Η ΑΝΕΖ εδώ και χρόνια τελείωσε την πορεία της με το τελευταίο απόκτημά της το Ζάκυνθος Ι, δεμένο και ταλαιπωρημένο στο Πέραμα με όσες νομικές απαιτήσεις έχουν τρίτοι και με καμία διάθεση από όσους απέμειναν στην ευρεία εταιρία λαϊκής βάσης, στήθηκε στην δεκαετία του ’80 για να σπάσει – τότε – το μονοπώλιο Τυρογαλά…
Στη συνέχεια οι «φορτηγατζήδες» ιδρυσαν την Zante Ferries (ΑΝΜΕΖ) το 1991 στη Ζάκυνθο και με το «Αγιος Διονύσιος» , μπήκαν στο χορό των θαλασσίων μεταφορών επαγγελματικών οχημάτων στην αρχή και στη συνέχεια κατάφεραν να εξασφαλίσουν διευρυμένη άδεια σκοπιμότητας και για επιβατηγό κοινό…
Μιλάμε για την εποχή του “Πρωτέα”, του “Ζάκυνθος Ι” (μέχρι τον Δεκέμβριο του 1989 ταξίδευε στη γραμμή το πρώτο “Ζάκυνθος”) και του “Δημήτριος Μοίρας” (από το 1988 και μετά, ενώ μέχρι τότε ταξίδευε το “Μάρθα”).
Επειδή το πλοίο είχε μικρή χωρητικότητα, η εταιρεία το 1994 αναγκάστηκε να το αντικαταστήσει με το πλοίο «Αγιος Διονύσιος Σ».
Εξαιτίας του τότε άκρατου ανταγωνισμού συσπειρώθηκαν οι 297 μέτοχοι με τις οικογένειές τους και σε μία γενική συνέλευση πήραν την απόφαση να αγοράσουν το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Διονύσιος Σολωμός» το οποίο και αυτό από το 2017 εκτελεί δρομολόγια το Αιγαίο.
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της εταιρείας οι μετοχές άλλαξαν χέρια, η ευρεία βάση έγινε πιο στενή, το 60% των μετοχών πέρασαν σε λίγα χέρια.
Ετσι η εταιρεία το 2002 προχώρησε στην αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ «Ανδρέας Κάλβος» και το 2007 στην αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ «Αδαμάντιος Κοραής», που δρομολογήθηκε το 2008 στις Δυτικές Κυκλάδες έως τη Σαντορίνη. Το 2018 η εταιρεία πούλησε το «Ανδρέας Κάλβος» στην Kefalonia Lines. Ετσι φεύγει από τη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος, παραμένοντας μόνο στο δρομολόγιο που συνδέει τον Πειραιά με τις Κυκλάδες.
Σήμερα το ΔΣ της εταιρίας έλαβε απόφαση πώλησης και των δύο αυτών πλοίων, ενώ καλεί σε Γ.Σ. τους μετόχους, στις 24 Σεπτεμβρίου στο θέατρο του Σαρακινάδου προκειμένου να τους γίνει ενημέρωση, μετά από εξώδικη διαμαρτυρία αίτησης πρόσκλησης με ημερομηνία 12-7-24 111 μετόχων, που αποτελούν το 19,68% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πώληση των πλοίων έχει γίνει ήδη, ενώ το ποσό ανέρχεται περίπου στα 25.000.000€. Η εταιρεία που τα αγόρασε είναι η FAST FERRIES δημιουργήθηκε από δύο αδέλφια, τον Παναγιώτη και το Γιάννη Παναγιωτάκη, που δραστηριοποιείται στο Αιγαίο.
Ετσι κλείνει και αυτό το κεφάλαιο, ενώ στα προηγούμενα χρόνια, έκλεισε και η εφοπλιστική ενασχόληση της οικογένειας Τυρογαλά, αλλά πολύ πιο νωρίτερα και εκείνη της οικογένειας Μοίρα.
Στον επίλογο, η εφοπλιστική ιστορία του νησιού πέρασε στον Γιώργο Θεοδόση που μαζί με τον Στρατή Απέργη, έχουν προχωρήσει σε γερές βάσεις τη σημερινή Levante Ferries.
Είναι κάτι που πρωτοακούστηκε τουλάχιστον πριν ένα μήνα αλλά που ουσιαστικά επισημοποιήθηκε με την ανάρτηση της πρόσκλησης από την ΑΝΜΕΖ - ZANTE FERRIES προς τους μετόχους της εταιρείας, προχθές 27/8, για Γενική Συνέλευση στις 22 Σεπτεμβρίου.Στην οποία όπως αναφέρει η πρόσκληση το πρώτο θέμα θα είναι η ενημέρωση από το Διοικητικό Συμβούλιο για την απόφαση πώλησης των πλοίων της εταιρείας ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ & ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ.
Αυτή η εταιρεία μας έμαθε τι πραγματικά σημαίνει ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, μιας και από την μέρα που ήρθε στην περιοχή μας ανέβασε πολυεπίπεδα την συγκοινωνία. Αν υπήρξαν στην πορεία, που υπήρξαν, κάποιες αστοχίες, παραλήψεις ή λάθη η ευθύνη δεν βαρύνει την εταιρεία, αλλά καθαρά και πρώτα από όλα την τοπική κοινωνία.- Από την δημοτική αρχή (πρώην και νυν), τους φορείς - συλλόγους και ναι και μεμονωμένους επαγγελματίες (εφόσον δεν υπάρχουν συλλογικά όργανα).
Προσωπικά νιώθω την υποχρέωση να ευχαριστήσω την ΖΑΝΤΕ FERRIES από τον τελευταίο υπάλληλο μέχρι τον πρόεδρο της εταιρείας κύριο Νικόλαο Κάρδαρη με τον οποίο είχα την χαρά και την τιμή να συνομιλήσω 2-3 φορές, στα περίπου 3 χρόνια παρουσίας μου στο Samothraki Web Radio. Τους ευχαριστώ κυρίως για την αναβαθμισμένη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση που μας προσέφεραν και για την κοινωνική προσφορά στον τόπο, όποτε χρειάστηκε και τους ζητήθηκε. Δεν θα ξεχάσω την απάντηση του κυρίου Κάρδαρη, όταν παραβρέθηκε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και ο τότε Δήμαρχος κύριος Γαλατούμος του έθεσε ένα θέμα για την χορήγηση έκπτωσης για κάποια παιδιά και τους γονείς τους που έχριζαν τακτικής μετακίνησης στην Αλεξανδρούπολη για λόγους Υγείας και είπε με στόμφο "Για λόγους Υγείας δεν υπάρχει οικονομική εκμετάλλευση. Γονείς και παιδιά θα ταξιδεύουν δωρεάν".
Επικοινωνία με την FAST FERRIES
Ελπίζουμε η νέα εταιρεία που αγόρασε τα πλοία η FAST FERRIES αν επιλέξει να παραμείνει στην περιοχή μας ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία να είναι αντάξια της και ακόμη καλύτερη... Αυτό βέβαια εξαρτάται και από εμάς. Εδώ να αναφέρω πως μετά την δημοσίευση του παρόντος άρθρου, επικοινώνησα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την εταιρεία, αφού συστήθηκα έστειλα κάποιες ερωτήσεις, στις οποίες ζήτησα να απαντήσουν προς ενημέρωση των κατοίκων της Σαμοθράκης.
Συγκεκριμένα έγραψα:
"Τώρα επιτρέψτε μου να υποβάλλω κάποιες ερωτήσεις, στις οποίες παρακαλώ να απαντήσετε για την ενημέρωση των κατοίκων της Σαμοθράκης.
1. Στον επικείμενο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές η εταιρεία σας σκοπεύει να διεκδικήσει την γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθρακη και αν ναι με το ΑΔΑΜΆΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ;
2. Αν δραστηριοποιηθείτε στην περιοχή μας, σκοπεύετε να διεκδικήσετε περισσότερες γραμμές όπως πχ Καβάλας ή Λαυρίου; Οι οποίες παλιότερα υπήρχαν με μεγάλη επιτυχία, ειδικά η πρώτη, αναβαθμίζοντας την τουριστική κίνηση της Σαμοθράκης.
3. Γνωρίζω ότι η FAST FERRIES διαθέτει ένα ταχύπλοο. Σε περίπτωση που έχετε την γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθρακη, σκέφτεστε το ενδεχόμενο απόκτησης και δρομολόγησης ταχύπλοου στην περιοχή τόσο για την συγκεκριμένη γραμμή τους καλοκαιρινούς μήνες, όσο και για συνδέσεις με άλλες περιοχές (Θάσο, Καβάλα, Λήμνο, Ίμβρο, Αίνο κλπ);
Ευχαριστώ, με εκτίμηση"
Η απάντηση
Καλησπέρα σας
Σας ευχαριστούμε για το μήνυμά σας και κατανοούμε απόλυτα το ενδιαφέρον σας.
Όπως και ο ίδιος αναφέρατε επίκειται η Γ.Σ της Zante και έως τότε δεν μπορούμε από μέρους μας να προβούμε σε κάποια ενημέρωση.
Στη συνέχεια, θα υπάρξουν και εκ μέρους μας σχετικές ενημερώσεις,
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Τσούμας