Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

10 Ιανουαρίου, 2020

Αυξήσεις από ακτοπλοϊκές λόγω ακριβότερων καυσίμων - Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές

Αυξημένο κόστος θαλάσσιων μεταφορών κατά περίπου 7% έφερε ήδη η διεθνής υποχρέωση χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (μικρότερης του 0,5%) από 1ης Ιανουαρίου σε όλα τα πλοία. H εξέλιξη εκτιμάται πως μπορεί να πλήξει την ανταγωνιστικότητα εξαγωγών από νησιά όπως η Κρήτη και παράλληλα θα οδηγήσει σε άνοδο και τις τιμές των μεταφερόμενων προς τα νησιά προϊόντων.
Με την τιμή του εν λόγω «αποθειωμένου» καυσίμου να είναι σχεδόν διπλάσια εκείνης του μέχρι τώρα επιτρεπόμενου, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που ήδη έχουν πληγεί από τη γενικότερη άνοδο των τιμών του πετρελαίου των τελευταίων ετών δεν μπορούν να απορροφήσουν παρά ένα μέρος μόνον του επιπλέον κόστους, αφού ήδη λειτουργούν στα όρια μεταξύ λειτουργικής κερδοφορίας και ζημιών.

Σε Αιγαίο και Ιόνιο
Η μία μετά την άλλη, οι ακτοπλοϊκές τιμολογούν πλέον αυτή την επιβάρυνση στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων. Οι αυξήσεις αυτές δεν έχουν γίνει ακόμη αντιληπτές λόγω της χειμερινής περιόδου, αλλά και του μικρού διαστήματος από την εφαρμογή τους, αλλά είναι γεγονός τόσο στο Αιγαίο όσο και στο Ιόνιο και στις γραμμές της Κρήτης. Οσες εταιρείες δεν έχουν ακόμη αυξήσει τις τιμές πρόκειται να το κάνουν εντός των αμέσως επόμενων ημερών, πληροφορείται η «Κ». Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές, καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης τις ενέταξε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεών του, αυξάνοντας έτσι τα διαθέσιμα κονδύλια από τα 90 εκατομμύρια ευρώ στα 130 εκατομμύρια για το 2020, καλύπτοντας το επιπλέον κόστος των καυσίμων.
Αν και ορισμένα στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς εκτιμούν πως με την πάροδο των επόμενων μηνών οι τιμές των καυσίμων θα εξομαλυνθούν και ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών θα συγκρατήσει τις αυξήσεις, η τρέχουσα κατάσταση στον Περσικό Κόλπο προοιωνίζεται περαιτέρω άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Επί του παρόντος, πάντως, ήδη οι ακτοπλόοι αιφνιδιάστηκαν, όπως λένε, και από τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία με επιστολή τους στις 31 Δεκεμβρίου ενημέρωσαν την αγορά για υψηλότερη τιμή διάθεσης των αποθειωμένων (0,5%) καυσίμων από αυτήν που είχαν ενδεικτικά δώσει νωρίτερα το 2019, κατά 35 ευρώ ανά τόνο.
«Εχουμε φτάσει να πληρώνουμε τα νέα καύσιμα με 0,5% θείο όσο περίπου κοστίζουν και αυτά με μόλις 0,1% θείο που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα», αναφέρουν χαρακτηριστικά υπεύθυνοι πετρέλευσης ακτοπλοϊκών με συμβατικά πλοία. Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων είναι μια κίνηση που οι ακτοπλοϊκές δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση να κάνουν, εξηγεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης, διότι ανησυχούν πως μπορεί να πληγεί η ζήτηση για τις υπηρεσίες του κλάδου. Ομως ήταν μονόδρομος για να μη δουλεύουν με ζημίες, αναφέρουν κύκλοι της αγοράς.
Το κόστος των ρύπων
Η άνοδος των τιμών των καυσίμων τα τελευταία δύο χρόνια έχει ήδη διαβρώσει τη με πολλούς κόπους ανακτηθείσα κερδοφορία των επιχειρήσεων αυτών. Η νέα πραγματικότητα που προέκυψε από τους περιορισμούς στις εκπομπές θείου από την 1η Ιανουαρίου απειλεί να σπρώξει στην κρίση εκ νέου την ελληνική ακτοπλοΐα. Εάν σε αυτά τα δεδομένα προστεθεί προοπτικά και το κόστος για αγορά δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων άνθρακα που επιδιώκει να εισαγάγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθίσταται σαφές το εύρος της ανόδου των τιμών που μπορεί αυτό να σημαίνει.
Εξετάζεται μείωση του ΦΠΑ
Μονόδρομο για την αντιστάθμιση της κατάστασης κυρίως για τους επιβάτες και τα φορτηγά που ταξιδεύουν από και προς τα νησιά και δευτερευόντως και για τις επιχειρήσεις αποτελεί η μείωση του ΦΠΑ από το υφιστάμενο 24%, που είναι ο υψηλότερος συντελεστής στη Μεσόγειο, αναφέρουν πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. Το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας εργάζεται σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» προς αυτή την κατεύθυνση, πλην όμως υπάρχουν σοβαρές δυσκολίες που προέρχονται από τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας αλλά και νομικές πτυχές που δεν επιτρέπουν τη μείωση του ΦΠΑ μόνο για τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας. Ετσι υπάρχει ο κίνδυνος να απειληθούν τα έσοδα από τον ΦΠΑ και άλλων μεταφορικών υπηρεσιών, προοπτική που δεν συνάδει με τις δεσμεύσεις της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr