Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

FAST FERRIES: Το πλοίο “ΑΙΚΑΤΕΡΊΝΗ Π” ξεκινάει δρομολόγια Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη στις 23/12 15:00 // Προγράμματα δρομολογίων εορταστικής περιόδου και έως 31/1 // Οι γενικοί όροι ταξιδιού της εταιρείας

Εκ μέρους της εταιρείας Fast Ferries και της υπεύθυνης των εκδοτηριων Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης , θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την έλευση του Ε/Γ Ο/Γ πλοίου Αικατερίνη Π. Το πλοίο της Fast Ferries Αικατερίνη Π. θα αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 02:00 πμ την Δευτέρα 23/12 με άφιξη στην Σαμοθράκη την ίδια μέρα στις 14:30. Στη συνέχεια, θα εκτελέσει το προγραμματισμένο για τις 15:00 δρομολόγιο του για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου και θα καταπλεύσει στις 16:40. …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

18 Ιανουαρίου, 2025

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί είναι μονόδρομος οι αυξήσεις – Τι λένε οι ακτοπλόοι

Η ακτοπλοΐα είναι αντιμέτωπη με μία «λαίλαπα» περιβαλλοντικών μεταρρυθμίσεων και κοινοτικών κανονισμών που θα εκτινάξει στον αέρα τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. 
Παράγοντες του κλάδου υποστηρίζουν πως η αναπροσαρμογή των ναύλων -σε πρώτη φάση κατά 10-12% μέχρι τον Μάιο ή και υψηλότερα- παραμείνει η μοναδική λύση στο πρόβλημα του αυξημένου λειτουργικού κόστους που αντιμετωπίζουν τα πλοία.
Η «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα
Ο χαρακτηρισμός «Λαίλαπα» ανήκει στον πρόεδρο του ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη και διατυπώθηκε στο πρόσφατο συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Εκεί παρουσιάσθηκε μια αναλυτική μελέτη του ΙΟΒΕ για τις επιπτώσεις στον ακτοπλοϊκό κλάδο από την εφαρμογή των νέων κανονισμών στο πλαίσιο της στρατηγικής «Fit for 55», σύμφωνα με την οποία το κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας θα αυξηθεί κατά 320 εκατομμύρια ευρώ το 2031(σε σύγκριση με σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων), εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής.
Ακριβή η πράσινη μετάβαση
Οι ακτοπλόοι δεν είναι αντίθετοι στο στόχο της πράσινης μετάβασης αλλά δυστυχώς αυτή κοστίζει. Είναι μια αλήθεια που αναγνώρισε μιλώντας στο συνέδριο και ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης. Το ποιος θα την πληρώσει, το πως θα διαχυθεί το κόστος όλο και πιο δίκαια και θα είναι λιγότερο επώδυνη κυρίως για την οικονομία των νησιών και τους επιβάτες είναι το ζητούμενο.
Ο γενικός διευθυντής  του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας παρουσιάζοντας μελέτη του ιδρύματος για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, εκτίμησε ότι η σταδιακή επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) στη ναυτιλία και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου κατά 320 εκατ. ευρώ το 2031, σε σύγκριση με ένα σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων, με αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% το 2031.
Η μελέτη του ΙΟΒΕ για το επιπλέον κόστος
Όπως αναφέρει η μελέτη του ΙΟΒΕ, μια μετακύλιση του επιπλέον κόστους του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) στα εισιτήρια μεταφράζεται σε αύξηση της τιμής τους κατά περίπου 32% έως το 2031 στις γραμμές της Κρήτης και κατά 33% στις γραμμές της Αδριατικής, αλλά αυτό σημαίνει και χαμηλότερη επιβατική κίνηση κατά 10,4% το 2031.
Η μεταφορική κίνηση θα μειωθεί κατά 2 εκατ. επιβάτες και 483 χιλ. οχήματα το 2031. Αρνητική θα είναι η επίπτωση και στις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς τα έσοδα τους στις νησιωτικές περιοχές αναμένονται να είναι μειωμένα κατά 433 εκατ. ευρώ το 2031
Όλα αυτά με μία τιμή του άνθρακα στα 60 ευρώ ο τόνος γιατί με ένα ακραίο σενάριο στα 250 ευρώ ο τόνος όλα τα αρνητικά αποτελέσματα πολλαπλασιάζονται. Το συνολικό κόστος των μέτρων υπολογίζεται σε 708 εκατ. ευρώ το 2031, εκ των οποίων τα 578 εκατ. ευρώ προέρχονται από τις αλλαγές στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ΣΕΔΕ -ETS).
Η νησιωτικότητα
Δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι η πιο νησιωτική χώρα της Ευρώπης, η αύξηση του μεταφορικού κόστος από και προς τα νησιά δεν αφορά μόνο τις καλοκαιρινές διακοπές των νεοελλήνων αλλά το σύνολο της οικονομίας της χώρας.
Η μειωμένη δραστηριότητα του κλάδου και ο χαμηλότερος αριθμός επισκεπτών στα νησιά της χώρας μπορεί να επιφέρει μείωση του ΑΕΠ κατά περισσότερο από 650 εκατομμύρια ευρώ το 2031, ενώ σε όρους απασχόλησης η απώλεια των θέσεων εργασίας εκτιμάται σε 16 χιλιάδες θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας (νησιωτικές περιοχές και ηπειρωτική χώρα).
