«Η Βουλή, με τη θετική της ψήφο, άλλαξε τα δεδομένα στον τρόπο που το Ελληνικό Κράτος προσεγγίζει τα νησιά και τους νησιώτες», αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για την «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή».
«Για πρώτη φορά», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης, «θεσμοθετείται η διαμόρφωση πολιτικής για τη νησιωτική Ελλάδα. Για πρώτη φορά, οι αποσπασματικές παρεμβάσεις, δίνουν τη θέση τους σε ολιστική στρατηγική προσέγγιση. Για πρώτη φορά υπάρχουν συγκεκριμένα αναπτυξιακά χρηματοδοτικά εργαλεία. Η υλοποίηση των διατάξεων που ψηφίστηκαν, ξεκινά αμέσως.
Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν, ώστε να έχουμε σύντομα απτά, θετικά αποτελέσματα για τις νησιωτικές κοινωνίες. Ως βουλευτής, ως Υπουργός που εισηγήθηκε το νομοσχέδιο, αλλά και ως νησιώτης, χαίρομαι για την τόσο σημαντική αυτή τομή στην αναπτυξιακή πορεία της νησιωτικής Ελλάδας. Θέλω να βεβαιώσω τους κατοίκους των νησιών μας, ότι οι τα χρόνια που έρχονται θα είναι καλύτερα».Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Αναστάσιος Σπ. Δημοσχάκης
Βουλευτής Έβρου Νέας Δημοκρατίας
Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ.
* (Ι.Β): Προσέξτε τι επισημαίνει: "την σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Έβρου με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου, δημιουργώντας μία "Θαλάσσια Eγνατία", η οποία θα κουμπώσει στην Αλεξ/πολη με την οδική Ν.Εγνατία & θα απογειώσει την οικονομία της ευρύτερης περιοχής!" Του Έβρου, δεν αναφέρει ο αξιότιμος και συμπαθής κατά τα λοιπά κύριος Δημοσχάκης την Σαμοθράκη. Γιατί; Γιατί η Σαμοθράκη έχει άλλες προτεραιότητες που δεν συμφέρουν και δεν εξυπηρετούν τον Έβρο και την πρωτεύουσα του. Ο Ν. Έβρου εξυπηρετείτε από την Λήμνο π.χ, η Σαμοθράκη που προσχηματικά αναφέρεται στο δρομολόγιο για να μην πω ότι χάνει, λέω παίρνει ένα ξεροκομμάτο. Την Σαμοθράκη θα την εξυπηρετούσε μία γραμμή Σαμοθράκη - Καβάλα (- Θάσο), επειδή όμως η Αλεξανδρούπολη θα χάσει από αυτήν, δεν την αναφέρουμε πουθενά...
Μ. Κίρκος: Επιδεικτικά εκτός η Σαμοθράκη στα ακτοπλοϊκά θέματα
Ο βουλευτής Έβρου του κυβερνώντος κόμματος κύριος Δημοσχάκης, στην παρέμβαση του στο Ν/Σ για την «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή» και συγκεκριμένα για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις επέλεξε επιδεικτικά να αφήσει εντελώς εκτός την "νήσο της Νίκης", την Σαμοθράκη, αντίθετα επέλεξε να εστιάσει στην "θαλάσσια Εγνατία". Χωρίς καμία πρόθεση να εξετάσει καν αν αυτή η θεωρία εξυπηρετεί την Σαμοθράκη.Η Σαμοθράκη χρειάζεται τουριστική αναβάθμιση, με την επανεκκίνηση των γραμμών που υπήρχαν με μεγάλη επιτυχία κάποτε, όπως της Καβάλας που συνδέει το νησί με όλη την Β. Ελλάδα και τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων ή /και μία γραμμή που θα φέρει πιο κοντά την Πρωτεύουσα της χώρας, όπου κατοικεί πάνω από τον μισό πληθυσμό της χώρας.
Μάλιστα δεν έκανε καμία αναφορά στο πρόσφατο σχέδιο που βγήκε στην δημοσιότητα για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων, από το οποίο εξαιρείται όλη η Βόρεια Ελλάδα, από την Λέσβο και πάνω.
Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της "Ελληνικής Λύσης"
Μαργαρίτης (Άκης) Κίρκος