Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

25 Αυγούστου, 2021

Ηλεκτρικό ρεύμα: Τέλος το «χαράτσι» των παρόχων – Ραγδαίες εξελίξεις - Στα… κάγκελα οι εταιρείες παροχής - Το κόλπο για να πληρώνεις λιγότερα - Σχόλιο και συμβουλές

Σε μια αλλαγή που 
θα φέρει τα πάνω… κάτω προσανατολίζεται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας καθώς βάζει τέλος στο «χαράτσι» των πάροχων ηλεκτρικού ρεύματος!

Σε διαβούλευση μέχρι τις 30 Αυγούστου θα βρίσκονται οι προτάσεις της ΡΑΕ για τις αλλαγές που ζητά από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας με στόχο την καλύτερη ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών.

Πρόκειται για ένα πακέτο μέτρων – αλλαγών που κρίνεται επιβεβλημένο σύμφωνα με το Ρυθμιστή μετά και τις πρόσφατες σημαντικές ανατιμήσεις που προκλήθηκαν εξαιτίας της ενεργοποίησης των ρητρών που περιλαμβάνονται στα κυμαινόμενα τιμολόγια ρεύματος που είναι διαθέσιμα στην αγορά και επιλέγονται από τους περισσότερους καταναλωτές καθώς εμφανίζουν μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Ωστόσο το τελευταίο διάστημα, οι εκπτώσεις αυτές έχουν εξανεμιστεί καθώς η ενεργοποίηση των ρητρών συνεπάγεται σημαντικές αυξήσεις στο τελικό κόστος της κιλοβατώρας.

Σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο της αγοράς για τους καταναλωτές, οι προτάσεις της ΡΑΕ έρχονται να θέσουν συγκεκριμένους κανόνες για την καλύτερη προστασία και ενημέρωση των καταναλωτών.

Αφορμή για τις αλλαγές ήταν οι πρόσφατες σημαντικές ανατιμήσεις που προκλήθηκαν εξαιτίας της ενεργοποίησης των ρητρών για την τιμή των ρύπων και την αύξηση της χονδρεμπορικής τιμής.

Οι προτάσεις της ΡΑΕ επιχειρούν να θεσπίσουν κανόνες για την καλύτερη προστασία και ενημέρωση των καταναλωτών.

Οι κύριες αλλαγές που εισηγείται ο Ρυθμιστής αφορούν:

  • Ενίσχυση της διαφάνειας: Για την ενίσχυση της διαφάνειας η πρόταση της Ανεξάρτητης Αρχής συνοψίζεται σε: α) την παροχή τουλάχιστον ενός σταθερού τιμολογίου ανά κατηγορία πελατών, β) την παροχή κυμαινόμενου τιμολογίου με ευκρινές όριο προσαύξησης της χρέωσης προμήθειας, π.χ. ±30%, γ) τη διατήρηση μόνο της αναλογικής χρέωσης και των ορίων διακύμανσης επί αυτής για λόγους διαφάνειας, δ) τη διαμόρφωση κάθε άλλου είδους τιμολογίων από τους προμηθευτές βάσει της επιχειρηματικής τους ελευθερίας, τηρουμένων, όμως, των αρχών της διαφάνειας της επαληθευσιμότητας, της ευχερούς κατανόησης και της συγκρισιμότητας.
  • Κατάργηση του παγίου: Η ΡΑΕ προτείνει την κατάργηση του παγίου ή κάθε άλλης παρεμφερούς επιβάρυνσης στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, στο πλαίσιο της απλότητας και της σαφήνειας των λογαριασμών ρεύματος που απαιτεί η Οδηγία 409/2020. Η ΡΑΕ επισημαίνει ότι με την κατάργηση του παγίου οι λογαριασμοί θα αντικατοπτρίζουν ακριβέστερα το ποσό της ενέργειας που καταναλώθηκε, χωρίς παρανοήσεις και περιττές χρεώσεις.
    Κατάργηση των ρητρών πρόωρης αποχώρησης: Η ΡΑΕ προτείνει να μην επιτρέπεται η επιβολή ρήτρας πρόωρης αποχώρησης είτε για λόγους αλλαγής προμηθευτή είτε για λόγους τερματισμού της σύμβασης και αποσύνδεσης του μετρητή. Εξαίρεση από την παραπάνω γενική αρχή μπορεί να αποτελεί η περίπτωση της καταγγελίας από τον πελάτη σύμβασης σταθερής τιμής.
  • Θέσπιση ορίων στην προσαύξηση των κυμαινόμενων τιμολογίων: Η ΡΑΕ ζητά να τεθεί ευκρινές όριο προσαύξησης της χρέωσης προμήθειας για τα τιμολόγια που είναι κυμαινόμενα, με δείκτες που θα προσδιορίζονται από τον προμηθευτή, αλλά θα είναι προσβάσιμοι και υπολογίσιμοι από τους καταναλωτές.
  • Εγχαρτοι λογαριασμοί χωρίς επιπλέον χρεώσεις: Για τους καταναλωτές που έχουν επιλέξει να λαμβάνουν έγχαρτους και όχι ηλεκτρονικούς λογαριασμούς, η ΡΑΕ θεωρεί ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις.
  • Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών: Η ΡΑΕ προτείνει να καθοριστεί συγκεκριμένος τρόπος ειδοποίησης των καταναλωτών για την τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής καθόσον αφορά σε ρήτρα αναπροσαρμογής. Προτείνει να είναι υποχρεωτική η ατομική ειδοποίηση των καταναλωτών σε περίπτωση αλλαγών στις χρεώσεις.

Ηλεκτρικό ρεύμα: Στα… κάγκελα οι εταιρείες παροχής

Την ίδια ώρα, στα… χαρακώματα οδηγούνται οι πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας καθώς η τελευταία απόφαση της δεύτερης φέρνει «σεισμό» και νεύρα! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις…

Συγκεκριμένα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προωθεί ένα μέτρο που εκτιμάται ότι θα επιταχύνει ακόμη περισσότερο τις μετακινήσεις μεταξύ παρόχων, καταργώντας τα «πέναλτι» που επιβάλλονται για διακοπή σύμβασης από τον καταναλωτή πριν από τη λήξη της.

Στοιχεία που δημοσιεύονται στο σχέδιο μεταρρύθμισης της ελληνικής αγοράς ενέργειας, το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση από την Κομισιόν, δείχνουν ότι τη διετία 2019 – 2020 «ξύπνησε» ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος, που, παρότι τυπικά ήταν απελευθερώμενη εδώ και χρόνια, βρισκόταν για διάφορους λόγους σε στασιμότητα, σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις των καταναλωτών μεταξύ των διαφορετικών παρόχων.

Το 2019 ήταν ο πρώτος χρόνος μεγάλης αύξησης του ποσοστού των συνδρομητών που άλλαξαν πάροχο, καθώς σχεδόν διπλασιάσθηκε, από το 4,51% στο 8,5%. Τα προηγούμενα χρόνια καταγραφόταν επίσης αύξηση, αλλά με αργούς ρυθμούς. Τη διετία 2014 – 2015 το ποσοστό ήταν κοντά στο μηδέν και προοδευτικά αυξήθηκε στο 4,51% το 2018.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον, όμως, είναι το φαινόμενο που παρατηρήθηκε το 2020, καθώς το ποσοστό συνδρομητών που άλλαξαν πάροχο μειώθηκε ελαφρώς, από 8,5% σε 7,8%.

Ομως αυτοί οι συνδρομητές που μετακινήθηκαν αντιπροσώπευαν σχεδόν τετραπλάσιο ποσοστό της κατανάλωσης ηλεκτρισμού, από 2,22% το 2019 σε 8,12% το 2020.

Όπως όλα δείχνουν άλλαξε το μείγμα των καταναλωτών που αλλάζουν πάροχο και προστέθηκαν περισσότερες επιχειρήσεις, που έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση από τα νοικοκυριά.

Οι αλλαγές παρόχου γίνονται κυρίως από τη ΔΕΗ προς τις ιδιωτικές εταιρείες, αλλά πλέον είναι αρκετά σημαντικός και ο αριθμός των συνδρομητών που μετακινούνται από μια ιδιωτική εταιρεία σε μια άλλη, αναζητώντας την καλύτερη προσφορά στα τιμολόγια.

Πάντως, η ΔΕΗ παρέμεινε και το 2020 κυρίαρχη στη λιανική αγορά, με μερίδιο 70%, παρότι έχει μειωθεί σε ποσοστό μόλις 33% το μερίδιό της στην παραγωγή ενέργειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, η κινητικότητα των συνδρομητών έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο το τρέχον έτος.

Την επιταχύνουν τους τελευταίους μήνες οι επιθετικές πρακτικές μάρκετινγκ των ιδιωτικών εταιρειών, που κατά κανόνα διαφημίζουν εκπτώσεις συνέπειας σχεδόν 50%.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης έχει εκφράσει δημόσια την ενόχλησή του για αυτές τις πρακτικές, λέγοντας ότι διαφημίζονται οι εκπτώσεις αλλά όχι και οι ρήτρες χονδρικής που μπορεί να «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς.

Σε κάθε περίπτωση ο ανταγωνισμός στην αγορά ρεύματος θα ενταθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα, καθώς η ΡΑΕ επιδιώκει να καταργήσει και τον τελευταίο περιορισμό που έκανε τους καταναλωτές να διστάζουν να λύσουν ένα συμβόλαιο πρόωρα, για να αξιοποιήσουν μια καλύτερη προσφορά από ανταγωνιστικό πάροχο.

Ηλεκτρικό ρεύμα: Το κόλπο για να πληρώνεις λιγότερα

Την ώρα που οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι… βραχνάς για κάθε ελληνικό νοικοκυριό ωστόσο υπάρχουν τρόποι για να δείτε το νούμερο στον εκκαθαριστικό σας προς τα… κάτω!

Δεν χρειάζεται να σπαταλάς ενέργεια και χρήματα για να έχεις άνεση (και θαλπωρή) στο σπίτι σου. Μπορείς με πιο οικονομικούς τρόπους να ζεις καλά και να σου μένουν περισσότερα χρήματα στο πορτοφόλι.

Πώς θα κάνεις οικονομία;

  • Να τοποθετήσεις το ψυγείο μακριά από θερμαντικά σώματα ή σημεία που τα βλέπει ο ήλιος, γιατί η θερμότητα αυξάνει την ηλεκτρική του ενέργεια μέχρι και 30%.
  • Επίσης να ρυθμίσεις τον θερμοστάτη του σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή εξοικονομώντας έτσι ως και 15% από την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει.
  • Να μαγειρεύεις με σκεπασμένη την κατσαρόλα σε χαμηλότερη θερμοκρασία ή με χύτρα ταχύτητας. Με αυτόν τον τρόπο – και κυρίως μαγειρεύοντας με χύτρα – εξοικονομείς ηλεκτρική ενέργεια 30-60%.
  • Να ρυθμίσεις το κλιματιστικό σε θερμοκρασία 20οC τον χειμώνα και 26οC το καλοκαίρι.
  • Να θυμάσαι πως για κάθε επιπλέον βαθμό, σπαταλάς περίπου 10% περισσότερη ενέργεια. Να αντικαταστήσεις τους κοινούς λαμπτήρες με λαμπτήρες Led.
  • Θα εξοικονομήσεις έτσι μέχρι και 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει ένας κοινός λαμπτήρας.
  • Οι λαμπτήρες Led είναι μεν πιο ακριβοί, αλλά έχουν 10 φορές μεγαλύτερο χρόνο ζωής (10.000 ώρες), προσφέροντας το ίδιο επίπεδο φωτεινότητας με τους κοινούς λαμπτήρες και το ένα πέμπτο της ηλεκτρικής κατανάλωσης (1 λαμπτήρας Led αντιστοιχεί σε 10 κοινούς λαμπτήρες).
  • Να σβήνεις τον υπολογιστή σου, όταν δεν τον χρειάζεσαι.
  • Να βγάζεις τον φορτιστή από την πρίζα, όταν δεν τον χρησιμοποιείς.
  • Να μην αφήνεις τις ηλεκτρικές συσκευές σε κατάσταση standby.
  • Αν έχεις τη δυνατότητα: Τοποθέτησε στο σπίτι ηλιακό θερμοσίφωνα. Ο ηλεκτρικός θερμοσίφωνας αποτελεί μία από τις πλέον ενεργοβόρες συσκευές ενός νοικοκυριού με κατανάλωση 2,5-4 kw ανά ώρα.
  • Η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας για παραγωγή ζεστού νερού που προκύπτει από την τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα είναι της τάξης του 60-74%.
  • Άλλαξε τις ηλεκτρικές συσκευές σου με νέες ανώτερης ενεργειακής κλάσης.
  • Για παράδειγμα: Η αντικατάσταση κλιματιστικού ενεργειακής κλάσης Β με άλλο υψηλής ενεργειακής κλάσης (Α+ ) και τεχνολογίας inverter οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 32% στη θέρμανση και 21% στην ψύξη.
  • Αν αντικαταστήσεις το παλιό σου ψυγείο ενεργειακής κλάσης D με ένα ψυγείο ενεργειακής κλάσης Α+, θα έχεις εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 62%, ενώ με ένα ψυγείο ενεργειακής κλάσης Α+++, εξοικονομείς περίπου 79% ενέργεια.

 Όπως είναι το skroutz.gr και άλλες παρόμοιες σελίδες όπου ψάχνουμε για να συγκρίνουμε τα χαρακτηριστικά κάποιων προϊόντων και για τις τιμές τους, έτσι υπάρχουν σελίδες που συγκρίνουν τους παρόχους ενέργειας - ρεύματος, μία είναι η allazorevma.gr. Προσωπικά το σκεφτόμουν πολύ καιρό πριν αλλάξω πάροχο, έκανα πολλές φορές την έρευνα μου, κατέληγα πάντα στην ίδια εταιρεία, μέχρι που τελικά πριν από 3 περίπου χρόνια έκανα επιτέλους το μεγάλο βήμα, φεύγοντας από την ΔΕΗ και δεν το έχω μετανιώσει καθόλου μέχρι στιγμής και αν για τον Χ, Ψ λόγο παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, η ΔΕΗ θα είναι αν όχι η τελευταία, μία από τις τελευταίες επιλογές μου, γιατί ακόμη και σήμερα, με τις δήθεν προσφορές της, παραμένει η ακριβότερη εταιρεία...
Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που πρέπει να προσέχουμε τόσο κατά την έρευνα όσο και κατά την παραμονή μας σε κάθε εταιρεία.
Κατά την έρευνα:
- Για τον καλύτερο υπολογισμό για το ποια εταιρεία μας συμφέρει, είναι προτιμότερο να βάλουμε τις κιλοβατώρες για όσο γίνεται μεγαλύτερο διάστημα. Εγώ πάντα βάζω Kwh του τελευταίου χρόνου, γιατί υπάρχουν περίοδοι που καίμε λιγότερο ρεύμα και άλλες περισότερο.
- Υποχρεωτική ή μη διάρκεια παραμονής (ένα από αυτά που η ΡΑΕ τώρα ζητούν να καταργηθούν), εγώ στις αναζητήσεις μου το έχω προαπαιτούμενο, να μην υπάρχει.
- Έκπτωση συνέπειας
- Κάθε πότε εκδίδεται λογαριασμός - δυνατότητα καταχώρησης ενδείξεων
- Σταθερό ή μη τιμολόγιο.
Κατά την παραμονή:
Το μοναδικό σημαντικό νομίζω είναι η καταχώριση των ενδείξεωνστα 3 περίπου χρόνια, ζήτημα να άφησα 2-3 μήνες χωρίς να καταχωρήσω τις ενδείξεις του μετρητή μου, όπως και στο σπίτι, εδώ και 2 χρόνια που συμφώνησε ο πατέρας μου να το μεταφέρουμε στην ίδια εταιρεία.
Μεταφέρω διάλογο που είχα πριν λίγες μέρες για το θέμα, άκουσα κάτι που με φρίκαρε:
Όλοι τα ίδια είναι, 
ρωτάω γιατί, 
γιατί λέει μας ήρθε τόσο ρεύμα (υπερβολικά μεγάλο ποσό), 
ρωτάω λοιπόν, κάθε πότε βάζεις ένδειξη, 
ποτέ, όποτε περάσουν και το γράψουν. 
Ε, τότε καλά να πάθετε, δεν είναι τόσο δύσκολο να καταχωρήσεις τις ενδείξεις σου κάθε μήνα ή δίμηνο...

Πότε δεν κλείνουμε συμφωνία για τέτοια θέματα τηλεφωνικά, όταν μας καλούν οι εταιρείες. Μερικές φορές από τις πολλές που με έχουν καλέσει (στο κινητό κάνω αποκλεισμό των αριθμών που με καλούν για τέτοια θέματα), είπα στους υπαλλήλους σε έντονο ύφος, ότι, υποτιμούν την νοημοσύνη μας, όταν μας καλούν, όποιος λέω θέλει να αλλάξει πάροχο θα ψάξει στο ίντερνετ με την ησυχία του ή θα απευθυνθεί σε κάποιο γραφείο - κατάστημα.
Δεν λέω ότι είναι απατεώνες, ειδικά αν μας πουν από ποια εταιρεία καλούν, αλλά ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΟΧΉ

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr