Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι όπως διαχειρίζονται τις δικές τους επιχειρηματικές δραστηριότητες ,μπορούν εξίσου καλά να είναι και δήμαρχοι και πλοιοκτήτες και παράγοντες ικανοί να κόβουν κάθε γόρδιο, όμως η παρούσα οικονομική κρίση απαιτεί επανασχεδιασμό από πλευράς υπουργείων Ναυτιλίας, Μεταφορών ,Οικονομικών προκειμένου να διασφαλίσει το ίδιο το κράτος την ισονομία και την ισότητα στους κατοίκους και της Σαμοθράκης !Το φετινό καλοκαίρι το νησί πλήττεται από την έλλειψη τουριστών και ο βασικός ,κύριος λόγος είναι η κακή -ελλιπής ακτοπλοϊκή σύνδεση.Με την πολιτική που εφαρμόζεται τέσσερα πλοία που θα εξυπηρετούσαν ποικιλότροπα το νησί ,παραμένουν αδρομολόγητα.
Εμείς ,οι απλοί πολίτες παρακολουθούμε με αγωνία την στασιμότητα -λόγω γραφειοκρατίας;-όταν στον ίδιο χρόνο ακούμε και την ανάληψη πρωτοβουλίας για αλλαγή του θεσμικού πλαισίου σε ότι αφορά τις ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις !Όμως ,κύριοι, το καλοκαίρι περνάει ,πότε θα αποφασίσετε να κάνετε κάτι.Τρία υπουργεία, Ναυτιλίας, Μεταφορών και Οικονομικών καταγίνεστε με τα των πιστώσεων των άγονων γραμμών! Όταν αυτές βαίνουν μειούμενες και τα κόστη αυξανόμενα, ποια καλή συνεργασία με τους πλοιοκτήτες θα αποβεί ωφέλιμη και για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, του νησιού μας! Γραμμή για τρεις μήνες !Η Σαμοθράκη εξαρτάται μόνο από την ακτοπλοΐα και ερωτώ ,οι όροι της λεγόμενης "νησιωτικότητας", εφαρμόζονται το ίδιο και σε άλλα κράτη της Ένωσης; Γιατί την ώρα που το Υπ.Ναυτ. υπογράφει τα μισθώματα παρεμβαίνει το Υπ.Οικ. και μεταβάλλει το ΦΠΑ έτσι που να καταντά ασύμφορη η ανάληψη της γραμμής από τον πλοιοκτήτη και ο κόσμος να διαμαρτύρεται για το ακριβό εισιτήριο και όχι μόνο.
Οι επενδύσεις θα είναι επισφαλείς όσο το Δημόσιο δεν θα παρέχει τις θεσμικές εγγυήσεις ,όσο δεν θα υπάρξει ένας κεντρικός φορέας για την μελέτη και αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων των μικρών νησιών, όσο οι άγονες γραμμές θα έχουν ενιαύσια ισχύ και θα αφήνονται μετέωρες οι πλοιοκτήτριες εταιρείες!
Εμείς ,οι απλοί πολίτες παρακολουθούμε με αγωνία την στασιμότητα -λόγω γραφειοκρατίας;-όταν στον ίδιο χρόνο ακούμε και την ανάληψη πρωτοβουλίας για αλλαγή του θεσμικού πλαισίου σε ότι αφορά τις ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις !Όμως ,κύριοι, το καλοκαίρι περνάει ,πότε θα αποφασίσετε να κάνετε κάτι.Τρία υπουργεία, Ναυτιλίας, Μεταφορών και Οικονομικών καταγίνεστε με τα των πιστώσεων των άγονων γραμμών! Όταν αυτές βαίνουν μειούμενες και τα κόστη αυξανόμενα, ποια καλή συνεργασία με τους πλοιοκτήτες θα αποβεί ωφέλιμη και για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, του νησιού μας! Γραμμή για τρεις μήνες !Η Σαμοθράκη εξαρτάται μόνο από την ακτοπλοΐα και ερωτώ ,οι όροι της λεγόμενης "νησιωτικότητας", εφαρμόζονται το ίδιο και σε άλλα κράτη της Ένωσης; Γιατί την ώρα που το Υπ.Ναυτ. υπογράφει τα μισθώματα παρεμβαίνει το Υπ.Οικ. και μεταβάλλει το ΦΠΑ έτσι που να καταντά ασύμφορη η ανάληψη της γραμμής από τον πλοιοκτήτη και ο κόσμος να διαμαρτύρεται για το ακριβό εισιτήριο και όχι μόνο.
Οι επενδύσεις θα είναι επισφαλείς όσο το Δημόσιο δεν θα παρέχει τις θεσμικές εγγυήσεις ,όσο δεν θα υπάρξει ένας κεντρικός φορέας για την μελέτη και αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων των μικρών νησιών, όσο οι άγονες γραμμές θα έχουν ενιαύσια ισχύ και θα αφήνονται μετέωρες οι πλοιοκτήτριες εταιρείες!