Ένα από τα μέτρα νησιωτικής πολιτικής που είχαν άμεση αντανάκλαση και στους νησιώτες, ήταν το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά «πιλοτικά» για επιβάτες και επιχειρήσεις σε κάποια νησιά από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε όλο τον νησιωτικό χώρο μηδέ της Κρήτης εξαιρουμένης. Όμως το μέτρο αυτό που πράγματι έκανε αίσθηση στην πρώτη εφαρμογή του και είχε άμεσο αποτέλεσμα στην «τσέπη» των νησιωτών, όταν επιχειρήθηκε η επέκτασή του σε όλο το νησιωτικό χώρο και πέρα από τα εισιτήρια των νησιωτών επιβατών περιέλαβε και μια σειρά επιχειρήσεις, χωρίς να εξασφαλιστούν και οι αναγκαίοι πόροι, τότε το πράγμα άρχισε να «χαλάει» και η διαχείρισή του έγινε προβληματική, απαξιώνοντας στα μάτια των νησιωτών το μόνο αποτελεσματικό μέτρο που είχε άμεση οικονομική αντανάκλαση σε όλους τους δικαιούχους. Η σημερινή διαχείριση του μέτρου αυτού, με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Ν.Π. που ανέλαβε να το διαχειριστεί και προφανώς συνολικά της κυβέρνησης, αν δεν το υπονομεύει με τις κραυγαλέες καθυστερήσεις πληρωμών, σίγουρα το απαξιώνει, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για την σκοπιμότητα που κρύβεται πίσω από αυτή τη στάση. Όταν ένα τέτοιο μέτρο που έρχεται να λειτουργήσει αντισταθμιστικά στο νησιωτικό χώρο δεν στηρίζεται από την ίδια την πολιτεία , αλλά αφήνεται στην τύχη του, προφανώς και προβληματίζει για τη συνέχειά του , που δεν μπορεί να ...σέρνεται με τέτοιο τρόπο, χωρίς εμφανή διάθεση να βρεθεί οριστική λύση για την ομαλή χρηματοδότησή του. Δεν γνωρίζουμε γιατί ένα τέτοιο μέτρο νησιωτικότητας, που ξεκίνησε με τις καλύτερες προδιαγραφές, είχε αυτήν την εξέλιξη, Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό δεν έγινε γιατί το ΜΙ πρωτοεφαρμόστηκε, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες, από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και όχι από τη σημερινή. Ομως το γεγονός ότι επί της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Ναυτιλίας το μέτρο επεκτάθηκε και στην Κρήτη, εκλογική περιφέρεια του προηγούμενου υπουργού κ. Πλιακωτάκη, χωρίς να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις είναι βέβαιο ότι «βραχυκύκλωσε» το σύστημα, που δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί και να διακπεραιώσει τον όγκο των αιτήσεων που προέκυψαν , πολύ περισσότερο που οι προς επιδότηση ...κωδικοί από το μέτρο επιχειρήσεις δεν είχαν όριο! Δυστυχώς οι πελατειακές εξυπηρετήσεις για άλλη μια φορά ...τίναξαν την «μπάνκα» στον αέρα και οι πολιτικά υπεύθυνοι γι αυτό σφυρίζουν ...κλέφτικα και ψάχνουν δικαιολογίες για τα αδικαιολόγητα των ενεργειών τους! Κρίμα...!!!
Ι. Β.: Δυστυχώς επιβεβαιώνομαι..., εγώ το λέω και το γράφω εδώ και κάποια χρόνια, η Κρήτη τίναξε στον αέρα το Μεταφορικό Ισοδύναμο... Ναι η Κρήτη έπρεπε να μπει από την αρχή στο μέτρο, αλλά όταν και όπως μπήκε το κόστος ήταν και είναι υπέρογκο, οπότε ένα τόσο καλό μέτρο, κλάταρε...
Μέχρι όμως την μέρα που θα εξαγγελθεί η κατάργηση του μέτρου, η οποία εύχομαι να αργήσει πολύ ή ακόμη καλύτερα να μην υπάρξει, εμείς είτε για εισιτήρια, είτε για καύσιμα είτε για τις επιχειρήσεις, θα το χρησιμοποιούμε γιατί: