Ουσιαστική ήταν η παρουσία Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη διεθνή Έκθεση τουρισμού ITB Berlin 2018 που πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 11 Μαρτίου στη γερμανική πρωτεύουσα.
Η στρατηγική προβολής της Περιφέρειας στην Έκθεση βασίστηκε στη διανομή ειδικών εκδόσεων και ενημερωτικού υλικού σε τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους και εκπροσώπους υπηρεσιών του τουρισμού από τη Γερμανία και από άλλες χώρες και, κυρίως, στις επαφές που είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Κώστας Αντωνιάδης με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων τουριστικών ομίλων της Γερμανίας καθώς και με εκπροσώπους γερμανικών Μέσων Ενημέρωσης.
Ουσιαστική ήταν η παρουσία Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη διεθνή Έκθεση τουρισμού ITB Berlin 2018 που πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 11 Μαρτίου στη γερμανική πρωτεύουσα.
Η στρατηγική προβολής της Περιφέρειας στην Έκθεση βασίστηκε στη διανομή ειδικών εκδόσεων και ενημερωτικού υλικού σε τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους και εκπροσώπους υπηρεσιών του τουρισμού από τη Γερμανία και από άλλες χώρες και, κυρίως, στις επαφές που είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Κώστας Αντωνιάδης με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων τουριστικών ομίλων της Γερμανίας καθώς και με εκπροσώπους γερμανικών Μέσων Ενημέρωσης.
Κατά τις επαφές αυτές συζητήθηκε εκτενώς η προοπτική συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ με γραφεία τουρισμού σε εξειδικευμένους τομείς που ενδιαφέρουν το γερμανικό κοινό όπως είναι ο εναλλακτικός τουρισμός. Ο κ. Αντωνιάδης συναντήθηκε επίσης με στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης και με εκπροσώπους γερμανικών Περιφερειών.
Εξάλλου, εύσημα για την οργανωμένη παρουσία και τις γενικότερες κατευθύνσεις της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας ΑΜΘ απέδωσαν στην αποστολή της Περιφέρειας η Υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά καθώς και στελέχη του ΕΟΤ.
Η ITB Berlin είναι μια από τις πιο γνωστές διεθνείς τουριστικές Εκθέσεις. Διεξάγεται κάθε χρόνο στη γερμανική πρωτεύουσα και συγκεντρώνει πάνω από 10.000 εκθέτες και 160.000 επισκέπτες από 180 χώρες.
Από το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
Κατά τις επαφές αυτές συζητήθηκε εκτενώς η προοπτική συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ με γραφεία τουρισμού σε εξειδικευμένους τομείς που ενδιαφέρουν το γερμανικό κοινό όπως είναι ο εναλλακτικός τουρισμός. Ο κ. Αντωνιάδης συναντήθηκε επίσης με στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης και με εκπροσώπους γερμανικών Περιφερειών.
Εξάλλου, εύσημα για την οργανωμένη παρουσία και τις γενικότερες κατευθύνσεις της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας ΑΜΘ απέδωσαν στην αποστολή της Περιφέρειας η Υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά καθώς και στελέχη του ΕΟΤ.
Η ITB Berlin είναι μια από τις πιο γνωστές διεθνείς τουριστικές Εκθέσεις. Διεξάγεται κάθε χρόνο στη γερμανική πρωτεύουσα και συγκεντρώνει πάνω από 10.000 εκθέτες και 160.000 επισκέπτες από 180 χώρες.
Από το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
Θετικά μηνύματα για τον τουρισμό της Περιφέρειας ΑΜΘ από την Έκθεση MITT της Μόσχας
Με θετικά μηνύματα ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην 25η διεθνή Έκθεση τουρισμού ΜΙΤΤ της Μόσχας που πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 16 Μαρτίου στη ρωσική πρωτεύουσα. Η Περιφέρεια ΑΜΘ συμμετείχε στην Έκθεση ως συνεκθέτης με τον ΕΟΤ και στο stand της φιλοξενήθηκαν η Δημωφέλεια Καβάλας και ο Δήμος Νέστου.
Το stand της Περιφέρειας επισκέφτηκαν Ρώσοι τουριστικοί πράκτορες καθώς και εκπρόσωποι της Εκκλησίας της Ρωσίας, γεγονός που αποδεικνύει το ιδιαίτερο ρωσικό ενδιαφέρον για τους θρησκευτικούς προορισμούς της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΑΜΘ και ο προϊστάμενος του ΕΟΤ στη Ρωσία κ.κ. Κώστας Αντωνιάδης και Πολύκαρπος Ευσταθίου συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού ώστε να πραγματοποιηθεί ταξίδι εξοικείωσης Ρώσων δημοσιογράφων στην Περιφέρεια ΑΜΘ για να γνωρίσουν από κοντά τα εκκλησιαστικά μνημεία και τα ορθόδοξα μοναστήρια της περιοχής μας.
