Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Πίνακες Δρομολογίων ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ από 5/5 έως 30/10

Όπως έγραψα χθες το πρωί Στο σύστημα κρατήσεων της FAST FERRIES διαθέσιμα τα δρομολόγια μέχρι 30/10 και σημείωσα "Περιμένουμε λοιπόν εντός των επόμενων ωρών, ημερών Δελτίο Τύπου - Ανακοίνωση της εταιρείας με τους πίνακες των δρομολογίων". ...

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Εφορεία Αρχαιοτήτων Έβρου: Τιμές εισιτηρίων Αρχαιολογικών χώρων και μουσείων από 1/4 - Ποιοι και πότε δικαιούνται μειωμένο αντίτιμο ή ελεύθερη είσοδο - Θερινό ωράριο λειτουργίας Αρχαιολογικού χώρου, Μουσείου Σαμοθράκης και Κάστρου Χώρας // Timetable for Archeological Museum of Samothrace - Archaeological Site of the Sanctuary of the Great Gods in Samothrace and Castle in Chora

«Ενημερώνουμε το αγαπητό κοινό ότι σύμφωνα με την υπ'αρ.117624 απόφαση (ΦΕΚ 1968/Β/29-03-2024), η ισχύς των διατάξεων της οποίας αρχίζει από σήμερα, 1η Απριλίου 2025, οι τιμές των εισιτηρίων για την επίσκεψη των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων αρμοδιότητας Εφορείας Αρχαιοτήτων Έβρου διαμορφώνονται ως εξής: …

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Fast Ferries: Έκπτωση 50% στους υποψήφιους φοιτητές ενόψει πανελλαδικών, για εισιτήρια στην οικονομική θέση, σε όλα τα πλοία της, για ταξίδια έως 31/10 - Οι υπόλοιπες εκπτώσεις της εταιρείας

H FastFerries εύχεται καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του έτους 2025 για την εισαγωγή τους στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που διεξάγονται από αύριο 30/5/2025. Ως ελάχιστη αναγνώριση της προσπάθειας και του κόπου που κατέβαλαν, στέκεται δίπλα τους και τους προσφέρει την δυνατότητα να μετακινηθούν με τα πλοία της, κάνοντας χρήση της φοιτητικής έκπτωσης 50%, θεωρώντας τους ήδη επιτυχόντες φοιτητές. ...

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Η Αιμοανάλυση Έβρου συμμετέχει στο Εθνικό Πρόγραμμα «Προλαμβάνω τα καρδιαγγειακά νοσήματα» - Δωρεάν χωρίς ραντεβού σε άτομα 30-70 ετών

Η Αιμοανάλυση Έβρου συμμετέχει στο Εθνικό Πρόγραμμα «Προλαμβάνω» που στοχεύει στην αντιμετώπιση και πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Εάν είστε από 30 έως 70 ετών μπορείτε να κάνετε ΔΩΡΕΑΝ εργαστηριακές εξετάσεις χωρίς ραντεβού στον χώρο μας . Οι αιματολογικές εξετάσεις περιλαμβάνουν : • Ολική χοληστερόλη • Χοληστερόλη LDL …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

20 Μαΐου, 2022

Ο κλιματικός νόμος στη σκιά της ενεργειακής κρίσης - Στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η ενεργειακή κρίση προσαρμόζεται ο κλιματικός νόμος, όπως φαίνεται και από τις τροποποιήσεις που έγιναν στο κείμενο που κατατέθηκε στη Βουλή

Στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η ενεργειακή κρίση προσαρμόζεται ο κλιματικός νόμος, όπως φαίνεται και από τις τροποποιήσεις που έγιναν στο κείμενο που κατατέθηκε προχθές (18/5) στη Βουλή. Η εξαίρεση της ενεργοβόρου βιομηχανίας από την υποχρέωση μείωσης κατά 30% των εκπομπών ρύπων έως το 2030 είναι η πιο σημαντική από τις αλλαγές. Επίσης, αφαιρέθηκε από το τελικό κείμενο η απαγόρευση χρήσης καυστήρων πετρελαίου για θέρμανση κατοικιών μετά το 2030 και η υποχρέωση πώλησης μόνο οχημάτων μηδενικών ρύπων μετά το 2030, ενώ σε πολλούς άλλους χρονικούς σταθμούς της ενεργειακής μετάβασης υπήρξε μετάθεση των προθεσμιών κατά 1-2 έτη. Τέλος, μια ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα «υιοθεσίας» έργων ενεργειακής μετάβασης σε νησιά.
Η ενεργειακή κρίση, λοιπόν, άφησε το αποτύπωμά της στον πρώτο ελληνικό κλιματικό νόμο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Οι βασικοί κλιματικοί στόχοι παραμένουν ίδιοι: μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 και 80% έως το 2040. Επίσης, παραμένει η απαγόρευση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα το 2028, ημερομηνία που δύναται να επισπευσθεί «αφού ληφθούν υπόψη η επάρκεια ισχύος και η ασφάλεια ανεφοδιασμού».
Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές σημαντικές αλλαγές. Η σοβαρότερη αφορά την υποχρέωση της βιομηχανίας να προσαρμοστεί, μειώνοντας τις εκπομπές της κατά 30% έως το 2030. Με το τελικό κείμενο, από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που είναι ενταγμένες στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, δηλαδή οι πιο ενεργοβόρες της χώρας.
Ανάμεσα σε άλλες αλλαγές:
1. Αφαιρέθηκε η προταθείσα στο αρχικό σχέδιο απαγόρευση χρήσης καυστήρων πετρελαίου για θέρμανση κτιρίων από το 2030. Η απαγόρευση πώλησης νέων μετατίθεται από το 2023 στο 2025, ενώ προβλέπεται πρόστιμο τριπλάσιο της τιμής του καυστήρα. Προβλέπεται, επίσης, ότι από το 2030 το πετρέλαιο θέρμανσης θα πρέπει υποχρεωτικά να περιέχει 30% ανανεωμένα υγρά καύσιμα.
2. Αφαιρέθηκε η απαγόρευση πώλησης αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών εκπομπών από το 2030. Αντίστοιχα μετατέθηκαν χρονικά διάφοροι άλλοι περιορισμοί σχετικά με οχήματα: για παράδειγμα, η ημερομηνία κατά την οποία το ένα τρίτο των νέων ταξί πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών μετατέθηκε κατά ένα έτος, το 2026, όπως και η υποχρέωση των εταιρειών που έχουν περισσότερα από 4 (αντί 3 στο αρχικό) εταιρικά οχήματα να φροντίσουν ώστε το 1/4 αυτών να είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά εξωτερικής φόρτισης (από το 2025 αντί το 2024). Προστέθηκε πρόστιμο μη συμμόρφωσης ύψους 10.000 ευρώ.
3. Προστέθηκε στο σχέδιο η πρωτοβουλία «GR-eco islands» (ανακοινώθηκε το 2021, με πρώτα παραδείγματα τη Χάλκη και την Αστυπάλαια). Πρόκειται για αναπτυξιακό στρατηγικό πλαίσιο, όπως αναφέρεται, για τη μετάβαση των νησιών σε κλιματική ουδετερότητα, την αειφόρο διαχείριση των φυσικών πόρων τους, ιδίως υδάτινων, την άρση της ενεργειακής απομόνωσης μέσω παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ σε συνδυασμό με συστήματα αποθήκευσης ενέργειας ή διασύνδεσης με το ηπειρωτικό σύστημα. Ενδιαφέρον είναι πως τα έργα «ενεργειακής μετάβασης» μπορούν να γίνονται και από «αναδόχους» (νομικά πρόσωπα, δηλαδή εταιρείες). Πρόκειται για πρόβλεψη που θα συζητηθεί, καθώς σημαίνει ότι ιδιώτες μπορούν να επιλέξουν και να αναλάβουν «ανάδοχοι ενεργειακής μετάβασης», να προτείνουν έργα στο ΥΠΕΝ και να αναλάβουν την εκτέλεσή τους σε νησιά της επιλογής τους.
4. Επίσης προστέθηκε στον κλιματικό νόμο το πρόγραμμα αντικατάσταση ηλεκτρικών συσκευών, που πρόσφατα ανακοινώθηκε.
5. Οσον αφορά τις γενικές πολιτικές, οι πρώτοι τομεακοί προϋπολογισμοί άνθρακα (ανά τομέα οικονομίας) μετατίθενται για το 2024 αντί το 2023, ενώ στους στόχους της κλιματικής ουδετερότητας προστέθηκε η δημιουργία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Στις πολιτικές για την επίτευξη των στόχων του κλιματικού νόμου προστέθηκε η δυνατότητα αποθήκευσής τους σε γεωλογικούς σχηματισμούς (πρόκειται για τη γνωστή μέθοδο fracking, η οποία είναι αμφιλεγόμενη).
6. Τέλος, με ρύθμιση η οποία μάλλον εκ παραδρομής εντάχθηκε στον κλιματικό νόμο και όχι σε οποιοδήποτε άλλο νομοσχέδιο, επιτρέπεται η παράταση ισχύος της άδειας κατεδάφισης του γηπέδου της λεωφόρου Αλεξάνδρας (όταν αυτή εκδοθεί) από τα 10 στα 20 χρόνια, με αντίστοιχη παράταση της «νομιμοποίησης» αυθαίρετων κατασκευών και της άδειας λειτουργίας του γηπέδου.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr