκ.