Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

20 Ιουνίου, 2024

Πρώτη επιλογή τα «κίτρινα» τιμολόγια για τους καταναλωτές και ακολουθούν τα «μπλε» – Χωρίς οφέλη η κινητικότητα των πελατών για τις εταιρείες – Οι παρατηρήσεις της αγοράς

Στα κίτρινα τιμολόγια στρέφονται κατά συντριπτική πλειοψηφία όσοι καταναλωτές επιλέγουν να αλλάξουν πάροχο ρεύματος με ένα μικρότερο μέρος να καταλήγει στα σταθερά τιμολόγια με την «μπλε» χρωματική σήμανση.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του energypress, η αναλογία ανάμεσα σε αυτές τις δύο επιλογές των καταναλωτών είναι 70%-30%,  με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά τα κυμαινόμενα κίτρινα ex post τιμολόγια που κατά περίπτωση και αναλόγως την περίοδο μπορεί να είναι και φθηνότερα των πρασίνων. Αναλυτικότερα,  το μοτίβο (δείτε εδώεδώ και εδώ) που καταγράφεται ήδη από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του νέου μοντέλου και θέλει τα κίτρινα ex post τιμολόγια φθηνότερα από τα πράσινα, φαίνεται να συνεχίζει μέχρι και σήμερα.

Η διαφορά μεταβάλλεται μήνα με τον μήνα, ωστόσο οι μικρότερες αυξομειώσεις που εμφανίζουν τα κίτρινα ex post τιμολόγια σε σχέση με τα πράσινα, ενισχύουν την ελκυστικότητά τους για κάποιους που δεν επιθυμούν να αντικρύζουν εκπλήξεις κάθε μήνα στο λογαριασμό τους και την ίδια στιγμή, δεν θέλουν να δεσμευτούν σε ένα 6μηνο ή και παραπάνω συμβόλαιο προμήθειας ρεύματος.

Σε κάθε περίπτωση, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την λιανική αγορά ρεύματος, τα κίτρινα τιμολόγια σχεδόν «εξορισμού» καθίστανται φθηνότερα των «πράσινων» δεδομένου ότι ενσωματώνουν μικρότερο ρίσκο σε σχέση με τα ειδικά τιμολόγια και επομένως αυτό «μεταφράζεται» στη τελική χρέωση που υιοθετεί ο κάθε προμηθευτής.

Υπό το πρίσμα αυτό, οι εταιρείες προμήθειας εστιάζουν στην διαμόρφωση ελκυστικών πακέτων για τα κίτρινα τιμολόγια που άλλωστε έχουν αναπτύξει οι ίδιες  σε συμμόρφωση με την εμπορική τους πολιτική, εν αντιθέσει με τα πράσινα τιμολόγια, όπου ουσιαστικά δεν έχουν λόγο, μιας και η «φόρμουλα» είναι εξαρχής προσδιορισμένη και αναλλοίωτη. Η ελκυστικότητα των «κίτρινων» ex post τιμολογίων που κατά βάση επιλέγουν οι υπό μετακίνηση καταναλωτές έγκειται κατά κύριο λόγο στις φθηνότερες χρεώσεις που έχουν σε σχέση με τα "πράσινα" τιμολόγια με την διαφορά να έχει φτάσει μέχρι και το 30%. Προφανώς δεν πρόκειται για μια σταθερή διαφορά μεταξύ των δύο τύπων τιμολογίων, καθώς τα δεδομένα αλλάζουν μηνιαία βάση, ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, δεν είναι λίγες οι φορές που εν τέλει τα "κίτρινα" "κλέινουν" φθηνότερα από τα "πράσινα".

Ένα πρόσθετο στοιχείο που παρατηρείται στην αγορά προμήθειας αφορά την κινητικότητα των πελατών. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι μετακινήσεις πελατών περιορίζονται ανάμεσα στους ιδιώτες παρόχους, μένοντας «εκτός κάδρου» η μεγάλη μάζα πελατών της ΔΕΗ. Την ίδια στιγμή, η επίδραση στα μερίδια των εταιρειών προμήθειας είναι επίσης περιορισμένη, καθώς όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, οι εισροές εξισορροπούν με τις διαρροές πελατών, πράγμα που ισχύει λίγο  έως πολύ για τα χαρτοφυλάκια.

Σε αυτό το πλαίσιο και επιχειρώντας μια αποτίμηση του νέου μοντέλου έξι μήνες μετά που τέθηκε σε ισχύ, οι ίδιες πηγές εντοπίζουν προβλήματα στην απελευθέρωση της αγοράς, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών – που βρίσκεται στη ΔΕΗ – παραμένει αδρανές και έξω από τις «κεραίες» των υπόλοιπων εταιρειών προμήθειας.

Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι η εν λόγω κατάσταση, με μικρές επιμέρους διαφοροποιήσεις, αναμένεται να συνεχιστεί για τα επόμενα 2-3 χρόνια παρασύροντας αναλόγως και τις εμπορικές πολιτικές των εταιρειών. Σημειώνουν ότι οι μηνιαίες τιμές δεν προάγουν τον ανταγωνισμό όταν μάλιστα οι αλλεπάλληλες αλλαγές στο σύστημα τιμολόγησης έχει υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών αλλά και την διάθεσή τους να εντοπίσουν την οικονομικότερη λύση, καθώς αυτή δεν θα διάρκεια.

«Δεν καταλαβαίνω τι γίνεται κι όταν καταλάβω, βλέπω ότι δεν έχει διάρκεια και επομένως δεν έχει κανένα νόημα να επιλέξω το ένα ή το άλλο τιμολόγιο» ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος από εταιρεία προμήθειας, περιγράφοντας έτσι την στάση που υιοθετούν ως επί τω πλείστον οι καταναλωτές σήμερα.

Η αγορά προμήθειας, όπως συμπληρώνουν, απαιτείται να διαθέτει σταθερά συμβόλαια διετούς ή τριετούς διάρκειας που να δίνουν μια ορατότητα στον καταναλωτή και επομένως να δικαιολογούν μια αναζήτηση για το βέλτιστο προϊόν, εν αντιθέσει με την ελληνική αγορά που η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών – πάνω από 70% - κατέπεσε στα «πράσινα» τιμολόγια και παρέμεινε εκεί, αδιαφορώντας λίγο έως πολύ για τα υπόλοιπα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι οι εταιρείες προμήθειας δεν «τρέχουν» καμπάνιες για την μεταφορά υφιστάμενων πελατών τους από τα πράσινα στα κίτρινα, εκτιμώντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών τους θα επιλέξουν να μην ασχοληθούν με το θέμα, παραμένοντας στη κατηγόρια των πράσινων τιμολογίων.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, μια διαφορετική εικόνα στην αγορά προμήθειας θα δούμε με την διείσδυση των έξυπνων μετρητών και την προώθηση της απόκρισης-ζήτησης, καθώς αυτά θα δώσουν μεγαλύτερες δυνατότητες στους καταναλωτές και κατά συνέπεια θα δημιουργήσουν νέες ανάγκες αλλά και περιθώρια δράσης για τους προμηθευτές.

energypress.gr

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr