Αφού διάβασα την συνέντευξη και μου φάνηκε ενδιαφέρουσα, αλλά η μορφή του αρχείου δεν βόλευε για την δημοσίευση του, έψαξα στο διαδίκτυο και δεν βρήκα κάποια σελίδα της εφημερίδας, βρήκα όμως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τους ζήτησα αν υπάρχει το κείμενο και θέλουν να μου το στείλουν, όπως και έγινε. Οπότε σε δεύτερη φάση ευχαριστώ τους υπεύθυνους της εφημερίδας "ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ" που μου έστειλαν άμεσα το κείμενο, ενώ θα είχαν κάθε δικαίωμα να αρνηθούν.
Η συνέντευξη αφορά το θέμα της σύνδεσης των 2 κατεχόμενων νησιών από την Τουρκία, Ίμβρο και Τένεδο καθώς και τα Δαρδανέλλια με τα νησιά του Β. Αιγαίου και τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και προφανώς αφορμή στάθηκς η πρόσφατη επίσκεψη του κυρίου Μπόλαρη στην Ίμβρο όπου και τέθηκε το θέμα.
Ακολουθεί η συνέντευξη:
«Γιατί γίνεται σύνδεση της Κω με την Αλικαρνασσό και δε μπορούμε εμείς να συνδεθούμε με τα Δαρδανέλλια;»
Θέμα πολιτικής βούλησης των γειτόνων θεωρεί ότι είναι η σύνδεση της Ίμβρου με τα νησιά του Β. Αιγαίου ο Μάρκος Μπόλαρης
Θέμα πολιτικής βούλησης θεωρεί ότι είναι πλέον η ακτοπλοϊκή σύνδεση νησιών όπως η Σαμοθράκη, η Λήμνος και η Θάσος με την Ίμβρο δήλωσε σε συνέντευξη του στη «ΝΕ» ο Υφυπουργός Eξωτερικών Μάρκος Μπόλαρης. Περιμένουμε την ανταπόκριση της Τουρκίας στο αίτημα που θέσαμε και μέσω του πρωθυπουργού και μέσω των τοπικών αρχών της Ίμβρου και του Τσανάκαλε, ξεκαθάρισε ο ίδιος, τονίζοντας πως αυτό που πρέπει να γίνει είναι η δημιουργία τελωνείων στα δύο νησιά Ίμβρος και Τένεδος και στην Σαμοθράκη, ώστε να μπορούν να εκτελούνται δρομολόγια και να μεταφέρονται επιβάτες. Τόνισε, δε, πως θα επιμείνουν στο ζήτημα, αφού δεν έχει μόνο η Ελλάδα να κερδίσει από αυτή την πρωτοβουλία, αλλά και η γειτονική χώρα, καθώς και ο τουρισμός στην περιοχή συνολικά.
Είναι αλήθεια ότι είναι ένα θέμα που προκάλεσε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και εδώ και καιρό περιμένουμε και την αντίδραση των γειτόνων μας, αλλά και τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες πρέπει να αναλάβει για να ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια
Το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης στο βόρειο Αιγαίο είναι ένα μείζον ζήτημα, το οποίο η Ελλάδα το αντιμετωπίζει με επιτυχία, το κερδίζει αυτό το στοίχημα. Για αυτό και είδατε ότι τα τελευταία 3 χρόνια έχουμε ρεκόρ αφίξεων στην χώρα η οποία πέρσι είχε 35-36 εκ. επισκέπτες που είναι ρεκόρ. Το θέμα της σύνδεσης της Ίμβρου και Τενέδου είναι μία εξαιρετική πρόκληση η οποία ολοκληρώνει τις συνδέσεις στο βόρειο Αιγαίο. Το ζήτημα λοιπόν αυτό ζητήθηκε αρχικά που το έθεσε ο πρωθυπουργός σε συζητήσεις που γίνανε στην Άγκυρα. Αυτό επανήλθε στην πρόσφατη επίσκεψη στην Ίμβρο, ξεκινώντας την 3ημερη επίσκεψη με συνάντηση στο Τσανάκαλε, όπου είχαμε μία συζήτηση με το νομάρχη της περιοχής. Η Ίμβρος υπάγεται στη Νομαρχία του Τσανάκαλε, των Δαρδανελλίων. Στην συζήτηση αυτή εστιάσαμε και στα ζητήματα του τουρισμού, αλλά και της ελληνικής κοινότητας που απασχολούνε τους έλληνες εκεί και ξαναθέσαμε το ζήτημα της σύνδεσης. Στην Ίμβρο το συζητήσαμε και με τον έπαρχο της περιοχής, που ήταν και φιλόξενοι και ευγενικοί και με διάθεση συνεργασίας.
