Για Σήμερα Παρασκευή 1/3 ήταν προγραμματισμένη από τις 12/2 να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που αρχικά είχε αναβληθεί λόγω μη απαρτίας στις 3/1, με βασικό θέμα Αιτήματα, όροι και προϋποθέσεις εκτέλεσης της δημόσιας υπηρεσίας της ακτοπλοϊκής γραμμής Σαμοθράκης – Αλεξανδρούπολης από 01/11/2019. Τελικά και σήμερα η συνεδρίαση και πάλι αναβλήθηκε, λόγω μη απαρτίας. Ο δήμαρχος Σαμοθράκης κατήγγειλε ως εσκεμμένη αυτή την πρακτική ορισμένων ανεύθυνων, όπως τους αποκάλεσε, δημ. συμβούλων. Τους κάλεσε να παραιτηθούν. Όπως είπε από τα 9 δημοτικά συμβούλια που έχουν προγραμματιστεί να συνεδριάσουν εντός του 2019, έχουν γίνει μόνο τα 4.
Προσωπικά δεν μου άρεσε καθόλου όλο αυτό το σκηνικό. Αυτή η στάση δεν τους τιμάει καθόλου ειδικά σε ένα τόσο σημαντικό θέμα. Δεν απαξιώνουν μόνο το δημοτικό συμβούλιο, αλλά και τους κατοίκους που παραβρέθηκαν για να παρακολουθήσουν την συνεδρίαση και ομολογουμένως ήταν πάρα πολλοί, αυτοί οι κάτοικοι και είναι εκείνοι που με τις ψήφους τους τους ανέδειξαν σε δημοτικούς συμβούλους και σε ελάχιστους μήνες θα ζητήσουν εκ νέου τις ψήφους τους.
Όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κύριος Παν. Παπάς, ορισμένοι δικαιολόγησαν τις απουσίες τους.
Παρόντες ήταν:
Ο δήμαρχος κύριος Αθ. Βίτσας
Ο πρόεδρος του Δ.Σ κύριος Παν. Παπάς
Ο αντιδήμαρχος κύριος Χρ. Πρόξενος
Οι κυρίες/κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι:
Άννα Φράγκου
Ευγενία Κορδώνια
Αθανάσιος Σκαρλατίδης
Γιάννης Βογιατζής
Φώτης Φωτεινός
Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των παρευρισκομένων κατοίκων ο δήμαρχος Σαμοθράκης ανακοίνωσε πως το συμβούλιο δεν θα πραγματοποιηθεί αλλά θα διεξαχθεί μία συζήτηση και τα συμπεράσματα της θα περάσουν ως η πρόταση του δημοτικού συμβουλίου προς ψήφιση όταν αυτό συνεδριάσει, που όπως είπε ελπίζει να γίνει σύντομα γιατί και ο χρόνος για την κατάθεση των προτάσεων στενεύει ασφυκτικά.
Αρχικά ο κύριος Βίτσας διάβασε τις προτάσεις που του έστειλε ο πρόεδρος του ΣΥΕΠΣΑ Γιάννης Γλήνιας μετά και την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προ ημέρων στο Samothraki Village καθώς και τις προτάσεις του ιδιοκτήτη της SAOS FERRIES κυρίου Φώτη Μανούση.
Κατόπιν γύρω από τις προτάσεις αυτές, οι οποίες κινούνταν σχεδόν στο ίδιο πνεύμα, ακολούθησαν τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων και παριστάμενων επαγγελματιών και κατοίκων.
Σε γενικές γραμμές τα όσα προτάθηκαν και συζητήθηκαν ήταν:
Προσωπικά δεν μου άρεσε καθόλου όλο αυτό το σκηνικό. Αυτή η στάση δεν τους τιμάει καθόλου ειδικά σε ένα τόσο σημαντικό θέμα. Δεν απαξιώνουν μόνο το δημοτικό συμβούλιο, αλλά και τους κατοίκους που παραβρέθηκαν για να παρακολουθήσουν την συνεδρίαση και ομολογουμένως ήταν πάρα πολλοί, αυτοί οι κάτοικοι και είναι εκείνοι που με τις ψήφους τους τους ανέδειξαν σε δημοτικούς συμβούλους και σε ελάχιστους μήνες θα ζητήσουν εκ νέου τις ψήφους τους.
Όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κύριος Παν. Παπάς, ορισμένοι δικαιολόγησαν τις απουσίες τους.
