- Θέλουμε να πιστεύουμε ότι, κάποιος από τους τοπικούς άρχοντες θα ενημέρωσε τον υπουργό τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, για το ενδιαφέρον της επανασύνδεσης της Καβάλας με το νησί της Σαμοθράκης. Από αυτά που διαβάσαμε στον τοπικό Τύπο, δεν έγινε καμία αναφορά στο αίτημα αυτό επισήμως. Ανεπισήμως, ίσως να έκανε νύξη κάποιος πολιτικός παράγοντας, ή επαγγελματίας του τουρισμού. Κατά την άποψη μας, το αίτημα έπρεπε να υποβάλλει ο δήμααρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, που είναι ο «άμεσα ενδιαφερόμενος». Παρεμπιπτόντως, ήρθε σε επαφή ο Θ. Μουριάδης με τον συνάδελφο του, δήμαρχο Σαμοθράκης, για να συνεργαστούν στο θέμα αυτό; Ας του απευθύνει πρόσκληση να επισκεφτεί την Καβάλα. Να καλέσουν στην συνάντηση και τον δήμαρχο Θάσου, Λευτέρη Κυριακίδη. Γιατί να καλέσουν τον δήμαρχο Θάσου;
- Τα τελευταία δύο έτη, τουλάχιστον, το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής προκηρύσσει διαγωνισμό για την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο. Θα συνεννοηθούν, επομένως, οι δήμαρχοι και γιατί όχι θα κατέβουν μαζί στον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, για να ζητήσουν να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την νέα γραμμή Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη. Πιστεύουμε ότι η γραμμή αυτή, θα έχει περισσότερη επιβατική κίνηση από την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο. Οι κάτοικοι των νησιών της Θάσου και της Σαμοθράκης, θα προτιμήσουν την συγκεκριμένη θαλάσσια σύνδεση και τους χειμερινούς μήνες, ενώ την καλοκαιρινή περίοδο, ασυζητητί, θα έχει υψηλή τουριστική κίνηση, διότι θα συνδέει δύο κοντινά νησιά του Θρακικού πελάγους, τα οποία θέλουν να γνωρίσουν οι βαλκάνιοι επισκέπτες.
- Δεν βρίσκουμε κάποιο λόγο, το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, να μην προκηρύξει την γραμμή και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), να μην εγκρίνει τα δρομολόγια. Είμαστε βέβαιοι, επίσης, ότι θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι πλοιοκτήτες στον διαγωνισμό. Για την χειμερινή περίοδο εγκρίθηκαν οι γραμμές και τα δρομολόγια. Ωστόσο, η γραμμή μπορεί να εγκαινιαστεί το ερχόμενο καλοκαίρι, που αυξάνεται η επιβατική κίνηση. Ευελπιστούμε πως οι τοπικοί άρχοντες, κυρίως οι δήμαρχοι των Δήμων Καβάλας, Θάσου, Σαμοθράκης, θα ενεργοποιηθούν. Γιατί, δεν περιμένουμε πρωτοβουλία από τους βουλευτές, τον περιφερειάρχη, τους αντιπεριφερειάρχες και φυσικά από τον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής.
- Με την σύνδεση της Καβάλας με την Σαμοθράκη, θα αυξηθούν τα δρομολόγια και προς την Θάσο (Πρίνο) από το λιμάνι «απόστολος Παύλος». Αντί για δύο ημερησίως τον χειμώνα, υπολογίζουμε ότι θα γίνουν τέσσερα, αν εκτελούνται από ένα ταχύπλοο πλοίο. Η επιβατική κίνηση θα εξαρτηθεί από την χρονική διάρκεια του ταξιδιού, την κατάσταση του πλοίου και την τιμή του εισιτηρίου. Αφού το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει την πρόθεση να στηρίξει την απευθείας σύνδεση της Καβάλας με την Σαμοθράκη, ας εγκρίνει την σύνδεση μέσω της Θάσου, για να δώσει μία λύση στην προβληματική πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Αναμένουμε τις πολιτικές ενέργειες, ώστε το καλοκαίρι του 2023, να ξαναδούμε επιβάτες να ταξιδεύουν στην Σαμοθράκη από την Καβάλα!
Αμήν, θα συμπληρώσω εγώ και μπράβο στον συντάκτη του άρθρου !!!
Βέβαια η ένσταση μου είναι στο ταχύπλοο και οι φρούδες ελπίδες που τρέφει ο συντάκτης για το ότι το δρομολόγιο θα υπάρχει και τον χειμώνα και με 2 δρομολόγια ημερησίως... Ας επιδοτηθεί η γραμμή ιδανικά με ένα συμβατικό πλοίο, ας έχει 1-2 δρομολόγια τους 8-9 μήνες και 3-4 τους υπόλοιπους 3-4 μήνες και θα είμαστε ευχαριστημένοι. Πράγμα που ούτε αυτό πιστεύω, αν κινηθούν και αν επιδοτηθεί, θα είναι δυστυχώς για 3 μήνες με 2 ή 3 δρομολόγια...
Πέρσι στην εκπομπή "Ορθά Κοφτά στο Samothraki Web Radio έκανα έναν κύκλο εκπομπών με αυτό το θέμα, ο Δήμαρχος Καβάλας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, ο Δήμαρχος Σαμοθράκης και ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ έδειξαν διάθεση να συνεργαστούν επί του θέματος... Άραγε τι έκαναν...;;; Βλέποντας τις γραμμές που προκηρύχθηκαν για την νέα ακτοπλοϊκή χρονιά, μάλλον τίποτα...