Μετά την αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, η επιλογή ενός ιδιώτη παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας έχει καταστεί πιο συμφέρουσα, καθώς οι τιμές τους δεν έχουν αλλάξει έως τώρα.
Ωστόσο, η αλλαγή παρόχου δεν πρέπει να γίνεται αβίαστα, αλλά κατόπιν μίας έρευνας αγοράς που θα μας εξασφαλίσει ότι αυτό που επιλέγουμε είναι ακριβώς αυτό που μας πουλάνε
Οι παραπλανητικές διαφημίσεις
Προσέξτε την παραπλανητική επιχειρηματολογία που ενδέχεται να χρησιμοποιήσει ένας πωλητής:
Π.χ. «σας εξασφαλίζουμε 15% έκπτωση από τον λογαριασμό που πληρώνετε σήμερα!»,
«Έρχομαι εκ μέρους του υπουργείου ή και της ΡΑΕ προκειμένου να σας ενημερώσω για την πλέον συμφέρουσα προσφορά»,
«Στην εταιρεία μας ανήκει το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να είμαστε φθηνότεροι».
Μη βιάζεστε να αποδεχτείτε την προσφορά ή να υπογράψετε συμβόλαιο.
Πώς να επιλέξετε
Για να καταλήξετε στην πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά δεν πρέπει να αρκεστείτε σε αναφορές σε γενικά ποσοστά εκπτώσεων ή και σε τιμές που προσφέρουν οι εταιρείες ανά μονάδα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας (δηλ. kWh).
Ο ορθότερος τρόπος σύγκρισης είναι ο υπολογισμός της νέας οικονομικής προσφοράς βάσει της δικής σας ετήσιας ενεργειακής κατανάλωσης, δηλ. του ετήσιου «ενεργειακού σας προφίλ».
Ετσι, δίνετε τα στοιχεία του ετήσιου «ενεργειακού σας προφίλ» στον πωλητή και ζητάτε από τον πωλητή:
- Να σας δώσει εγγράφως μία οικονομική προσφορά με τις ισχύουσες τιμές της εταιρείας που εκπροσωπεί, για ένα 12μηνο, βάσει των στοιχείων του ετήσιου «ενεργειακού σας προφίλ».
- Να σας εκτιμήσει αντίστοιχα το κόστος για ένα 12μηνο με τις ισχύουσες τιμές του τωρινού σας προμηθευτή, βάσει των στοιχείων του ετήσιου «ενεργειακού σας προφίλ».
- Η προσφορά και εκτίμηση του πωλητή, θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής δύο τμήματα:
- Το κόστος για το έτος που αφορά μόνο στην κατανάλωση ρεύματος (με ΦΠΑ) και βασίζεται στις «ανταγωνιστικές χρεώσεις» (δηλ. εκείνες που καθορίζει ο προμηθευτής).
- Το συνολικό κόστος για το έτος που αφορά στο σύνολο του λογαριασμού (με ΦΠΑ) και περιλαμβάνει εκτός από τις ανωτέρω ανταγωνιστικές χρεώσεις και τις μονοπωλιακές χρεώσεις (δηλ. εκείνες που είναι ίδιες ανεξαρτήτως προμηθευτή, όπως χρεώσεις για το δίκτυο μεταφοράς, το δίκτυο διανομής, ΥΚΩ,, το ειδικό τέλος ΑΠΕ), αλλά και τις «χρεώσεις προς τρίτους» (ΕΡΤ, Δήμο κ.λπ.).
Το ενεργειακό προφίλ
Ο εκκαθαριστικός λογαριασμός περιέχει πληροφορίες για την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνετε, την ισχύ παροχής σας, το ποσό που σας στοιχίζει και σε ποια τιμολογιακή κατηγορία ανήκετε (π.χ. οικιακό, εμπορικό, κ.λπ. τιμολόγιο).
Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν το «ενεργειακό μας προφίλ».
Βάσει των τελευταίων τριών εκκαθαριστικών λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος που καλύπτει την περίοδο ενός χρόνου, για τους οικιακούς και μικρούς εμπορικούς καταναλωτές, μπορείτε να υπολογίσετε αθροιστικά:
α) πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνετε ετησίως (σε kWh) και
β) πόσα χρήματα ξοδεύετε για αυτήν την κατανάλωση (εξαιρώντας «χρεώσεις προς τρίτους» όπως ΕΡΤ, δημοτικά τέλη, κ.λπ. και άλλα τέλη).
β) πόσα χρήματα ξοδεύετε για αυτήν την κατανάλωση (εξαιρώντας «χρεώσεις προς τρίτους» όπως ΕΡΤ, δημοτικά τέλη, κ.λπ. και άλλα τέλη).
Ο υπολογισμός του ενεργειακού σας προφίλ με βάση το έτος είναι απαραίτητος, προκειμένου να συνυπολογίσετε όλες τις εποχιακές σας συνήθειες στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Η χρήση των στοιχείων του «ενεργειακού μας προφίλ», βάσει των λογαριασμών ηλεκτρικού, είναι ο πιο ασφαλής οδηγός για να συγκρίνουμε κατά πόσο μας συμφέρει η νέα προσφορά.
Πριν τις υπογραφές
Ελέγξτε πριν υπογράψετε νέο συμβόλαιο προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Εκτός από την τιμή, θα πρέπει να αξιολογήσετε και μία σειρά από άλλα μη οικονομικά στοιχεία, όπως:
- Τις προσφερόμενες υπηρεσίες (π.χ. τους τρόπους πληρωμής λογαριασμών, τη συχνότητα αποστολής λογαριασμών, την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών).
- Την ελάχιστη διάρκεια του συμβολαίου.
- Την ύπαρξη οικονομικής επιβάρυνσης σε περίπτωση που διακόψετε τη σύμβαση πριν από τη λήξη της, καθώς και το ύψος αυτής.
- Το ύψος και τους όρους καταβολής της «Εγγύησης πληρωμών».
- Πότε θα ενεργοποιηθεί η υπηρεσία μετά την υπογραφή του συμβολαίου.
Online σύγκριση εταιρειών
Και για μην ψάχνεστε, υπάρχει ένας online και εύκολος τρόπος για να βρείτε τον πάροχο που ταιριάζει στις ανάγκες σας και έχει τα καλύτερα τιμολόγια.
Μέσα από το energymarket, μπορείτε να δείτε τις προσφορές όλων των εταιρειών και να υπολογίσετε το ετήσιο όφελος που θα έχετε αν αλλάξετε πάροχο.
Επιπλέον, έχετε στη διάθεσή σας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το νέο σας συμβόλαιο.
Έχω αρκετές φορές γράψει για το θέμα απλά βρήκα ενδιαφέρον το άρθρο και σας το παραθέτω, ειδικά τώρα που η ΔΕΗ βρίσκεται στα πολύ δύσκολα της και όλα είναι ανοιχτά. Προσωπικά μετά από πολύ σκέψη και πάνω απ'όλα με πολύ θέληση άλλαξα πάροχο για το ρεύμα του καταστήματος μου και το έκανα μέσα από μία ηλεκτρονική πλατφόρμα σαν αυτή που πολύ σωστά προτείνει στο τέλος το άρθρο ως τον καλύτερο τρόπο και συγκεκριμένα το allazorevma.gr
Μακάρι να μπορούσαμε στην Σαμοθράκη να έχουμε την δυνατότητα επιλογής και παρόχου τηλεφωνίας - ίντερνετ... Ενώ η συγκεκριμένη αγορά έχει απελευθερωθεί, εμείς εδώ είμαστε όμηροι του μονοπωλιακού καθεστώτος. Είδαμε τα μονοπώλια που οδηγούν, τρανό παράδειγμα η ΔΕΗ, μόλις έφυγε το 25-30% των πελατών μετά την απελευθέρωση πάτωσε...