Σημαντικές αλλαγές έρχονται από τη νέα χρονιά και μέσα στους πρώτους μήνες του 2019 για το ελληνικό ίντερνετ.
- Έκπτωση στον λογαριασµό.
- ∆υνατότητα διακοπής του συµβολαίου χωρίς χρέωση.
- Επιστροφή τµήµατος ή συνόλου του παγίου.
- ∆υνατότητα (σε συνδροµητές σταθερών δικτύων) επιλογής πακέτου µε χαµηλότερη ονοµαστική ταχύτητα λήψης ή/και αποστολής δεδοµένων πλησιέστερη στην ταχύτητα που µπορεί να επιτευχθεί ρεαλιστικά (εφόσον υπάρχει τέτοιο πακέτο) χωρίς να χρειάζεται να καταβληθεί τέλος για την πρόωρη διακοπή σύµβασης ορισµένου χρόνου. Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να δίνεται ακόµα και µεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης (π.χ. από VDSL σε ADSL).
- Συνδυασµό των παραπάνω.
Βάσει του κανονισµού, οι πάροχοι οφείλουν να εξετάζουν κάθε παράπονο ή καταγγελία συνδροµητή και να αναφέρουν στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζηµιώσεις που δικαιούνται οι συνδροµητές σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαµβανόµενες αρνητικές αποκλίσεις µεταξύ της µετρούµενης ταχύτητας στο ∆ιαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής και ανάλογα µε το µέγεθος της απόκλισης.
Συγκεκριµένα υποχρεούνται σε επανορθώσεις στην περίπτωση αποκλίσεων απόδοσης από την αναφερόµενη ελάχιστη ταχύτητα για συνδροµητές σταθερών δικτύων και από την αναφερόµενη µέγιστη ταχύτητα για συνδροµητές κινητών δικτύων. Επίσης, παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στον χρήστη, µέσω ηλεκτρονικού µηνύµατος ή µε άλλο πρόσφορο τρόπο, σε περίπτωση που ο χρήστης πλησιάζει ένα όριο ορθής χρήσης.
Επισηµαίνεται, πάντως, ότι παράπονο συνδροµητή δεν εγείρει αυτόµατα δικαίωµα αποζηµίωσης. Επιπλέον όταν η αιτία της απόκλισης διαπιστωθεί ότι βρίσκεται στο εσωτερικό δίκτυο του συνδροµητή ο πάροχος υποχρεούται απλώς να εξηγήσει στον συνδροµητή την αιτία και να παράσχει τυχόν διευκολύνσεις. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σηµαντικές συνεχείς αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβληµα εντός 30 ηµερών από την υποβολή του παραπόνου, ο συνδροµητής έχει δικαίωµα καταγγελίας της σύµβασης αζηµίως είτε αυτή είναι ορισµένου ή αορίστου χρόνου.
Το δικαίωµα καταγγελίας της σύµβασης επεκτείνεται και στις άλλες υπηρεσίες που παρέχονται από τον ίδιο πάροχο µαζί µε την πρόσβαση στο ∆ιαδίκτυο (υπηρεσία φωνής µέσω PSTN) και σε όλες τις εξαρτηµένες υπηρεσίες (VoIP, IPTV), ανεξάρτητα αν αποτελούν µέρος της αρχικής σύµβασης ή όχι.
Δείτε τους πίνακες για τις ταχύτητες και τον χαρακτηρισμό τους
Αυτός ο κανονισμός έπρεπε να τίθονταν σε εφαρμογή τουλάχιστον από τις αρχές του προηγούμενου έτους, εκεί η εφαρμογή και η ισχύς του θα ήταν καθολική στην Σαμοθράκη, εγώ θα ήμουν από τους πρώτους που θα ζητούσα αποζημίωση, μιας και από τον Μάιο του ΄17 μου χρέωναν ταχύτητα 24Mbps γιατί υποτίθεται πως σύντομα θα συνδέονταν το δίκτυο οπτικών ινών και στην πραγματικότητα μετά βίας σπάνια έφτανε τα 4Mbps.
Ευτυχώς όμως μπήκαμε και εμείς αργά το 2018 στον πολιτισμένο κόσμο, όσον αφορά τις ταχύτητες του ίντερνετ και πλέον πιστεύω δεν υπάρχει πρόβλημα. Αποκαταστάθηκαν πολλά πράγματα στην Σαμοθράκη με την αναβάθμιση του δικτύου, μιας και εγώ ήμουν εκείνος που αρκετές φορές έθιξα το θέμα μέσα από αυτό εδώ το βήμα.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε μερικές μέρες νωρίτερα, αλλά επειδή το ενδιαφέρον σας προς αυτό ήταν μικρό, ίσως δικαιολογημένα, λόγω του ενδιαφέροντος σας στις εξελίξεις του τεράστιου θέματος της συγκοινωνίας που μας απασχολούσε όλους, το απέσυρα για να το δημοσιεύσω μερικές μέρες αργότερα, γιατί πιστεύω ότι αξίζει να του δώσετε το ανάλογο ενδιαφέρον.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε μερικές μέρες νωρίτερα, αλλά επειδή το ενδιαφέρον σας προς αυτό ήταν μικρό, ίσως δικαιολογημένα, λόγω του ενδιαφέροντος σας στις εξελίξεις του τεράστιου θέματος της συγκοινωνίας που μας απασχολούσε όλους, το απέσυρα για να το δημοσιεύσω μερικές μέρες αργότερα, γιατί πιστεύω ότι αξίζει να του δώσετε το ανάλογο ενδιαφέρον.