Παρόντες ήταν:
Ο δήμαρχος κύριος Αθ. Βίτσας
Ο πρόεδρος του Δ.Σ κύριος Παν. Παπάς
Ο αντιδήμαρχος κύριος Χρ. Πρόξενος
Οι κυρίες/κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι:
Άννα Φράγκου
Ευγενία Κορδώνια
Αθανάσιος Σκαρλατίδης
Γιάννης Βογιατζής
Φώτης Φωτεινός
Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των παρευρισκομένων κατοίκων ο δήμαρχος Σαμοθράκης ανακοίνωσε πως το συμβούλιο δεν θα πραγματοποιηθεί αλλά θα διεξαχθεί μία συζήτηση και τα συμπεράσματα της θα περάσουν ως η πρόταση του δημοτικού συμβουλίου προς ψήφιση όταν αυτό συνεδριάσει, που όπως είπε ελπίζει να γίνει σύντομα γιατί και ο χρόνος για την κατάθεση των προτάσεων στενεύει ασφυκτικά.
Αρχικά ο κύριος Βίτσας διάβασε τις προτάσεις που του έστειλε ο πρόεδρος του ΣΥΕΠΣΑ Γιάννης Γλήνιας μετά και την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προ ημέρων στο Samothraki Village καθώς και τις προτάσεις του ιδιοκτήτη της SAOS FERRIES κυρίου Φώτη Μανούση.
Κατόπιν γύρω από τις προτάσεις αυτές, οι οποίες κινούνταν σχεδόν στο ίδιο πνεύμα, ακολούθησαν τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων και παριστάμενων επαγγελματιών και κατοίκων.
Σε γενικές γραμμές τα όσα προτάθηκαν και συζητήθηκαν ήταν:
- Να ζητηθεί επιδότηση όλο τον χρόνο, 7 δρομολόγια την εβδομάδα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια
- Να υπάρχει όρος στην σύμβαση ώστε η εταιρεία να υποχρεούται να αντικαθιστά το πλοίο της σύμβασης σε περιπτώσεις ακινησίας ή βλάβης.
- Να εξεταστεί το κόστος των εισιτηρίων ακόμα και των επιδοτούμενων αν επιδέχεται μείωσης
- Να υπάρχουν δρομολόγια με ημερήσια διάρκεια, τουλάχιστον 2 την εβδομάδα από κάθε λιμάνι (Σαμοθράκη, Αλεξανδρούπολη). Δηλαδή να φεύγει πρωί και να επιστρέφει αργά το απόγευμα.
- Κορμός δρομολογίων σταθερός για όλο το έτος.
- Δέσμευση της εταιρείας ότι το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ σε περίπτωση που αυτό υπογράψει εκ νέου σύμβαση να βρίσκεται στην γραμμή όλο το έτος με σταθερό πρωτόκολλο (αριθμό επιβατών).*
Καθώς και πολλά άλλα τα οποία στο τέλος συνοψίστηκαν από τον δήμαρχο σε μία πρόταση 5 σημείων. Η οποία θα περάσει από το δημοτικό συμβούλιο προς ψήφιση και να κατατεθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τα σημεία αυτά είναι:
- Επιδότηση 7 δρομολογίων την εβδομάδα για όλο το έτος, με πρόβλεψη επιπλέον ελεύθερων δρομολογίων ανά μήνα (αναλόγως της επιβατικής κίνησης)
- Μέγιστη διάρκεια σύμβασης.
- Δρομολόγια με την μέγιστη μεταφορική δυνατότητα για την πλήρη εξυπηρέτηση μεταφορέων, επαγγελματιών, κατοίκων και επισκεπτών με τις προδιαγραφές πλοίου της προηγούμενης σύμβασης κατ' ελάχιστον.
- Δυνατότητα σε Δήμο και φορείς να συνδιαμορφώνουν το πρόγραμμα των δρομολογίων.
- Πλοίο αντικατάστασης σε περίπτωση ακινησίας ή βλάβης.
* Όλοι οι παρευρισκόμενοι: δημοτικοί σύμβουλοι, φορείς, επαγγελματίες και κάτοικοι θεωρούν σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ότι η SAOS FERRIES (καλώς ή κακώς) θα είναι εκείνη που θα υπογράψει και την καινούργια σύμβαση και θα έχει τα πλοία της εδώ.
