Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ από 1/3 έως 31/5

Αν και τις επόμενες ημέρες και με μεγάλη καθυστέρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 1/11)23-31/10/24. Τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ από 1 Μαρτίου έως 31 Μαϊου έχουν ως εξής από zanteferries.gr: …

Ισχύοντα δρομολόγια ΚΤΕΛ Έβρου από 22/3

«Συνηθίζω στο blog πάντα να έχω αναρτημένα εκτός από τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών μας συνδέσεων και του ΚΤΕΛ Έβρου, για όποιον ενδιαφέρεται. Πάντα υπάρχουν στο πάνω μέρος του blog στο πλαίσιο "ΧΡΗΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ" στην έκδοση ιστού,. Η τελευταία ενημέρωση των δρομολογίων που υπήρχε ήταν αυτά που ίσχυαν από 1 Νοεμβρίου 2021. …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

09 Δεκεμβρίου, 2023

Θ. Σκυλακάκης: Ο ΔΕΔΔΗΕ θα μετράει κάθε μήνα την κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος // Σχόλιο// ΥΠΕΝ: Πληροφορίες για τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας με ισχύ από 01.01.2024- 10 ερωτήσεις - απαντήσεις

Την καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, κάθε μήνα, για όλες τις κατηγορίες ρολογιών, από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), εξήγγειλε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, μέσα από τον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

Ειδικότερα, μιλώντας στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» εξήγησε πως αυτή η πρακτική θα εφαρμοστεί από τους πρώτους μήνες του 2024. Ο ΔΕΔΔΗΕ «…έχει το προσωπικό για καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κάθε μήνα και υπάρχει λόγος που το κάνουμε. Κατά αυτό τον τρόπο, θα μειώσουμε τις ρευματοκλοπές» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σκυλακάκης, υπογραμμίζοντας πως έχει τη διαβεβαίωση του ΔΕΔΔΗΕ για την υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας.

Αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα τιμολόγια, τόνισε πως με το παρόν σύστημα, τα συνολικά διαθέσιμα τιμολόγια που προσφέρουν οι πάροχοι υπερβαίνουν τα 130. «Με βάση την Ευρωπαϊκή οδηγία είμαστε υποχρεωμένοι να αφήνουμε τους παρόχους ελεύθερους να κάνουν εμπορική πολιτική. Δηλαδή, να έχουν αυτά τα 130 και πλέον διαφορετικά τιμολόγια… Και η ΡΑΑΕΥ μας πρότεινε να τα εντάξουμε σε τρεις κατηγορίες» επισήμανε ο κΣκυλακάκης.

Επί της ουσίας, όπως εξήγησε, δεν αλλάζει ο αριθμός των τιμολογίων, αλλά το πώς κατηγοριοποιούνται και το γεγονός ότι προστέθηκε η χρωματική σήμανση για τη διευκόλυνση των καταναλωτών. Στην πράξη, μπλε είναι τα σταθερά τιμολόγια, κίτρινα τα κυμαινόμενα, πορτοκαλί τα δυναμικά, και σε αυτά προστέθηκε από την Πολιτεία το πράσινο, ειδικό τιμολόγιο, στο πλαίσιο του οποίου η τιμή χρέωσης kWh, από 1.1.2024, θα ανακοινώνεται την 1η  ημέρα κάθε μήνα στην ιστοσελίδα του παρόχου και θα κοινοποιείται στην ΡΑΑΕΥ. Η εν λόγω τιμή θα είναι «κλειδωμένη» για ολόκληρο τον μήνα, με πάγιο που δεν θα ξεπερνά τα 5 ευρώ.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας«Το μεγάλο πρόβλημα για τους καταναλωτές είναι ότι με βάση αυτά τα 130 τιμολόγια δεν ήξεραν την πραγματική τιμή του ρεύματος. Εδώ, λοιπόν, είπαμε ότι ένα τιμολόγιο το καθιερώνουμε εμείς, είναι το πράσινο και σε αυτό η τιμή θα είναι μία. Για να μπορούν να βλέπουν οι καταναλωτές ποιος είναι ο φθηνότερος πάροχος».

 Και παρότι θα υπάρχει η δυνατότητα να αλλάζουν οι καταναλωτές πάροχο κάθε μήνα, χωρίς καμία κύρωση, εκτίμησε πως αυτή η αλλαγή δεν θα γίνεται στην πράξη, εξηγώντας το λόγο. «Οι αποκλίσεις θα είναι μικρές στις τιμές των παρόχων (π.χ 1-2 ευρώ, διότι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός). Όσο, λοιπόν, οι αποκλίσεις είναι μικρές, δεν χρειάζεται να αλλάξει ο καταναλωτής πάροχο» δήλωσε ο κ. Σκυλακάκης.

