Σημαντική
ρευστότητα ύψους άνω των 33,7 εκατ. Ευρώ
υλοποιεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής με αποφάσεις του
Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, προς
την ακτοπλοΐα, αλλά και τη νησιωτική
επιχειρηματικότητα, στο πλαίσιο των
πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί για
την ανακούφιση κλάδων που έχουν επηρεαστεί
από την πανδημία του κορωνοϊου COVID-19.
Γιάννης Γλήνιας: Αυτά είναι τα μέτρα που προτείναμε
Σχολιάζοντας
τις πρωτοβουλίες αυτές ο κ. Πλακιωτάκης
τόνισε ότι «εντάσσονται στο πλαίσιο
της ενίσχυσης της ρευστότητας κλάδων,
όπως η ακτοπλοΐα και η νησιωτική
επιχειρηματικότητα οι οποίοι εξαιτίας
της πανδημίας έχουν περιέλθει σε δεινή
θέση. Στόχος μας», υπογράμμισε, «είναι
να παρέμβουμε με ρεαλιστικές και βιώσιμες
λύσεις σε δυο σημαντικούς κλάδους της
εθνικής οικονομίας που προσφέρουν πολλά
στον τόπο.
Δεν
σταματάμε εδώ», ανέφερε, προσθέτοντας
ότι «ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ
σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία
επεξεργάζονται ειδικό πρόγραμμα –
καθεστώς, για την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών
επιχειρήσεων που πλήττονται προκειμένου
να παρασχεθεί η αναγκαία στήριξη για
τις ζημιές του κλάδου από την πανδημία
του κορωνοϊου COVID-19, αξιοποιώντας
ευρωπαϊκούς πόρους».
Αναλυτικά
αποφασίσθηκαν τα εξής
-
Όσον αφορά τη στήριξη των νησιωτικών
επιχειρήσεων επιλέξιμων για το μεταφορικό
ισοδύναμο, διατέθηκαν πόροι ύψους 11,2
εκατ. Ευρώ.
-
Σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών
και Ανάπτυξης, εξασφαλίσθηκε επιπλέον
χρηματοδότηση ύψους 15 εκατ. Ευρώ,
προκειμένου να διασφαλιστεί η θαλάσσια
συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιωτικών
περιοχών, με απώτερο στόχο κανένα νησί
να μην μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Σημειώνεται ότι από την έναρξη της
εφαρμογής της σχετικής υπουργικής
απόφασης ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί 3,5
εκατ. Ευρώ για την ελάχιστη ακτοπλοϊκή
εξυπηρέτηση των νησιωτικών περιοχών
σε 29 γραμμές του εθνικού και τοπικού
ακτοπλοϊκού δικτύου.
-
Η χορήγηση προκαταβολής ίσης με το 50%
των μισθωμάτων για τις συμβάσεις παροχής
δημόσιας υπηρεσίας στην ακτοπλοΐα για
τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και
Απρίλιο. Σύμφωνα με τους πρώτους
υπολογισμούς της Διεύθυνσης Θαλασσίων
Συγκοινωνιών του ΥΝΑΝΠ εκτιμάται ότι
το εν λόγω πόσο θα ανέλθει στα 7,5 εκατ.
Ευρώ.
Παράταση
Μεταφορικού Ισοδύναμου στο σκέλος των
καυσίμων (ΦΕΚ)
Απόφαση
για την παράταση της πιλοτικής εφαρμογής
του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου
(Μ.Ι.) στο σκέλος των καυσίμων, δημοσιεύτηκε
σε ΦΕΚ.
«Η
πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του Μ.Ι.
στα καύσιμα, που ορίζεται στην παρ. 2 του
άρθρου 10 του ν. 4551/2018 (Α’ 116), η οποία
παρατάθηκε έως τις 30 Απριλίου 2020 με το
άρθρο 52 του ν. 4676/2020 (Α’ 67), παρατείνεται
έως τις 31 Ιουλίου 2020».
Ι. Β.: Αλήθεια με την Σαμοθράκη και άλλα νησιά που έχασαν την ευνοϊκή ρύθμιση λόγω του περιορισμού de minimis των 200 χιλ. € ανά πρατήριο τι έγινε; Υπάρχει κάποια εξέλιξη;
Γιάννης Γλήνιας: Αυτά είναι τα μέτρα που προτείναμε
Σε
χθεσινή ανάρτηση του ο δημοτικός
σύμβουλος και Πρόεδρος του Συλλόγου
Επαγγελματιών Σαμοθράκης κύριος Γιάννης
Γληνιας στην σελίδα
του ΣΥΕΠΣΑ στο facebook ενημερώνει
τους επαγγελματίες και όχι μόνο για τις
κινήσεις του Συλλόγου για την επόμενη
μέρα της πανδημίας του κορωνοϊού καθώς
και τα μέτρα στήριξης που έχει προτείνει
ο ΣΥΕΠΣΑ στους αρμόδιους φορείς και
Υπουργεία.
Δείτε
αναλυτικά:
Ούτως ή άλλως βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε το απόλυτο μέγεθος της επερχόμενης ζημίας.
Γίνεται μια αγωνιώδη προσπάθεια, Όσον αφορά προτάσεις για την επανεκκίνηση τής οικονομίας, με συμμετοχή των φορέων και τής Κεντρικής Διοίκησης,
Εχθές προσωπικά σαν πρόεδρος επαγγελματιών συμμετείχα σε 3 διαφορετικές τηλεδιασκεψεις,
Με Επιμελητήρια,με την Περιφέρεια, με την κεντρική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ.
Κάθε περιοχή έχει Και τις ιδιαιτεροτητες της.