Πάνω από το 1/3 του ΑΕΠ και της απασχόλησης σε νησιωτικές περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο και Ζάκυνθος-Κεφαλονιά εξαρτάται από δραστηριότητες που στηρίζει η επιβατηγός ναυτιλία. Η ενσωμάτωση του κόστους των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στα οικονομικά της επιβατηγού ναυτιλίας έχει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις.
Επίσπευση των επενδύσεων για την ανανέωση του στόλου
Για να περιοριστούν οι οικονομικές επιπτώσεις από το πρόσθετο κόστος χρειάζεται επιτάχυνση επενδύσεων για την πράσινη μετάβαση, με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, Διονύση Θεοδωράτο να εκτιμά ότι τα μέτρα καθυστερούν.
Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι ότι θα μείνουν τα νησιά από πλοία. Η φύση απεχθάνεται το κενό. Το πρόβλημα είναι τι πλοία θα είναι. Θα είναι πλοία γηρασμένα και πανάκριβου κόστους. Η εικόνα του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι ανάλογη της εποχής της «Δημητρούλας» πριν το μεγάλο κύμα ανανέωσης του στόλου στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ένα στο μεταξύ δεν προκύψει ένα άλλο κύμα αυτό του «αφελληνισμού» της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου απαιτεί κονδύλια ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ, την επόμενη 5ετία, με την πλειοψηφία όμως των ακτοπλοϊκών εταιρειών να είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις με δυσκολία πρόσβασης στον τραπεζικό δανεισμό και σε χρηματοδοτικά εργαλεία,
Οι λύσεις που προτείνουν οι ακτοπλόοι
«Η δέσμευση και ο συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων μερών είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας. Η συνεργασία μεταξύ όλων μας είναι απαραίτητη, προκειμένου να βρεθούν εφικτές λύσεις. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερους κανονισμούς αλλά καλύτερο όραμα και ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο», τόνισε στο Συνέδριο ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτείται συνεργασία όλων και αξιοποίηση όλων των διαθεσίμων εργαλείων στήριξης για την κάλυψη των κεφαλαιουχικών δαπανών (capex) όσο και λειτουργικών εξόδων (opex) των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Στα εργαλεία στήριξης περιλαμβάνονται σύμφωνα με τους ακτοπλόους
  • η επιδότηση έργων που θα «πρασινίζουν» την ακτοπλοΐα από το Ταμείο ανάκαμψης το ευρωπαϊκό ταμείο καινοτομίας (Eu Innovation Fund) και το ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα για την ναυπήγηση πράσινων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία με πολλαπλασιαστές για την ελληνική οικονομία
  • η διοχέτευση των εσόδων από τις χρεώσεις για το ΣΕΔΕ (ETS) και το «FuelEU» για την χρηματοδότηση έργων πράσινης μετάβασης του κλάδου
  • η επιδότηση της τιμής στους παραγωγούς και όχι στο πλοίο, των εναλλακτικών καυσίμων και βιοκαυσίμων για τη σταδιακή μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα
  • η στήριξη της υποδομής  ηλεκτροδότησης πλοίων (OPS) με επιδότηση και θεσμοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου που θα αντιμετωπίζει τον ηλεκτρισμό  ως ναυτιλιακό καύσιμο
  • μακροχρόνιες συμβάσεις αγόνων γραμμών που θα συνδεθούν με την ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων
Άμεσα μέτρα
Στα άμεσα μέτρα και ενόψει της εισαγωγής από τον προσεχή Μάιο του νέου καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητάς σε θείο (ακριβότερο κατά 30% σε σχέση με το υφιστάμενο) προτείνεται
  • η επιδότηση της διαφοράς τιμής των δυο καυσίμων στα διυλιστήρια
  • η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων άγονων γραμμών λαμβάνοντας υπόψη τα νέα κόστη
  • η κάλυψη των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως κάνουν και οι Ιταλοί και
  • η κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους, ΑΜΕΑ, φοιτητές κλπ όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ.
Σύμφωνα με έγγραφο που παρουσίασε στο συνέδριο του ΣΕΕΝ ο κ. Θεοδωράτος η σχετική νομοθεσία προβλέπει ότι όλες οι «υποχρεωτικές εκπτώσεις» στα ΚΤΕΛ καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα που επιβαρύνουν την εταιρεία. Υπολογίζεται ότι το 32% του συνόλου των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα εμπίπτουν το καθεστώς των υποχρεωτικών εκπτώσεων και των εμπορικών εκπτώσεων των εταιρειών.
Τα μέτρα αυτά συζητήθηκαν και σε χθεσινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με την συμμετοχή συναρμόδιων υπουργών μετά από πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr