Τη μεγάλη ανησυχία του νησιωτικού πληθυσμού για τις μεγάλες καθυστερήσεις στη καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου ,με ορατό τον κίνδυνο κατάργησης του, μεταφέρουν με ερώτηση τους στη Βουλή προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Εθνικής Οικονομίας οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Ευάγγελος Αποστολάκης και Νίκος Παππάς.
Καθυστερήσεις οι οποίες ξεπερνούν ,όπως σημειώνουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τους δώδεκα μήνες, καθώς ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί και πληρωμές του δεύτερου εξαμήνου του 2022 και του 2023 ενώ ‘’σε συνδυασμό με την εντεινόμενη ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, στερούν ρευστότητα από τις τοπικές οικονομίες, οδηγώντας σε απελπισία τους νησιώτες’’, αναφέρουν οι βουλευτές.
Δικαιούχοι του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ), είναι ως γνωστό, από 1η Ιανουαρίου 2019 οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις με έδρα στο σύνολο της νησιωτικής χώρας. Καταβάλλεται δε με τη μορφή χρηματικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα και είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο,
Να σημειωθεί ότι το ΜΙ (Μεταφορικό Ισοδύναμο) είναι το μέτρο με τη θέσπιση του οποίου επιδιώκεται η εξίσωση του κόστους μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί με το κόστος που θα ίσχυε στην ηπειρωτική Ελλάδα για την ίδια απόσταση.
‘’Το Μεταφορικό Ισοδύναμο καθιερώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το Ν.4551/2018 και είναι η θεσμική παρακαταθήκη του αείμνηστου Νεκτάριου Σαντορινιού προς τους νησιώτες, για την επίλυση των οικονομικών ανισοτήτων της νησιωτικότητας’’ ,επισημαίνουν οι βουλευτές Ευάγγελος Αποστολάκης και Νίκος Παππάς.
Παράλληλα υπογραμμίζουν ότι ‘’σύμφωνα με δημοσιεύματα, διαφαίνεται ο κίνδυνος το Μεταφορικό Ισοδύναμο, όπως ισχύει σήμερα, να καταργηθεί, και από το 2025 να περιοριστεί σημαντικά και να παραμείνει ως μέτρο μόνο σε ορισμένα νησιά της άγονης γραμμής, στο πλαίσιο εξοικονόμησης πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό.’’
Οι συνυπογράφοντες την ερώτηση βουλευτές Ευάγγελος Αποστολάκης και Νίκος Παππάς απευθυνόμενοι στους αρμόδιους υπουργούς ζητούν να μάθουν “πότε θα γίνει η καταβολή όλων των χρωστούμενων προς τους πολίτες , εάν υφίσταται σχεδιασμός για κατάργηση του ΜΙ στα νησιά και εάν η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αύξηση του ποσοστού της επιδότησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο πλαίσιο της ακρίβειας και του πληθωρισμού”.