Πριν ένα μήνα είχα δημοσιεύσει άρθρο το οποίο αφορούσε τις καταγγελίες εις βάρος ηλεκτρονικών καταστημάτων και εταιρειών ταχυμεταφορών και ακριβώς από κάτω πρόσθεσα και εγώ την δική μου πρόσφατη τότε εμπειρία με αναφορά που είχα κάνει στον Συνήγορο του Καταναλωτή για πολύ μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης από την SPEEDEX. Συγκεκριμένα το άρθρο είχε τίτλο: «Βροχή» καταγγελιών κατά e-shops και couriers - Χθες έκανα και εγώ αναφορά στον ΣτΚ για την SPEEDEX.
Επειδή το άρθρο και μεγάλη αναγνωσιμότητα είχε, αλλά και ενδιαφέρον από πολλούς. Θεώρησα υποχρέωση μου να σας ενημερώσω για την απάντηση που έλαβα προ ημερών από τον ΣτΚ. Η απάντηση ήταν αρνητική και η απόφαση μπήκε στο αρχείο. Δεν με πειράζει αυτό, δεν έκανα την αναφορά με την βεβαιότητα ότι θα δικαιωθώ, ούτε ότι θα λάβω σίγουρα κάποια αποζημίωση (η οποία ναι θα ήταν καλοδεχούμενη). Στόχος μου ήταν να λάβει το μήνυμα η SPEEDEX και κάθε εταιρεία ταχυμεταφορών και κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, αν χρειαστεί πάλι θα το κάνω και το ίδιο συστήνω και σε εσάς.
Ακολουθεί βασικό απόσπασμα της απάντησης του Συνηγόρου του Καταναλωτή:
"Με βάση την αναφορά σας παραλάβατε τελικά το προϊόν σας στις 16 Ιανουαρίου 2021.Αναφορικά με την διεκδίκηση χρηματικού ποσού αποζημίωσης 6€, για κάθε μέρα καθυστέρησης, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε τα κάτωθι:
Σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 1412/10.6.2013 “Για αποδεδειγμένη καθυστέρηση επίδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών, πέραν του συμφωνημένου χρονικού διαστήματος, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με 6 € για κάθε μέρα καθυστέρησης και για την περίπτωση που η καθυστέρηση υπερβαίνει το πενταπλάσιο του συμφωνημένου χρόνου επίδοσης, επιπλέον επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή, με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό της αποζημίωσης δεν υπερβαίνει τα 100 €."
Η φράση "...πέραν του συμφωνημένου χρονικού διαστήματος...": προϋποθέτει έγγραφη ειδικήσυμφωνία μεταξύ υμών και του μεταφορέα όπου να αποτυπώνεται ρητά συμφωνημένος χρόνοςπαράδοσης, ώστε να προκύπτει η "αποδεδειγμένη καθυστέρηση", κάτι το οποίο δεν ισχύει στην δική σας περίπτωση.
Κατόπιν των ανωτέρω, η Αρχή μας θα θέσει την υπόθεσή σας στο αρχείο"
Μην απογοητεύεστε από την δική μου περίπτωση, άλλωστε κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, ειδικά όταν η παραγγελία σας δεν έρθει καθόλου ή κατεστραμμένη. Στόχος μας πρέπει να είναι η συμμόρφωση των εταιρειών ηλεκτρονικών καταστημάτων και ταχυμεταφορών.