Συνεχίζεται το… σήριαλ με τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Επί του παρόντος, η Hellenic Seaplanes, η οποία διαθέτει 1 υδροπλάνο, διεξάγει πτήσεις πιλοτικού χαρακτήρα.
Σε επίπεδο υποδομών, τα πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι 3, ενώ νέες διατάξεις γι΄ αυτά περιέχονται στο ερανιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών.
Σε αυτό, ξεχωρίζουν οι διατάξεις για το «ακανθώδες» θέμα, με το ύψος του επιτρεπόμενου κυματισμού για τη διεξαγωγή ή μη πτήσεων.
Άξιο προσοχής είναι ότι, τόσο ο νέος υπουργός Μεταφορών Χρίστος Δήμας, όσο και ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας (τουλάχιστον δημοσίως) δεν έχουν κάνει κάποια αναφορά στα υδροπλάνα.
Αλλά, και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει να αναφερθεί στα υδροπλάνα από το 2024, οπότε και έκανε μια ανάρτηση, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, για την πραγματοποίηση πτήσεων πιλοτικού χαρακτήρα.
Μάλιστα, φαίνεται ότι εντός κυβέρνησης υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις σχετικά με τα υδροπλάνα.
Εάν (ξανα)πετάξουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα χρειάζεται να γίνει υπό συνθήκες απόλυτης προτεραιότητας στις συνθήκες ασφαλείας και με την προϋπόθεση παροχής – όσο το δυνατόν – ποιοτικής μετακίνησης προς όφελος των κατοίκων και επισκεπτών της χώρας και κυρίως, των νησιωτικών περιοχών.
Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Στην Ευρώπη υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα, όπως της Nordic Seaplanes στη Δανία, αλλά και ανεπιτυχή, όπως το πρόσφατο με την Loch Lomond Seaplanes στη Σκωτία.
metaforespress.gr