Εξάλλου, με αφορμή την Έκθεση ΜΙΤΤ, και στο πλαίσιο του Έτους Τουρισμού Ελλάδος – Ρωσίας, διοργανώθηκε ειδική εκδήλωση στην Πρεσβεία της Ελλάδας στη Μόσχα. Στην εκδήλωση, ο κ. Αντωνιάδης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί, μεταξύ άλλων, με την Υφυπουργό Πολιτισμού της Ρωσίας κ. Αlla Manilova, με εκπροσώπους ρωσικών Μέσων Ενημέρωσης αλλά και τους εκπροσώπους του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, το οποίο προωθεί στο εξωτερικό την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού στην Ελλάδα.
Η Έκθεση MITT της Μόσχας είναι η μεγαλύτερη τουριστική Έκθεση της Ρωσίας και της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών. Κάθε χρόνο προσελκύει εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας από περισσότερες από 70 ρωσικές Περιφέρειες και 80 χώρες του κόσμου.
Από το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., δεν μπορεί και δεν θα γίνει brand name στον τουρισμό
- Γνωρίζουν, άραγε και ενδιαφέρονται οι επισκέπτες της Μυκόνου και της Θήρας (Σαντορίνης), σε ποια Περιφέρεια της Ελλάδας υπάγονται (διοικητικά) τα δύο αυτά νησιά, που είναι εκ των κορυφαίων, αν όχι οι κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα; Από μόνοι τους οι προορισμοί αυτοί αποτελούν brand names, δηλαδή «προϊόντα με ονομασία προέλευσης» στον τουρισμό.
- Κάτι ανάλογο συμβαίνει, για παράδειγμα, με τη Θάσο, κυρίως και την Καβάλα σε περιφερειακό επίπεδο. Πόσοι από τους εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες της Θάσου, κάθε χρόνο, γνωρίζουν ότι υπάγεται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης; Και πόσοι από τους επισκέπτες στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού βλέποντας το περίπτερο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δείχνουν ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο προορισμό;
- Κάναμε τον παραπάνω πρόλογο, με αφορμή το δελτίο Τύπου που απέστειλε η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., για τη συμμετοχή στη διεθνή έκθεση του Βερολίνου. Η άποψη μας είναι, ότι η συμμετοχή της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού μόνο σύγχυση προκαλεί στους ξένους. Η Μύκονος και η Θήρα «πουλάνε» τουριστικά αυτό που είναι και δεν έχουν ανάγκη να προβληθούν από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Αυτό, θεωρούμε, πρέπει να κάνουν και οι προορισμοί της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
- Θεωρούμε, συγκεκριμένα, ότι οι Δήμοι πρέπει να αναλάβουν αποκλειστικά την τουριστική προβολή και η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., να ενισχύει οικονομικά την προσπάθεια τους με αναλογικό τρόπο. Δηλαδή, να επιβραβεύει τους Δήμους που έχουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, άρα λειτουργούν οργανωμένα και μεθοδικά στον τομέα του τουρισμού. Δεν είναι δίκαιο να «μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι» δύο Δήμοι, που έχουν διαφορετική φιλοσοφία στην τουριστική προβολή και διαφορετική προοπτική τουριστικής ανάπτυξης.
- Δεν είναι δίκαιο, νομίζουμε, η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., να υποκαθιστά την ανυπαρξία κάποιων Δήμων, ή την απουσία ενδιαφέροντος και έργου των δημοτικών τους αρχών, για την προβολή του τουριστικού προϊόντος τους. Έως σήμερα, δυστυχώς, αυτό κάνουν οι διοικήσεις της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., αλλά το αποτέλεσμα, δεν είναι ικανοποιητικό για το συνολικό «προϊόν». Οι αριθμοί δίνουν την εικόνα.
- Ας αξιοποιήσει, λοιπόν, η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. τα χρήματα για τη συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού με πιο εποικοδομητικό τρόπο. Ενισχύοντας τους Δήμους που θέλουν να προβληθούν και σε άλλες αγορές, όπως ο Δήμος Καβάλας, που κάνει «άνοιγμα» στις αγορές της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Ινδίας, της Κύπρου κ.λπ. Μία Περιφέρεια της χώρας, δεν μπορεί και δεν πρόκειται να γίνει brand name στον τουρισμό, όπως ένας ξεχωριστός τόπος.