Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

11 Οκτωβρίου, 2020

Ακτοπλοία: Διεκδικεί €4,5 δισ. από την ΕΕ για την ανανέωση του στόλου - Σχόλιο

Με μία εμπεριστατωμένη μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα και τον κομβικής και ζωτικής σημασίας ρόλο της για τη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών τα οποία θα δοθούν για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικίσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού.

Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του ΝΕΕ, δρ Γιώργος Πατέρας στο ΝΜ σκοπός είναι να δοθούν χρήματα για την ανανέωση όλου του στόλου από τα πορθμεία τα ημερόπλοια μέχρι τα μεγάλα σκαριά και προσέθεσε:

“Θέλουμε τα πλοία, όσα περισσότερα από αυτά να κατασκευαστούν σε ελληνικές ναυπηγικές μονάδες”.

Υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχει ανανεωθεί έως το 2030.

Στη δημοσιότητα δόθηκε μόνο το πρώτο από τα τρία σκέλη της μελέτης στο οποίο καταγράφεται ο ρόλος και η σημασία της ακτοπλοΐας λόγω της πολυνησιωτικότητας της Ελλάδας, γίνεται η ακτινογραφία του στόλου.

Τα άλλα δύο τεύχη αφορούν τον τρόπο που θα εκταμιευτούν τα χρήματα και τεχνικές λεπτομέρειες τις οποίες τόσο το υπουργείο Οικονομικών όσο και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος δεν θέλουν να κοινοποιηθούν.

Με τίτλο “Η ανανέωση του στόλου δεν μπορεί να αναβληθεί περαιτέρω” αναφέρεται στη μελέτη η ηλικία των πλοίων το 2020:

– 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε , το κάθε ένα ξεχωριστά ανήκει σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

– 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

– 43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 καιλίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% το στόλου.

-25 πλοία εκ των οποίων 19 Highspeed και έξι (4 RoPax, 2 Pax) νεώτερα της εικοσαετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Υπολογίζεται ότι το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει στα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.

Τα δύο δισεκατομμύρια θα πρέπει να δοθούν “άμεσα” και αφορούν 37 πλοία άνω των 30 ετών . Τα άλλα 2,5 δισεκατομμύρια θα δοθούν για ανανέωση με 43 πλοία ηλικίας μεταξύ 20-30 ετών. Για πλοία ηλικίας μικρότερης των 20 ετών δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα έχει θετικές επιπτώσεις και στο περιβάλλον αφού ευθύνεται για το 1,9% της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίων στην Ελλάδα και είναι ο τέταρτος πιο ρυπογόνος στόλος επιβατικών πλοίων μετά του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

newmoney.gr


 Έχω ξαναγράψει ότι έχω την απορία πώς γίνεται να κυκλοφορεί στα ίδια νερά ένα πλοίο 40-45 ετών και ένα άλλο 30-35 και με το δεύτερο να υπογραφεί το ΥΝΑΝΠ σύμβαση μόνο για 1 έτος... Νομίζω είναι παράλογο. Θα έπρεπε να δίνονται περισότερα χρόνια σύμβασης εξυπηρέτησης γραμμής αλλά σε καμία περίπτωση μακροχρόνιες ακόμη και σε νεότευκτα, όπως η προηγούμενη που εξυπηρετούσε την τοπική γραμμή, που ήταν για 10 χρόνια. Αυτό καταντάει καθεστώς και επικρατεί ασυδοσία.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr