Ξεκινά αύριο Παρασκευή στην Αλεξανδρούπολη το τριήμερο συνέδριο που διοργανώνει η «ΓΑΙΑ» ΟΕ και που έχει θέμα «Η Αλεξανδρούπολη ως Διαμετακομιστικό Κέντρο – Συνδυασμένες μεταφορές και Ενέργεια».
Στο επίκεντρο όλων αυτών, βρίσκεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο παραμένει αναξιοποίητο και άδειο από καράβια.
Θα γίνει λόγος για συνδυασμένες μεταφορές, σε θεωρητικό επίπεδο βεβαίως, γιατί η πραγματικότητα όπως την βιώνουμε είναι τελείως διαφορετική.
Γιατί τι είδους συνδυασμένες μεταφορές μπορούν να γίνουν, όταν δεν υπάρχει μέχρι σήμερα, σύνδεση του λιμένος με την Εγνατία οδό.
Φαίνεται πως και εδώ στην Αλεξανδρούπολη μας χτύπησε η νόσος του αβδηριτισμού.
Γιατί εκεί στα Άβδηρα, έφτιαξαν στην αρχαιότητα περίτεχνες βρύσες, αλλά δεν φρόντισαν να κατασκευάσουν το δίκτυο για εξασφάλιση του νερού.
Όσον αφορά δε τις σιδηροδρομικές μεταφορές, που χρόνια τώρα, φωνάζει η εφημερίδα μας πως πρέπει να αναπτυχθούν με την Βουλγαρία, υπάρχει και σε αυτές πρόβλημα καθόσον η γραμμή Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου είναι μονή και όχι διπλή.
Κατά τα άλλα ομιλούμε για Σιδηροδρομική Εγνατία και σιδηροδρομικά δαρδανέλια και άλλα τέτοια πομπώδη και ευφάνταστα.
Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, από την πρώτη ημέρα της εκδόσεώς της, το 1945, φωνάζει πως η ανάπτυξη του Λιμένος μπορεί να ταΐσει την μισή Αλεξανδρούπολη.
Αντ αυτού του οράματος όμως εισπράττουμε την αβελτηρία και αδιαφορία των κατά καιρούς Αιρετών μας Αρχόντων που μένουν ικανοποιημένοι με τα ωραία λόγια αλλά δεν θέλουν να δουν την υπανάπτυξη του τόπου μας.
Γιατί μόνον για υπανάπτυξη μπορεί να ομιλεί κανείς όταν ο ετήσιος τζίρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) ανέρχεται στις 140.000 ευρώ.
Ισούται δηλαδή με τον ετήσιο τζίρο μιας καλής καφετέρια στην παραλιακή λεωφόρο της Αλεξανδρούπολης.
Την ίδια στιγμή ο τζίρος του οργανισμού λιμένος Καβάλας ανέρχεται στο ένα 1.600.000 ευρώ.
Για να έχετε και μία πληρέστερη σύγκριση ανάμεσα στα δύο μεγάλα λιμάνια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης δίνουμε μερικά ακόμη στοιχεία.
Ο αριθμός προσωπικού στον Ο.Λ.Α. είναι 7 άτομα, το κόστος μισθοδοσίας φθάνει τις 194.226,52 ευρώ, η αμοιβή του Διοικητικού Συμβουλίου ανέρχεται στις 10.220 ευρώ, ενώ η αμοιβή του Προέδρου είναι 31.176,48 ευρώ.
Για τον Οργανισμό Καβάλας το προσωπικό είναι 11 άτομα που έχουν ετήσιο κόστος μισθοδοσίας 242.474 ευρώ η αμοιβή του Διοικητικού Συμβουλίου ανέρχεται στις 11.760 ευρώ και τέλος ο Πρόεδρος Δ.Σ. πληρώνεται και αυτός 31.176,60 ευρώ.
Δηλαδή παίρνει τα ίδια χρήματα με τον πρόεδρο του Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και υπογράφονται από τον Υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή
Δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι τα συμπεράσματα και τα οφέλη από το τριήμερο συνέδριο για τις συνδυασμένες μεταφορές της Αλεξανδρούπολης που ξεκινά αύριο.
Γνωρίζουμε μόνο πως από λόγια χορτάσαμε.
Και μακάρι το λιμάνι να το πάρουν οι Κινέζοι, οι Αμερικανοί, οι Ρώσοι ή όποιος άλλος θέλει να πληρώσει, για να μπορέσει να έλθει η πολυπόθητη Ανάπτυξη του τόπου μας.
Για να αρχίσουν τουλάχιστον ξανά τα δρομολόγια με την Λήμνο και τα άλλα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, με τα οποία διατηρούσε μακρόχρονες οικονομικές, πολιτιστικές αλλά και κοινωνικές σχέσεις ο Νομός Έβρου.
Γιατί αν θέλει κανείς σήμερα να ταξιδέψει σε αυτά τα νησιά πρέπει να πάει στο Λιμάνι της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Δυστυχώς τόσα χρόνια, ούτε αυτό το ελάχιστο, δηλαδή την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, δεν μπορέσαμε να πετύχουμε.
Γι’ αυτό και η απομόνωσή μας συνεχίζεται.
Σ. Κ.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ (Ηλεκτρονική έκδοση)
Να σημειωθεί ότι σημαντικό ποσοστό των εσόδων του Ο.Λ.Α προέρχονται από το λιμάνι της Καμαριώτισσας.
Να σημειωθεί ότι σημαντικό ποσοστό των εσόδων του Ο.Λ.Α προέρχονται από το λιμάνι της Καμαριώτισσας.