Επίσης μέσα στην εποικοδομητική και πολύ ήπιων τόνων όπως εξελίχθηκε συζήτηση, έγινε εκτενής αναφορά και στις υπόλοιπες γραμμές για φέτος καθώς και για κάτι μακροπρόθεσμο. Χωρίς βέβαια το τελευταίο να οριστικοποιηθεί ακόμη μιας και ούτε αφορούσε την σημερινή συζήτηση ούτε προέχει αυτή την χρονική στιγμή.
Θα υπάρξει προσπάθεια αλλαγής ορισμένων όρων που έχουν τεθεί από το ΥΝΑΝΠ και το Σ.Α.Σ στην τρίτη προκήρυξη των γραμμών Καβάλας, Λήμνου που αναμένεται ότι θα υπάρξει. Όπως:
Όλα τα παραπάνω συν την διεκδίκηση ενός δρομολογίου για Λαύριο θα διεκδικηθούν στο μέλλον σε συμβάσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερης διάρκειας.
Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα καταφέρουν να αφήσουν στην άκρη τα μικροπολιτικά παιχνίδια, να συμπληρώσουν απαρτία και να περάσει η διαδικασία. Τέλος καλό θα ήταν να παρευρίσκονταν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι γιατί το θέμα σε περίπτωση που εκλεγούν των Μάιο μπορεί να χρειαστεί από αρχές Σεπτέμβρη να συνεχίσουν να το χειρίζονται, αν δεν έχει κλείσει που είναι και το πιθανότερο.
Και το σωστό θα το πω ή θα το γράψω και με το λάθος το ίδιο θα κάνω κι αν είναι μεγάλο λάθος σαν καρφί στον τοίχο με μιας θα το καρφώσω. Αύριο όμως ξημερώνει μια άλλη μέρα, που τα λάθη του σήμερα αν με διδάξουν, μετά ξεχνιούνται...
Επίσης μέσα στην εποικοδομητική και πολύ ήπιων τόνων όπως εξελίχθηκε συζήτηση, έγινε εκτενής αναφορά και στις υπόλοιπες γραμμές για φέτος καθώς και για κάτι μακροπρόθεσμο. Χωρίς βέβαια το τελευταίο να οριστικοποιηθεί ακόμη μιας και ούτε αφορούσε την σημερινή συζήτηση ούτε προέχει αυτή την χρονική στιγμή.
Θα υπάρξει προσπάθεια αλλαγής ορισμένων όρων που έχουν τεθεί από το ΥΝΑΝΠ και το Σ.Α.Σ στην τρίτη προκήρυξη των γραμμών Καβάλας, Λήμνου που αναμένεται ότι θα υπάρξει. Όπως:
- Αντί 2 και 1 δρομολόγια αντίστοιχα να προταθεί να αυξηθούν σε 2 και 2 σε συνδυασμό με το γεγονός εκείνα της Λήμνου να έχουν ανταπόκριση από Λαύριο.
- Η διάρκεια από 12 εβδομάδες να αυξηθεί τουλάχιστον σε 20.
- Να επιδοτείται και το τμήμα προς Αλεξανδρούπολη που τώρα η προκήρυξη αναφέρει ότι πρέπει να καταλήγουν εκεί άνευ επιδότησης.
- Ο αριθμός του πληρώματος να μην αυξηθεί.
Όλα τα παραπάνω συν την διεκδίκηση ενός δρομολογίου για Λαύριο θα διεκδικηθούν στο μέλλον σε συμβάσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερης διάρκειας.
Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα καταφέρουν να αφήσουν στην άκρη τα μικροπολιτικά παιχνίδια, να συμπληρώσουν απαρτία και να περάσει η διαδικασία. Τέλος καλό θα ήταν να παρευρίσκονταν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι γιατί το θέμα σε περίπτωση που εκλεγούν των Μάιο μπορεί να χρειαστεί από αρχές Σεπτέμβρη να συνεχίσουν να το χειρίζονται, αν δεν έχει κλείσει που είναι και το πιθανότερο.
Και το σωστό θα το πω ή θα το γράψω και με το λάθος το ίδιο θα κάνω κι αν είναι μεγάλο λάθος σαν καρφί στον τοίχο με μιας θα το καρφώσω. Αύριο όμως ξημερώνει μια άλλη μέρα, που τα λάθη του σήμερα αν με διδάξουν, μετά ξεχνιούνται...