Τι λένε για αυτή την πρόταση; Την εχουν αποδεχτεί, είναι κάτι που το επεξεργάζονται;
Είναι πρόταση την οποία οι τοπικοί παράγοντες την θέλουν και συμφωνούν. Υπάρχουν εκκρεμότητες οι οποίες αφορούν την λειτουργία τελωνείων. Δίχως τελωνεία στα νησιά, δε μπορεί να προχωρήσει το ζήτημα. Τώρα η ίδρυση τελωνείων μπορεί να είναι ένα τεχνικό ζήτημα, αλλά κυρίως είναι μία πολιτική απόφαση, γι αυτό και παραπέμπουν στα κεντρικά, εμείς από την επίσκεψη μας εκεί καταγράφουμε την βούληση και των τοπικών αρχών και της νομαρχίας και του Επαρχείου και του δημάρχου να υπάρξει η σύνδεση που θα βάλει τα νησιά αυτά στο χάρτη του τουρισμού του Β. Αιγαίου, πράγμα το οποίο αναβαθμίζει τα νησιά.
Δηλαδή, έχει γίνει μία έρευνα αγοράς που δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον γι αυτές τις γραμμές κ. Μπόλαρη;
Υπάρχει σαφώς ενδιαφέρον, το ζήτημα είναι πλέον κεντρικό, είναι θέμα πολιτικής απόφασης το υπουργείο αντίστοιχα με την Ελλάδα, το υπουργείο το οποίο χειρίζεται τα τελωνεία να προβεί σε ίδρυση τελωνείων, ώστε να μπορεί ένα σκάφος που έρχεται από άλλη χώρα να κατεβάσει τουρίστες και να δεθεί το Β. Αιγαίο με αυτές τις γραμμές.
Αυτό σημαίνει, ένα τελωνείο σε κάθε νησί…
Ακριβώς, διότι ας υποθέσουμε ότι φεύγει ένα σκάφος τουριστικό από την Καβάλα και θέλει να πάει εκδρομή στην Ίμβρο, πρέπει να μπει στο Τσανάκαλε πρώτα να περάσει στο τελωνείο εκεί και μετά να πάει στην Ίμβρο, κάνοντας μία διαδρομή θαλάσσια 3 ωρών. Μετά για να φύγει πρέπει να ξαναπάει στο Τσανάκαλε να ξαναπεράσει τελωνείο και να γυρίσει Καβάλα, αυτά δεν γίνονται και γι αυτό το αίτημα μας, όπως τέθηκε και από τον πρωθυπουργό και από τις τοπικές αρχές, είναι να γίνει ίδρυση τελωνείων και να ανοίξουν τοπικές γραμμές ώστε να υπάρξει αυτή η ανάπτυξη.
Λογικά, έχετε πάρει μία πρώτη απάντηση από αυτόν που έχει τα χρήματα στη διάθεσή του, δηλαδή από τον Υπουργό Οικονομικών.
Δεν είναι θέμα δικό μας, ούτε του κ. Τσακαλώτου, είναι θέμα του Τουρκικού Υπ. Οικονομικών.
Εμείς, δηλαδή, έχουμε δεσμεύσει χρήματα για να γίνει αυτό; Είναι δρομολογημένο;
Εμείς έχουμε τελωνεία, νομίζω η Σαμοθράκη δεν έχει, αλλά αν αποφασιστεί, μπορεί να γίνει άμεσα. Τώρα, όπως καταλαβαίνετε, αυτά είναι ζητήματα που μπαίνουν στο τραπέζι και τα χειρίζεται μία ξένη κυβέρνηση, είμαστε εδώ για να επιμείνουμε. Εκείνο το οποίο είχαμε υποχρέωση να δείξουμε ότι τα νησιά του Β. Αιγαίου και ειδικά η Θάσος έχουν μία τουριστική κίνηση η οποία κατά κόρον δεν είναι από την Ελλάδα, αλλά είναι από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη και το παράδειγμα της Θάσου είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση και για τα άλλα νησιά
Τώρα αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα στο μέλλον να κερδίσουμε ένα διπλό στοίχημα, από τη μία με κάποιον τρόπο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και για τα τρία νησιά, από την άλλη νομίζω ότι μπορούμε να συνδεθούμε αργότερα και με άλλες περιοχές. Δηλαδή αν γίνει το πρώτο βήμα, δεν θα είναι μόνο η Ίμβρος στο χάρτη, μπορούμε να αγγίξουμε και άλλα σημεία..
Φυσικά, δε καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γίνεται σύνδεση της Κω με την Αλικαρνασσό και να μη μπορούμε εμείς να συνδεθούμε με τα Δαρδανέλλια. Αυτά χρειάζονται πολιτική βούληση, στρατηγική, να αναδείξουμε στον συνομιλητή μας ότι δε θα είμαστε μόνο εμείς κερδισμένοι, αλλά είναι για το κέρδος όλων μας.
Τελευταίο ερώτημα, υπάρχουν και άλλες περιοχές - στόχοι εκτός από την Ίμβρο;
Όπως ξέρετε, η Μυτιλήνη, η Χίος, η Σάμος, η Κω, η Ρόδος έχουν συνδέσεις, το ζήτημα είναι να λύσουμε το θέμα εδώ, στο Βόρειο Αιγαίο, αυτό είναι το κρίσιμο για την περιοχή.