Σε ερώτηση αναφορικά με το ρόλο του κράτους για την προστασία του καταναλωτή απέναντι σε εταιρείες που προσπαθούν να τον ενημερώσουν ανάλογα με τα συμφέροντά τους, ο κΣκυλακάκης υπογράμμισε: «Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτική αυτή την εποχή. Κάλεσε, μάλιστα, τους παρόχους και έκαναν μία κουβέντα και γύρω από τις ενημερώσεις που κάνουν… Εμένα τί με ενοχλεί; Δεν με ενοχλεί ότι υπάρχει πληροφόρηση, αυτή είναι η υποχρέωση των παρόχων. Με ενοχλεί αυτή η πληροφόρηση να γίνεται πρώτον επί φανταστικών τιμών… Γιατί όταν σε ενημερώνουν με βάση φανταστικές τιμές και όχι με βάση του τί προσφέρουν, τότε αυτό μπορεί να παραπλανήσει. Το δεύτερο που με ενοχλεί είναι να έρχεται κάποιος και αντί να ασχολείται με την τελική τιμή που είναι αυτή που ενδιαφέρει, να ασχολείται με τον τύπο με τον οποίο θα βγει η τελική τιμή, ο οποίος δεν έχει καμία σημασία, διότι στο τέλος της ημέρας ο τύπος οδηγεί σε μια τιμή, η οποία τιμή μπορεί να αλλάζει και ανά μήνα».

 Απέδωσε τη σύγχυση που πάει να δημιουργηθεί στον κόσμο γύρω από τα νέα τιμολόγια, στο γεγονός ότι κάποιοι πάροχοι ενοχλούνται από τον ανταγωνισμό. «Η σύγχυση μπορεί να είναι και μια στρατηγική» είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός, τονίζοντας: «…Ο κόσμος μια χαρά θα καταλάβει, αρκεί να σταματήσουμε να του λέμε “δε θα καταλάβεις, δε θα καταλάβεις”».

Επιπρόσθετα, ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε για τα κοινωνικά ή ενεργειακά ευάλωτα νοικοκυριά: «Ταυτόχρονα παρεμβαίνουμε και στο 43% περίπου των καταναλωτών και δίνουμε έκτακτη βοήθεια, έτσι ώστε το κοινωνικό τιμολόγιο (Α’ και Β’) να διαμορφωθεί σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές, ενώ καθιερώνουμε και την ενίσχυση ηλεκτρικής θέρμανσης», παραπέμποντας σε σχετικές ανακοινώσεις, μέχρι το τέλος του έτους.

Τέλος, σε σχέση γενικότερα με τη λειτουργία της αγοράς του ηλεκτρικού ρεύματος εξήγησε: «Όταν αγοράζεις κάτι στο μέλλον, ποιο είναι το πρόβλημα της αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας -για να καταλάβει ο κόσμος; Αγοράζουμε κάτι, του οποίου δεν ξέρουμε την τιμή. Γιατί η τιμή διαμορφώνεται ώρα την ώρα, στη διάρκεια του μήνα… Για να αντιμετωπίσεις αυτό το πρόβλημα έχεις τρεις τρόπους: Είτε δεν ξέρω την τιμή, αλλά κάποιος μου προσφέρει μία υπηρεσία που την “κλειδώνει” για ένα χρόνο και παίρνει το ρίσκο αυτός είτε την “κλειδώνει” για ένα μήνα και παίρνει το ρίσκο αυτός είτε δεν την “κλειδώνει” καθόλου και το ρίσκο το αναλαμβάνει ο καταναλωτής».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 


Η φωτογραφία μου

Δεν ξέρω κατά πόσο είναι έτοιμος ο ΔΕΔΔΗΕ να αναλάβει ένα τέτοιο μεγάλο έργο στην πλάτη του, αν έχει εργολάβους για την μηνιαία μέτρηση και αν θα υπάρξει επιβάρυνση του καταναλωτή, γιατί άλλο να γίνεται μία φορά το τετράμηνο και αυτό αν... και άλλο σε μηνιαία βάση. Το σίγουρο είναι ότι μόνο καλό είναι αυτό, γιατί θα πληρώνει ο καταναλωτής ότι καίει και όχι ότι του κατέβει του Λωλοστεφανή (του κάθε υπαλλήλου) ως έναντι...

Βέβαια αυτή η δυνατότητα υπάρχει και σήμερα, όχι βέβαια από τον ΔΕΔΔΗΕ, αλλά από τον ίδιο τον καταναλωτή ανεπίσημα. Εγώ το εφαρμόζω 4-5 χρόνια τώρα. Έχω χάσει ελάχιστους μήνες. Είναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ αλλά ελάχιστοι το εφαρμόζουν.

Βέβαια η δικαιολογία του Υπουργού είναι για να ελέγχεται η ρευματοκλοπή... Σίγουρα θα είναι καλό. Αλλά θα πρέπει ο εργολάβος που θα αναλάβει αυτό το έργο να κατέχει και να το ελέγχει τουλάχιστον 1 φορά το δίμηνο. Πρόσφατα έμαθα για ρευματοκλοπή που κρατούσε καιρό, ή ο εργολάβος δεν περνούσε, που δεν το αποκλείω ή δεν έλεγχε την σύνδεση...

Το σίγουρο είναι πως αν εφαρμοστεί μόνο θετικό για όλους είναι...


Πληροφορίες για τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας με ισχύ από 01.01.2024

Τα νέα τιμολόγια ρεύματος, που θα ισχύουν από 1.1.2024 προάγουν τη διαφανή και απλοποιημένη πληροφόρηση, προς όφελος των καταναλωτών, για τις τιμές των παρόχων.

Για πρώτη φορά, κάθε καταναλωτής θα ξέρει με ακρίβεια τί πληρώνει στον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας και σε ποιο είδος τιμολογίου βρίσκεται, καθώς εισάγεται χρωματική σήμανση, για κάθε τύπο τιμολογίου (μπλε τα σταθερά, πράσινο το ειδικό τιμολόγιο, κίτρινο τα κυμαινόμενα και πορτοκαλί τα δυναμικά).

Με το νόμο 5066/2023, θεσπίστηκε το ειδικό τιμολόγιο (με πράσινη σήμανση), το οποίο έχει κοινά χαρακτηριστικά για όλους τους παρόχους. Βασικά του πλεονεκτήματα είναι πως η τελική τιμή θα είναι γνωστή την 1η ημέρα κάθε μήνα κατανάλωσης, καθώς και ότι θα διευκολύνει τους καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές μεταξύ των παρόχων, δίνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα στον καταναλωτή να κάνει την πιο συμφέρουσα επιλογή.

Παράλληλα με το ειδικό, πράσινο, τιμολόγιο, το 2024 θα συνεχιστούν οι στοχευμένες επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας των Κοινωνικά Ευάλωτων καταναλωτών, δηλαδή των δικαιούχων του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), με σκοπό οι συμπολίτες μας, που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη, να απολαμβάνουν προσιτές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, σε επίπεδα προ ενεργειακής κρίσης.

Επίσης, το πρώτο τρίμηνο του 2024 θα υπάρξει, για πρώτη φορά, έκτακτη ενίσχυση ύψους 45-480 ευρώ στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας για τους ενεργειακά ευάλωτους συμπολίτες μας (περίπου 1,2 εκατ. νοικοκυριά) που θερμαίνονται με ηλεκτρισμό, με αποτέλεσμα και για αυτή την ευρεία κατηγορία καταναλωτών οι τελικές χρεώσεις να «κατεβαίνουν» στο επίπεδο που βρίσκονταν πριν την ενεργειακή κρίση, στο πρώτο τρίμηνο του 2024.

Απαντήσεις σε μερικά βασικά ερωτήματα που προκύπτουν για τα νέα τιμολόγια ρεύματος στη χαμηλή τάση που αφορούν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις:

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για νέα τιμολόγια

  1. Γιατί έχουμε τόσα πολλά τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος;

Γιατί οι πάροχοι έχουν το δικαίωμα να έχουν όσα τιμολόγια θέλουν. Επίσης, γιατί η φύση του συστήματος αγορών ηλεκτρικής ενέργειας που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σύνθετη. Υπάρχει μία αγορά χονδρικής που η τιμή είναι κυμαινόμενη (αλλάζει διαρκώς, ανά ημέρα και ώρα). Υπάρχουν οι πάροχοι λιανικής, που αγοράζουν στη χονδρική και πωλούν στη λιανική, με πολλές διαφορετικές, εμπορικές πολιτικές. Επιπλέον, γιατί οι ανάγκες και οι επιθυμίες των καταναλωτών είναι πολύ διαφορετικές, ανάλογα με το προφίλ κάθε καταναλωτή (νοικοκυριό, επιχείρηση, ενεργοβόροι καταναλωτές κ.λπ.).

  1. Τί είδους τιμολόγια υπάρχουν;

Καταρχάς, υπάρχουν τριών ειδών τιμολόγια (σταθερά, κυμαινόμενα και δυναμικά) και ο καταναλωτής (είτε πρόκειται για νοικοκυριό είτε για επιχείρηση) επιλέγει αυτό που κρίνει ότι είναι το πιο συμφέρον για εκείνον. Πιο συγκεκριμένα:

  • Σταθερά είναι τα τιμολόγια ορισμένου χρόνου, με σταθερή τιμή χρέωσης για όλη την περίοδο της σύμβασης.
  • Κυμαινόμενα, είναι τα τιμολόγια, τα οποία είναι συνδεδεμένα με την τιμή της χονδρεμπορικής στο Χρηματιστήριο ενέργειας. Αυτά, διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες: i. με καθορισμό τιμής εκ των προτέρων της περιόδου κατανάλωσης και ii. με καθορισμό τιμής εκ των υστέρων.
  • Δυναμικά, τα οποία αφορούν στη δυνατότητα δυναμικής τιμολόγησης, με διαφορετικές τιμές -ακόμα και μέσα στη διάρκεια της ημέρας- με βάση τις τιμές της αγοράς. Προϋπόθεση για την επιλογή αυτών των τιμολογίων συνιστά η λειτουργία έξυπνου τηλεμετρούμενου μετρητή στην παροχή των καταναλωτών.

Για τη διευκόλυνση του καταναλωτή, τα τιμολόγια συνδέθηκαν με ένα χρώμα. Με το μπλε τα σταθερά, με το κίτρινο τα κυμαινόμενα και με το πορτοκαλί τα δυναμικά.

Σε αυτά τα τιμολόγια προσθέτουμε ειδικό τιμολόγιο, πράσινου χρώματος, που το ειδικό χαρακτηριστικό του είναι πως η δομή του θα είναι απλή και κοινή, επιτρέποντας τη συγκρισιμότητα, για όλους τους παρόχους. Σε αυτό θα μεταπέσουν όλοι οι καταναλωτές, την 1η Ιανουαρίου του 2024, οι οποίοι δεν θα έχουν επιλέξει -μέσα στο 2023- κάποιο συγκεκριμένο είδος τιμολογίου για τη μετάβασή τους την 1.1.2024. Ωστόσο, με μία απλή δήλωση στον πάροχό τους έως 31/01/2024, μπορούν να παραμείνουν στο προηγούμενο τιμολόγιο. Επίσης, για όποιες αλλαγές τιμολογίων γίνουν στη συνέχεια ακολουθείται η συνήθης διαδικασία. Σημειώνεται πως το ειδικό, πράσινο τιμολόγιο, που θα διατίθεται από κάθε πάροχο, θα είναι ομοιόμορφο για όλους τους παρόχους..

  1. Για ποιο λόγο εισάγεται αυτό το ειδικό, πράσινο τιμολόγιο;

Το βασικό πλεονέκτημα του πράσινου τιμολογίου είναι πως διευκολύνει, για πρώτη φορά, τη σύγκριση των τιμών μεταξύ παρόχων και τη διαφανή και απλοποιημένη πληροφόρηση των καταναλωτών για τις τιμές των παρόχων. Την 1η ημέρα κάθε μήνα, η τιμή χρέωσης θα ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του εκάστοτε παρόχου και θα κοινοποιείται στην ΡΑΑΕΥ. Ο καταναλωτής θα γνωρίζει, στις αρχές του μήνα, τί πληρώνει στον πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος, για τον επόμενο μήνα και το κυριότερο, τί τιμές προσφέρουν, όλοι οι υπόλοιποι πάροχοι.

  1. Στο πράσινο τιμολόγιο η τιμή μέσα στο μήνα θα αλλάζει;

Όχι, ο καταναλωτής θα βλέπει μία τιμή κάθε 1η του μήνα, η οποία θα είναι «κλειδωμένη» για όλη τη διάρκεια του μήνα.

  1. Μπορεί ο καταναλωτής να επιλέξει κάποιο άλλο τιμολόγιο από αυτό που έχει;

Ναι, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα οποτεδήποτε το επιθυμεί να επιλέξει οποιοδήποτε προσφερόμενο τιμολόγιο, υπογράφοντας νέα σύμβαση με τον πάροχο της επιλογής του. Μόνη εξαίρεση αποτελούν τα σταθερά τιμολόγια, που από τη φύση τους έχουν μακροχρόνιες συμβάσεις. Η αλλαγή παρόχου ή τιμολογίου προμήθειας, δηλαδή, γίνεται οποτεδήποτε και δεν συνεπάγεται δικαίωμα αποζημίωσης του παρόχου λόγω της πρόωρης αποχώρησης του πελάτη, εκτός των περιπτώσεων διακοπής σύμβασης τιμολογίου σταθερής τιμής.

  1. Γιατί έχουμε διαφορετικά χρώματα στα τιμολόγια;

Για να διευκολυνθεί ο καταναλωτής, να κατανοήσει τη φύση των πολλών, διαφορετικών τιμολογίων, ώστε να μπορεί να συγκρίνει, καλύτερα, τα τιμολόγια μεταξύ των παρόχων.

  1. Δεν είναι το σύστημα αυτό πολύ «μπερδεμένο»;

Ναι, το Ευρωπαϊκό σύστημα ενέργειας είναι πολυσύνθετο και για τον καταναλωτή είναι λογικό ότι δεν υπάρχει χρόνος και διάθεση να ασχολείται, διαρκώς, με τον ποιον πάροχο θα επιλέξει. Γι’ αυτό και εισάγεται το «πράσινο» τιμολόγιο, στο οποίο χωρίς να ασχολείται, ιδιαιτέρως, ξέρει τα δύο πιο θεμελιώδη που τον ενδιαφέρουν: Πρώτον, ποια είναι η τιμή τον επόμενο μήνα και δεύτερον ποιος είναι ο πιο φθηνός τον επόμενο μήνα.

  1. Θα πρέπει να αλλάζω κάθε μήνα πάροχο για να βρω τον φθηνότερο;

Έχετε το δικαίωμα να το κάνετε. Στο πράσινο τιμολόγιο, παρακολουθείτε ποιος πάροχος είναι ο φθηνότερος κάθε μήνα και αν δεν είστε ευχαριστημένος κάποιον μήνα ή μετά από κάποιους μήνες με τις τιμές που δίνουν οι πάροχοι, μπορείτε πάντα να αλλάξετε. Είναι λογικό ο καταναλωτής να μην μπαίνει στη διαδικασία, διότι είναι ταλαιπωρία, να αλλάξει πάροχο για μία διαφορά της τάξεως του 1-2 ευρώ το μήνα. Είναι, επίσης, λογικό ότι αν βλέπει πως κάποιος είναι συστηματικά ακριβός, τον αφήνει και πάει σε κάποιον που είναι συστηματικά πιο φθηνός.

  1. Γιατί εγώ που έχω σταθερό μπλε τιμολόγιο σε συγκεκριμένο πάροχο, δεν μπορώ να κάνω σύγκριση τιμών με τους υπόλοιπους παρόχους;

Σε αντίθεση με το ένα ειδικό (πράσινο) τιμολόγιο ανά πάροχο, στις υπόλοιπες κατηγορίες τιμολογίων, οι πάροχοι μπορούν να παρέχουν περισσότερα του ενός τιμολόγια σε κάθε κατηγορία, συνδεδεμένα, πολλές φορές, είτε με υπηρεσίες είτε και με άλλα προϊόντα είτε με συνδυασμό αυτών. Επιπλέον, το ύψος του παγίου μπορεί να διαφέρει, σημαντικά, ανά πάροχο, γεγονός που μειώνει το βαθμό συγκρισιμότητας των προσφερόμενων τιμών ενέργειας. Για τους λόγους αυτούς, η καθιέρωση του πράσινου τιμολογίου, καθιστά πιο άμεση, εύκολη και διαφανή τη σύγκριση των τιμολογίων των διαφορετικών παρόχων.

10.Θα είναι διαθέσιμο κάποιο εργαλείο επαλήθευσης και σύγκρισης τιμών;

Στους λογαριασμούς ρεύματος (ηλεκτρονικούς και έντυπους) και στα άλλα μηνύματα και e-mails που θα αποστέλλουν οι πάροχοι στους καταναλωτές, θα υπάρχει πλέον και ο κωδικός QR (θα σκανάρεται και θα διαβάζεται μέσω έξυπνου κινητού) και link, τα οποία θα παραπέμπουν στον ιστότοπο δημοσίευσης του εργαλείου σύγκρισης τιμών της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ). Εκεί, οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται, κάθε μήνα για την τιμή του ειδικού, κοινού τιμολογίου του παρόχου τους και να τη συγκρίνουν με το σύνολο των προσφερόμενων τιμολογίων.






ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr