Θυμήθηκα λοιπόν τις πολλαπλές ενέργειες του Συλλόγου Επαγγελματιών για την διατήρηση του Λιμενικού Ταμείου Σαμοθράκης και την μη παραχώρηση των λιμανιών του νησιού στον ΟΛΑ, όπως προέβλεπε ο "Καλλικράτης" των λιμανιών. Δεν θυμάμαι ακριβώς την χρονολογία, αλλά ήταν σίγουρα πριν το 2010, αν δεν κάνω λάθος πρέπει να ήταν μεταξύ 2006-'08 και επί προεδρίας Φώτη Φωτεινού.
Δυστυχώς τότε είμασταν μόνοι. Δεν τα παρατήσαμε εύκολα, το παλέψαμε, αλλά όταν ένας τόπος δεν είναι ενωμένος, δεν έχει μάθει να διεκδικεί (παρακαλώ μην το αμφισβητείται, έτσι είναι, μας αρέσει ή όχι, δε μοιάσαμε τους γείτονες μας τους Λημνιούς...), χάνει, έτσι χάσαμε και το Λιμενικό Ταμείο, στο οποίο τότε ήταν πρόεδρος η «άγνωστη» ακόμη (όπως και σήμερα πάλι) κυρία Χρυσάνθη Μόραλη-Αντωνάκη.
Με λίγα λόγια ακούγοντας τον κύριο Χανό τα συναισθήματα μου είναι ανάμεικτα, καλά και άσχημα μαζί, υπερισχύουν εκείνα της δικαίωσης του ΣΥΕΠΣΑ και της απορίας. Απορία για το που ήταν τότε ο κύριος Χανός και αν τώρα μπορεί να αλλάξει η κατάσταση. Αν με ρωτάτε, μακάρι να αλλάξει...
Όλα αυτά τα χρόνια που τα λιμάνια είναι σε «ξένα» χέρια και μάλιστα σε χέρια που αποδεδειγμένα δεν αγαπούν ιδιαίτερα την Σαμοθράκη, αυτά της Αλεξανδρούπολης, δεν είδαμε και μεγάλη φροντίδα. Με μεγάλη επιφύλαξη γράφω ότι ίσως η τωρινή διοίκηση του ΟΛΑ να έδειξε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όχι ότι έκανε σπουδαία πράγματα αναλογικά με τα έσοδα που έχει από την Σαμοθράκη. Αφού άρχισαν οι παραχωρήσεις από τον ΟΛΑ ποιος μας εγγυάται ότι σε 1, 2, 3 χρόνια δεν θα παραχωρηθούν και τα λιμάνια της Σαμοθράκης σε εντελώς ξένα χέρια. Τα όποια μπορεί να είναι πιο στοργικά, αλλά δεν παύει να είναι ξένα...
Προσωπικά είμαι υπέρ της αυτονομίας της Σαμοθράκης είτε αυτό αφορά τα λιμάνια, είτε τον Δήμο είτε αφορά οτιδήποτε σχετικά με την Αλεξανδρούπολη. Αν η Σαμοθράκη διοικητικά ανήκε στον Νομό Λέσβου ή έστω Θάσος Σαμοθράκη Λήμνο αποτελούσαν Νομό και στην Περιφέρεια Β. Αιγαίου πιστεύω ότι σήμερα το νησί μας θα είχε άλλη εικόνα σε πολλούς τομείς, κυρίως της συγκοινωνίας.
Δεν λέω ότι τώρα είναι ώρα να γυρίσουν τα λιμάνια πίσω στην διαχείριση της Σαμοθράκης, αν μπορεί να γίνει διαχείριση και έχει υπάρξει μελέτη (που δεν νομίζω) που να αποδεικνύει ότι ο Δήμος μπορεί να το διαχειριστεί, το λέω και πάλι, μακάρι να γυρίσουν. Το σωστό θα ήταν να μην εκχωρούνταν στον Ο.Λ.Α, αλλά όταν το διεκδικούσε ο ΣΥΕΠΣΑ δεν είχε την στήριξη κανενός.
Ούτε βέβαια υποστηρίζω να γίνει τώρα διοικητική αλλαγή, απλά κατέθεσα την άποψη μου για το που θα έπρεπε να υπαχθεί η Σαμοθράκη όταν επανεντάχθηκε στην Ελλάδα.
Εμφανώς ανήσυχος και θορυβημένος εμφανίστηκε σήμερα στην ίδια εκπομπή του STATUS 94,2, ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α κύριος Χρ. Δούκας. Δεν δίστασε μάλιστα να υποστηρίξει ότι η επιστροφή των λιμένων στην πρότερη κατάσταση θα μας γυρίσει στον μεσαίωνα, προφανώς εννοεί ότι τα οικονομικά του Ο.Λ.Α θα γυρίσουν στον μεσαίωνα μιας και ξέρουμε ότι η Σαμοθράκη είναι ο οικονομικός αιμοδότης του οργανισμού...
Σήμερα Τετάρτη ο κύριος Χανός ανταπάντησε στον κύριο Δούκα μέσα από την ίδια εκπομπή του STATUS 94,2. Από όλα όσα είπε θα σταθώ σε αυτό που ανέφερε ότι θα έπρεπε η Σαμοθράκη τουλάχιστον να εκπροσωπείτε στο Δ.Σ του Ο.Λ.Α. Αν θυμάμαι καλά, νομίζω πως όταν ως Δ.Σ του ΣΥΕΠΣΑ καταλάβαμε ότι πλέον η παραμονή του Λιμενικού Ταμείου δεν είχε ελπίδες και τα λιμάνια εκχωρούνταν στον Ο.Λ.Α, ζητήσαμε την συμμετοχή αν θυμάμαι καλά 2 μελών από την Σαμοθράκη στο Δ.Σ του οργανισμού. Από εκεί και πέρα δεν γνωρίζω τι έγινε. Θα έπρεπε όμως να είναι ΠΑΓΙΑ Α-ΠΑΙ-ΤΗ-ΣΗ της Σαμοθράκης να μπει στο καταστατικό του οργανισμού η συμμετοχή 1 εκπροσώπου από την Σαμοθράκη και ει δυνατόν 2 (1 για το λιμάνι της Καμαριώτισσας και 1 για εκείνο των Θερμών). Ποτέ δεν είναι αργά, ειδικά τώρα που γίνονται μελέτες για μεγάλα έργα για τα λιμάνια του νησιού με πακτωλό χρημάτων...
Για την ιστορία των λιμανιών της Σαμοθράκης παραθέτω τον παρακάτω σύνδεσμο:
ΝΙΚ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ:Η ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΜΕ ΠΩΛΗΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ Ή ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ) ΚΑΙ ΤΑ ΛΙΜΆΝΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΆΚΗΣ - ΣΧΟΛΙΟ