Ο Γιάννης Πασχαλίδης (βουλευτής Ν.Δ Ν. Καβάλας), αναφέρει δελτίο Τύπου, ενημερώθηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (σ.σ. Ιωάννη Πλακιωτάκη), ότι η μία από τις δύο γραμμές που συνδέουν το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και συγκεκριμένα με την Μυτιλήνη, θα μεταφερθεί πιλοτικά, για χρονικό διάστημα έξι μηνών, στη Θεσσαλονίκη. Κι ο βουλευτής Καβάλας απλά άκουσε τον υπουργό!
Προφανώς, ο Γιάννης Πασχαλίδης δεν είχε κάποιο επιχείρημα, για να εξηγήσει στον υπουργό, ότι η μεταφορά της γραμμής θα δημιουργήσει πρόβλημα στην Καβάλα, ή να τον πείσει να γίνει μία νέα γραμμή από τη Θεσσαλονίκη και να διατηρηθούν οι δύο στην Καβάλα.
Επίσης, αν και του δόθηκε η ευκαιρία, δεν πρότεινε στον υπουργό να μετατραπεί η δεύτερη επιδοτούμενη γραμμή στο Θρακικό πέλαγος, προκειμένου να συνδεθεί το νησί της Σαμοθράκης με την Καβάλα. Οι κάτοικοι και οι φορείς του νησιού, αναφέρει δημοσίευμα, ανησυχούν μήπως δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος, γι’ αυτό και έστειλαν επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για να του ζητήσουν η επιδότηση να δοθεί στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ο Γιάννης Πασχαλίδης, δεν αξιοποίησε την ευκαιρία, για να ζητήσει τη δημιουργία γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Καβάλα, η οποία θα επιδοτείται τουλάχιστον τη χειμερινή περίοδο. Το αίτημα αυτό, δεν πρόκειται να γίνει από τους φορείς της Αλεξανδρούπολης, ούτε από τους φορείς της Λήμνου, διότι η Λήμνος ενδιαφέρεται περισσότερο για τη σύνδεση με την Καβάλα.
Αναρωτιόμαστε ποιο σκοπό μπορεί να εξυπηρετεί η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος. Ιδιαίτερα τον χειμώνα. Η Λήμνος, όπως προαναφέραμε, συνδέεται με το λιμάνι της Καβάλας, από το οποίο εξυπηρετείται πολύ καλά το νησί του βορείου Αιγαίου, ενώ κάθε καλοκαίρι μετακινούνται εκατοντάδες τουριστών.
Επίσης, η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Καβάλα, θα «θωρακίσει» το νησί του Θρακικού πελάγους, από την επανάληψη του αρνητικού συμβάντος το περασμένο καλοκαίρι, με τη διακοπή της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και τον «εγκλωβισμό» των τουριστών. Το νησί θα αποκτήσει, έτσι, σύνδεση με δύο μεγάλα αστικά κέντρα και συγχρόνως δύο λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας.
Καλούμε τους βουλευτές, τον αντιπεριφερειάρχη και τον δήμαρχο Καβάλας, να στείλουν κοινή επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην οποία να στηρίζουν με επιχειρήματα τη δημιουργία γραμμής Καβάλα-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, αντί της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο. Είμαστε βέβαιοι ότι, το αίτημα αυτό θα στηριχθεί και από την τοπική κοινωνία της Σαμοθράκης. Είμαστε επίσης βέβαιοι ότι, εάν δημιουργηθεί η συγκεκριμένη γραμμή, θα ενδιαφερθούν οι πλοιοκτήτες να δρομολογήσουν πλοίο, το οποίο θα εκτελεί δρομολόγια με επιδότηση τον χειμώνα και άνευ επιδότησης το καλοκαίρι, που η επιβατική κίνηση θα είναι μεγαλύτερη.
Προφανώς, ο Γιάννης Πασχαλίδης δεν είχε κάποιο επιχείρημα, για να εξηγήσει στον υπουργό, ότι η μεταφορά της γραμμής θα δημιουργήσει πρόβλημα στην Καβάλα, ή να τον πείσει να γίνει μία νέα γραμμή από τη Θεσσαλονίκη και να διατηρηθούν οι δύο στην Καβάλα.
Επίσης, αν και του δόθηκε η ευκαιρία, δεν πρότεινε στον υπουργό να μετατραπεί η δεύτερη επιδοτούμενη γραμμή στο Θρακικό πέλαγος, προκειμένου να συνδεθεί το νησί της Σαμοθράκης με την Καβάλα. Οι κάτοικοι και οι φορείς του νησιού, αναφέρει δημοσίευμα, ανησυχούν μήπως δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος, γι’ αυτό και έστειλαν επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για να του ζητήσουν η επιδότηση να δοθεί στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ο Γιάννης Πασχαλίδης, δεν αξιοποίησε την ευκαιρία, για να ζητήσει τη δημιουργία γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Καβάλα, η οποία θα επιδοτείται τουλάχιστον τη χειμερινή περίοδο. Το αίτημα αυτό, δεν πρόκειται να γίνει από τους φορείς της Αλεξανδρούπολης, ούτε από τους φορείς της Λήμνου, διότι η Λήμνος ενδιαφέρεται περισσότερο για τη σύνδεση με την Καβάλα.
Αναρωτιόμαστε ποιο σκοπό μπορεί να εξυπηρετεί η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος. Ιδιαίτερα τον χειμώνα. Η Λήμνος, όπως προαναφέραμε, συνδέεται με το λιμάνι της Καβάλας, από το οποίο εξυπηρετείται πολύ καλά το νησί του βορείου Αιγαίου, ενώ κάθε καλοκαίρι μετακινούνται εκατοντάδες τουριστών.
Επίσης, η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Καβάλα, θα «θωρακίσει» το νησί του Θρακικού πελάγους, από την επανάληψη του αρνητικού συμβάντος το περασμένο καλοκαίρι, με τη διακοπή της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και τον «εγκλωβισμό» των τουριστών. Το νησί θα αποκτήσει, έτσι, σύνδεση με δύο μεγάλα αστικά κέντρα και συγχρόνως δύο λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας.
Καλούμε τους βουλευτές, τον αντιπεριφερειάρχη και τον δήμαρχο Καβάλας, να στείλουν κοινή επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην οποία να στηρίζουν με επιχειρήματα τη δημιουργία γραμμής Καβάλα-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, αντί της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο. Είμαστε βέβαιοι ότι, το αίτημα αυτό θα στηριχθεί και από την τοπική κοινωνία της Σαμοθράκης. Είμαστε επίσης βέβαιοι ότι, εάν δημιουργηθεί η συγκεκριμένη γραμμή, θα ενδιαφερθούν οι πλοιοκτήτες να δρομολογήσουν πλοίο, το οποίο θα εκτελεί δρομολόγια με επιδότηση τον χειμώνα και άνευ επιδότησης το καλοκαίρι, που η επιβατική κίνηση θα είναι μεγαλύτερη.
Η συγκεκριμένη σελίδα της Καβάλας το τελευταίο διάστημα έχει πάρει πολύ ζεστά το θέμα της επανασύνδεσης με την Σαμοθράκη (πρόσφατα αναδημοσίευσα άλλο σχετικό άρθρο της). Αυτήν την χρονική στιγμή η Σαμοθράκη ΕΠΙΒΆΛΛΕΤΑΙ να διεκδικήσει ότι μπορεί, αν χρειαστεί να συμμαχήσει ακόμη και με τον διάβολο. Έχοντας την ατυχία να ανήκουμε διοικητικά στον Έβρο έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι δεν μας υποστηρίζουν, κοιτούν μόνο το συμφέρον της Αλεξανδρούπολης. Οπότε πρέπει να κοιτάμε που υπάρχουν σύμμαχοι.