Προσπαθω πέραν της τρέχουσας κρίσης , να αναδείξω το θέμα της Σαμοθράκης, Η οποία βιώνει, αρχής γενόμενης από την θεομηνία του 2017 ,
την κρίση στην συγκοινωνία το καλοκαίρι του 2019 .
Την Τρίτη κατά σειρά έκρυθμη κατάστασή, πράγμα που καθιστά
Έκτακτη και επιτακτική την λήψη άμεσων δραστικών μέτρων βοήθειας και ενίσχυσης της επιχειρηματικοτητας στο ΝΗΣΙ,
Διότι ο κίνδυνος της μαζικής καταρρευσης των επιχειρήσεών, συμπεριλαμβανομενου και του πρωτογενή τομέα είναι ορατός
Μέτρα τα οποία προτείναμε.
- Στήριξη με καμπάνια από την Περιφέρεια και με επιδοτούμενο από το ΕΣΠΑ VOUCHER Τουρισμού, για την περιοχή μας,
Ώστε να τονωθεί η τουριστική κίνηση από τον εσωτερικό τουρισμό.
-Αρχικό ποσό έως 8000 ευρώ (επιχορηγηση),Για την έναρξη των επιχειρήσεων
-Χαμηλοτοκο ή άτοκο με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου,
Δανεισμό.
-Αναπροσαρμογη συντελεστων ΦΠΑ στο σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων, στο 6%.
-Δημιουργία πάγιας ρύθμισης οφειλόμενων προς το Δημόσιο σε 120 δόσεις.
-Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών και (Επιδότηση εργασίας και όχι ανεργίας).
-Μείωση συντελεστή προκαταβολής φόρου,μείωση συντελεστή φορολογίας, αναστολή εφαρμογής ΕΝΦΙΑ και δραστική μείωση.
-Παύση έως 31 12.2020 εισπράξεων από το Δημόσιο φόρων και ασφαλιστικων εισφορών.
-Αύξηση του ποσοστού επιδότησης σε ΕΣΠΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ Έως 75%.
-Αποδέσμευσηκαι επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου,
Από τον ευρωπαϊκό κανονισμό De minimis.
-Ζητούμε για την περιοχή μας,
που κατά το πλείστον στηρίζεται στον Οδικό τουρισμό.
Την κατάργηση ή την δραστική μείωση των ΔΙΟΔΙΩΝ, Από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ.
-Άμεσος σχεδιασμός και υλοποίηση κλαδικών προγραμμάτων χρηματοδοτησης ενίσχυσης από τους πόρους του ΕΣΠΑ,
Για την κτηνοτροφία και πρωτογενή τομέα.
Γίνεται μια αγωνιώδη προσπάθεια, Όσον αφορά προτάσεις για την επανεκκίνηση τής οικονομίας, με συμμετοχή των φορέων και τής Κεντρικής Διοίκησης,
Εχθές προσωπικά σαν πρόεδρος επαγγελματιών συμμετείχα σε 3 διαφορετικές τηλεδιασκεψεις,
Με Επιμελητήρια,με την Περιφέρεια, με την κεντρική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ.
Κάθε περιοχή έχει Και τις ιδιαιτεροτητες της.
Προσπαθω πέραν της τρέχουσας κρίσης , να αναδείξω το θέμα της Σαμοθράκης, Η οποία βιώνει, αρχής γενόμενης από την θεομηνία του 2017 ,
την κρίση στην συγκοινωνία το καλοκαίρι του 2019 .
Την Τρίτη κατά σειρά έκρυθμη κατάστασή, πράγμα που καθιστά
Έκτακτη και επιτακτική την λήψη άμεσων δραστικών μέτρων βοήθειας και ενίσχυσης της επιχειρηματικοτητας στο ΝΗΣΙ,
Διότι ο κίνδυνος της μαζικής καταρρευσης των επιχειρήσεών, συμπεριλαμβανομενου και του πρωτογενή τομέα είναι ορατός
Μέτρα τα οποία προτείναμε.
- Στήριξη με καμπάνια από την Περιφέρεια και με επιδοτούμενο από το ΕΣΠΑ VOUCHER Τουρισμού, για την περιοχή μας,
Ώστε να τονωθεί η τουριστική κίνηση από τον εσωτερικό τουρισμό.
-Αρχικό ποσό έως 8000 ευρώ (επιχορηγηση),Για την έναρξη των επιχειρήσεων
-Χαμηλοτοκο ή άτοκο με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου,
Δανεισμό.
-Αναπροσαρμογη συντελεστων ΦΠΑ στο σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων, στο 6%.
-Δημιουργία πάγιας ρύθμισης οφειλόμενων προς το Δημόσιο σε 120 δόσεις.
-Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών και (Επιδότηση εργασίας και όχι ανεργίας).
-Μείωση συντελεστή προκαταβολής φόρου,μείωση συντελεστή φορολογίας, αναστολή εφαρμογής ΕΝΦΙΑ και δραστική μείωση.
-Παύση έως 31 12.2020 εισπράξεων από το Δημόσιο φόρων και ασφαλιστικων εισφορών.
-Αύξηση του ποσοστού επιδότησης σε ΕΣΠΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ Έως 75%.
-Αποδέσμευσηκαι επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου,
Από τον ευρωπαϊκό κανονισμό De minimis.
-Ζητούμε για την περιοχή μας,
που κατά το πλείστον στηρίζεται στον Οδικό τουρισμό.
Την κατάργηση ή την δραστική μείωση των ΔΙΟΔΙΩΝ, Από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ.
-Άμεσος σχεδιασμός και υλοποίηση κλαδικών προγραμμάτων χρηματοδοτησης ενίσχυσης από τους πόρους του ΕΣΠΑ,
Για την κτηνοτροφία και πρωτογενή τομέα.