Μερικά από τα πιο εικονικά αριστουργήματα του γαλλικού μουσείου αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για οκτώ γάλλους αρωματοποιούς, οι οποίοι δημιούργησαν εξαιρετικά αρώματα με σκοπό να προσφέρουν στους επισκέπτες του μουσείου και μία οσφρητική διάσταση στην, ήδη εντυπωσιακή, οπτική τους εμπειρία.
Μεταξύ των έργων που επιλέχθηκαν και τα δύο ελληνικά εκθέματα που κερδίζουν τις εντυπώσεις των επισκεπτών, η Νίκη της Σαμοθράκης –το ελληνιστικό γλυπτό του 2ου π.Χ. αιώνα που παριστάνει τη φτερωτή θεά της νίκης– και η Αφροδίτη της Μήλου – το άγαλμα (3ος αι. π.Χ.) της γυναικείας θεότητας που βρέθηκε το 1820 στο νησί της Μήλου.
Το άρωμα που δημιουργήθηκε, λοιπόν, για την Νίκη της Σαμοθράκης (πρόκειται για το έργο που πρωταγωνίστησε και στο βίντεο κλιπ της Beyonce και του Jay-Z που γυρίστηκε στο Λούβρο το 2018) φέρει την υπογραφή του Alienor Massenet και έχει νότες τουμπερόζας (ένα λουλούδι που συναντάται στο Μεξικό κι έχει βαρύ, μεθυστικό άρωμα), μανόλιας, γιασεμιού και μύρου.
Τα υπόλοιπα έργα που επιλέχθηκαν από τους γάλλους αρωματοποιούς είναι τα «The Valpinçon Bather» ένας πίνακας ζωγραφικής του 1808 του γάλλου ζωγράφου Jean Auguste Dominique, «Nymph with the Scorpion» ένα γλυπτό του Lorenzo Bartolino που χρονολογείται μεταξύ 1846- 1851, «Saint Joseph the Carpenter» μια ελαιογραφία του Georges de La Tour του 1645, «Grande Odalisque» ελαιογραφία του Jean Auguste Dominique Ingres που χρονολογείται το 1814, «The Lock» πίνακας ζωγραφικής του 1777 του Jean-Honoré Fragonard και «Conversation in a Park» πίνακας ζωγραφικής του Thomas Gainsborough.
Τα αρώματα διατίθενται σε συσκευασίες των 75ml (150 ευρώ), ενώ η σειρά αποτελείται και από αρωματικά σαπούνια και έλαια (20 ευρώ), καθώς και αρωματικές καρτ- ποστάλ (7 ευρώ).
Μήπως επιτέλους είναι καιρός η Σαμοθράκη να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ από το Μουσείο του Λούβρου ποσοστό επί των κερδών που έχει αυτό από το άγαλμα μας, το οποίο με κάθε τρόπο εκμεταλλεύεται; Ας πούμε ένα μικρό και ταπεινό 10% ούτε άσχημο είναι, ούτε σε κάποιο ασήμαντο για το νησί μας ποσό αντιστοιχεί... Αφού είμαστε ανίκανοι να διεκδικούμε την επιστροφή του ίδιου του αγάλματος στην θέση του... Εδώ δεν είμαστε ικανοί ένα πιστό αντίγραφο να φέρουμε, που το έχουν και το χαίρονται άλλοι, που καμία σχέση δεν έχουν με αυτό... Ντροπή μας...